Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Studie van de koe. Regenachtig weer, drukkende sfeer. Thuis bleek dat ik de kleuren op Vivid had staan en dat alle foto's iets overbelicht waren. Bewerkingen beperkt tot hier en daar een crop, +0.05 contrast, +1/3 definition, -1/3 belichting, 2/3 saturation en nog wat kleine tweaks.

Gear: D90, 18-105mm

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1292/4698815859_cf5775068e_b.jpg

#2 (Niet helemaal tevreden over wat rechts boven gebeurt)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4028/4699446828_31e72e5e5e_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4023/4699446936_ca314d221c_b.jpg

#4 (Neus is helaas onscherp)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4024/4699447038_e554172c25_b.jpg

Alvast bedankt voor jullie tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Het is vooral veel van hetzelfde, de kop van een koe van recht van voren. Technisch zijn ze best goed, maar aangezien koeien al niet de meest interessante beesten zijn om te zien (aangezien de gemiddelde Nederlander die wel genoeg te zien krijgt) hadden ze van mij wel wat origineler mogen zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat je zegt klopt, al was mijn insteek wel om met portretfoto's de koe wat menselijker neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lucht (het weer) werkt helaas niet mee :/

1. Kont wegshoppen / hoofd uitknippen. Ja, dat is foto manipulatie, maar die kont erop is zo raar
2. Apart, ik kreeg hierbij een HDR / Tone Mapping gevoel? Idd jammer van rechtsboven
3. Deze is het leukst :) Jammer van de bewolking
4. Weer tonemapping? De achtergrond is geblurred en daarna weer gesharped lijkt het wel? En het oortje rechts moest er net ff op.

Persoonlijk vind ik het gewoon foto's van koeien. Ik zou een dag uitkiezen met wat beter weer, en wat meer op je compositie en belichting letten. Wellicht komt dat tone-mapping gevoel van me door die 'vivid' stand? Maar nu is het alles behalve vivid (alles is vrij grauw). Koeien zijn in ieder geval een goed leer onderwerp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Vind nummer 4 wel leuk door de koe in de achtergrond en goede compositie. Dat het neusje niet helemaal scherp is, is wat mij betreft niet boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het gras zo kleurloos of ligt dat aan mijn laptopscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt niet aan je laptopscherm het lijkt hier ook een beetje dood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind het op zich leuke foto's, maar:
1. helderblauwe lucht met enkele wolkjes zou een veel mooiere achtergrond geven (flares zijn in dit soort platen soms geinig - hoewel ietsjes cheesy misschien)
2. kleuren zijn alles behalve vivid, eerder grauw
3. de eerste 3 foto's zijn nogal druk, probeer eens om er slechts eentje op te krijgen
4. vind ze wat afstandelijk, behalve 2. Die is zo te zien met wat meer groothoek genomen en dat is een stuk leuker imo

Ik zou zeggen, nummer 2 met de eerste 3 tips zou een supergeinige plaat zijn. Vind het wel een origineel idee verder, kan me niet herinneren eerder zoiets op GoT te hebben gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@_eLMo_: ik heb geen tonemapping gebruikt, maar wellicht dat alles inderdaad zo afsteekt door de vivid stand (dat alles nu grauw is komt door de vermindering in saturation om de overdreven kleuren van de vivid stand te compenseren en ik dit effect wel mooi vond). Op een andere foto stond het oortje wel, maar die was qua compositie nog minder.. Bedankt voor je advies iig.

@Joor: bedankt :)

@mig29: ligt niet aan je scherm, ik heb express voor de grauwere look gekozen (of 'dode' look zoals Mboksem het verwoord ;))

@Wilko: bedankt voor je tips, de lucht was helaas niet veel meer dan wat je op de foto ziet.. Ik had ook liever één koe op de foto overigens, maar ze bleven maar komen.. gekke koeien }:O
Pagina: 1