Toon posts:

Minilaptop Valt Ineens Uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen

Mijn minilaptop van het merk PackerdBell dot viel gisteren uit het niets uit, en sinds gisteren krijg ik hem ook niet meer normaal opgestart.

Ik had mijn laptop gister nog in mijn tas gehad waar het waarschijnlijk wel heen en weer is geschud. Toen ik thuis was had ik het gewoon opgestart en het leek alsof die normaal deed, ik was al ongeveer 5 min bezig, maar toen kwam er kort een raar geluidje (leek iets draaiend en hakend). Na dat geluid viel hij ineens uit.

Ik dacht dat de accu leeg was, maar dat is het dus niet. Mijn netbook werkt momenteeld de eerste 40sec normaal daarna valt hij INEEENS uit. Na het welkoms scherm als er programmas aan het laden zijn valt hij dus uit.

Maar ook in veilige modus en als ik gewoon de bios aan het bekijken ben, valt hij na ongeveer 40 seconden uit.

Voor de details: windows XP SP3, 1024mbram, 1.6atom , 150 GB.
Voor derest bevat het een cardreader 3gbmodule etc.

Ik denk zelf niet dat het een software probleem is, Hebben jullie meer ervaring met dit?

met vriendelijke groeten

Verwijderd

MIschien iets met de koeling ofzo? want als hij ong. elke 40 sec. uitvalt?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 15:20

AlexanderB

7800 rpm

welk merk? (wat dr in zit is voor de meeste minilaptops toch identiek, daar schieten we niet zoveel mee op)

ik gok ook op koeling, als hij te warm word valt ie uit, als er iets mis is met de koeler word hij te warm, 1+1 = 2. (hoewel kortsluiting door iets dat is losgerammeld niet zomaar uit te sluiten is natuurlijk..)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12 14:01
Ik zou ook eens in de BIOS gaan kijken of je iets kan zien aan de temps van de CPU en dergelijke. Anders zou het wellicht nog kunnen zijn dat je HDD een tik gehad heeft ofzo. Dat zal denk ik echter iets eenvoudiger te checken zijn dan de temperatuur.

Desktop | Server | Laptop

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

AlexanderB schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:27:
welk merk? (wat dr in zit is voor de meeste minilaptops toch identiek, daar schieten we niet zoveel mee op)
Staat in zijn TS.

De kleine laptops van PB hebben wat problemen met de HDD gehad in het verleden, en ook met de standaard install, zet even alles eropnieuw op en kijk dan eens of hij normaal draait. ook zou ik even een scan van je HDD maken om zo te kijken of je schijfje nog wel ok is (even met een live cd van linux of zo).

↓ volgende bericht hieronder ↓

Verwijderd

Topicstarter
Heej beste mensen allemaal bedankt voor jullie reacties
Ik had de laptop helemaal uitelkaar gehaald, alles schoongemaakt, ventilator met een stofzuige helemaal schoon gezogen (vette turbo geluid) En tot mijn verbazing doet hij het sinds gisteren heel normaal.

IK vind het zelf ook erg appart, maartja hij doet het dus.

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Welkom op het forum, als je temperatuurproblemen hebt kun je vaak even de stofzuiger op de 'uitlaat' zetten. Dan is het stof er zo uit, zonder het hele apparaat uit elkaar te hoeven halen. Wat soms ten kosten gaat van de garantie.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Pagina: 1