MSI 6167 + athlon 500@700 crashed win2k

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022
Ik heb een MSI 6167 mobo, athlon 500@700, 128 MB PC133 SDRAM, Creative Annihilator Pro (GeForce DDR) videokaart en 300W voeding. Wanneer ik Windows 2000 draai, loopt deze altijd een keer vast. Soms na 5 minuten, soms na 5 uur, maar het gebeurt altijd. De computer loopt dan echt helemaal vast, geen melding, geen BSOD, geen niks. Gewoon een computer die niet meer reageert. Dit gebeurt welk programma ik ook draai, hoe groot de CPU usage ook is, soms op 0%, soms op 57%, het maakt allemaal niet uit. Het gebeurt altijd, *BEHALVE* als ik Quake 3 Arena speel. Dan loopt het systeem NOOIT vast. Vreemd? Mja. Misschien moet ik maar Q3A als OS gaan draaien :) . De computer loopt trouwens als een zonnetje onder Win98.

In de hoop dit probleem op te lossen heb ik 128 MB PC100 ECC (registered) SDRAM gekocht. Als ik dit DIMMetje erin schuif, doet mijn compu niets anders dan piepen (=het wordt niet herkend). Op mijn Abit BP6 werkt hij wel goed.

Twee problemen dus: Win2k werkt niet, ecc geheugen werkt niet. Weet iemand een of andere slimme oplossing voor één van deze probleempjes, dan zou ik heel blij zijn.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

Klinkt echt als fout geheugen. Geheugen wat fout is voor een Athlon dan. Ik had precies hetzelfde (Q3A niet geprobeerd, maar welke elke keer windows vastlopen) Dat dat ECC niet werkt zal wel ergens anders aan liggen.

• Uhmmie
  • Laatst online: 19-08 19:36
laatste bios? gedowned?

Currently playing: MTG Arena (PC)

• AVL
Ja, ik heb de laatste bios. Dat dat geheugen niet werkt is al opgelost: het was buffered ECC geheugen, en dat werkt niet op de MSI (heb ik wel verdomme een smak geld voor betaald).

Weet ik nog steeds niet waarom W2K vastloopt.

Verwijderd

Ik heb een identiek systeem als het systeem wat jij hebt alleen zitten er bij mij nog een zooi kaarten bij, maar verder zijn de componenten gelijk

ik draai dus nu al zo'n 2 maanden met succes Win 2000. zonder problemen. de enigste problemen die ik tegen gekomen ben is dat je overal of NT drivers of nieuwe W2K drivers voor nodig hebt.

verder draait het als een zonnetje :)

• AVL
Wow, Kruger, verschrikkelijjk bedankt voor je antwoord.

Verwijderd

En is ie ook nog steeds onstabiel als je je processor op 600MHz runt? En wat als je met wcpua2 van H.Oda de cache-divider op 2/5 zet ipv op de standaard 1/2?

En wat als je alle memory-timings in de bios op z'n traagst zet?

(Dus: even systematisch kijken of je kunt vinden welke component hier zit te zieken; processor/cache, geheugen, drivers, power-management, voeding?)

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:23
Ok ik heb DE oplossing en hij doet t omdat ik dezelfde problemen HAD en heb verholpen..
komttie:

download de detenator 3.66 voor win2k en de 3.78 drivers..
vervolgens install je de 3.78 drivers en ga je in safe mode en je copyd de nv4_mini.sys van de 3.66 drivers in je C:\Winnt\System32\Drivers dir en dan overwrite je de 3.78 nv4_mini.sys dan reboot je met de 3.78 drivers maar met de nv4_mini.sys van de 3.66 drivers en dan doet alles t als een droom..

zo niet (kan nie) of je snapt t nie moe je me icq'en..

dit is DE oplossing (geen gelul) omdat dit rechtstreeks van NVidia komt

MzZl

Verwijderd

yeah! ik heb dus ook (bijna) dezelfde configuratie als AVL en dus ook dezelfde vastlopers.. ga die detonator-truuk meteen proberen!

• AVL
MindZ, extreem bedankt. Ik heb het net gedaan.. ben nu pas een kwartiertje bezig onder w2k, dus ik weet nog niet of het werkt. Als het echt werkt.. echt thnx man.

Nieuw probleem: op mijn werk zag ik een spliksplinternieuwe Compaq Presario met Athlon 550 op z'n bek gaan in w2k, op precies dezelfde manier als dat bij mij gebeurt. In dit geval zat er een 3dfx voodoo3 3500 in. Ik begon toch echt even te vrezen dat dit een athlon probleem was of zo... toch raar...

Verwijderd

nou, ik heb het ook gedaan. zit nu al ongeveer 2 uur actief te computeren, en hij loopt niet meer vast. nogmaal mijn dank, mindz :)

enne avl.. het kan best zijn dat het bij meerdere videokaarten dan de DDR ook niet goed gaat, want ik heb een SDR en het probleem zou zich alleen afspelen bij de DDR.
je moet met dat systeem op je werk maar dezelfde truuk uithalen dan..

• AVL
Sir mchyde, bij mij lijkt het nu ook echt te werken... ik zit nu al 5 uur te computeren zonder vastloper. thnx again, MindZ!

Die compu op het werk heeft geen geforce maar een 3dfx voodoo3 3500, dus dat zal niet helpen.

Verwijderd

bij mij werkt ie ook perfect nu!!!

echter niet met die nvidia files (want die bestaan al lang niet meer)

nee ik heb AL de sdram timings setting in de bios op maximaal gezet. nu werkt ie perfect!
Pagina: 1