Ik heb een MSI 6167 mobo, athlon 500@700, 128 MB PC133 SDRAM, Creative Annihilator Pro (GeForce DDR) videokaart en 300W voeding. Wanneer ik Windows 2000 draai, loopt deze altijd een keer vast. Soms na 5 minuten, soms na 5 uur, maar het gebeurt altijd. De computer loopt dan echt helemaal vast, geen melding, geen BSOD, geen niks. Gewoon een computer die niet meer reageert. Dit gebeurt welk programma ik ook draai, hoe groot de CPU usage ook is, soms op 0%, soms op 57%, het maakt allemaal niet uit. Het gebeurt altijd, *BEHALVE* als ik Quake 3 Arena speel. Dan loopt het systeem NOOIT vast. Vreemd? Mja. Misschien moet ik maar Q3A als OS gaan draaien
. De computer loopt trouwens als een zonnetje onder Win98.
In de hoop dit probleem op te lossen heb ik 128 MB PC100 ECC (registered) SDRAM gekocht. Als ik dit DIMMetje erin schuif, doet mijn compu niets anders dan piepen (=het wordt niet herkend). Op mijn Abit BP6 werkt hij wel goed.
Twee problemen dus: Win2k werkt niet, ecc geheugen werkt niet. Weet iemand een of andere slimme oplossing voor één van deze probleempjes, dan zou ik heel blij zijn.
In de hoop dit probleem op te lossen heb ik 128 MB PC100 ECC (registered) SDRAM gekocht. Als ik dit DIMMetje erin schuif, doet mijn compu niets anders dan piepen (=het wordt niet herkend). Op mijn Abit BP6 werkt hij wel goed.
Twee problemen dus: Win2k werkt niet, ecc geheugen werkt niet. Weet iemand een of andere slimme oplossing voor één van deze probleempjes, dan zou ik heel blij zijn.
"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."