Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-09 17:32
Beste allemaal,

Ik ben me helemaal gek aan het zoeken over de audio driver van Citrix XenApp.
De gebruikers krijgen geen geluid bij het afspelen van geluidsbestanden of filmpjes.
Ik draai een w2k8 x64 server met daarop Citrix XenApp 5.0 FR 3.
Binnen de TS configuration staat audio aangevinkt zowel binnen RDP als ICA kortom het is mogelijk om audio af te spelen.
Bovendien is het geluid door middel van een citrix policy ingesteld op medium en in de GPO's is het ook mogelijk om audio af te spelen.
Op de server zelf is geen audio kaart geinstalleerd en er staat dan ook: No audio devices installed.
In principe zou dit niets uit moeten maken als op de client een geluidskaart is geinstalleerd.
Ik heb heel google onderhand al gehad maar kan geen werkende oplossing vinden.
Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 17:20
Krijgen ze geen geluid, of krijgen de gebruikers een foutmelding? Als er nl. geen audio device geinstalleerd is, krijgt men een foutmelding.

(maar wil je dit wel? Geluid kost nogal wat bandbreedte in Citrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe staan de audio-instellingen op je published app/desktop?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
Ja dit wil ik wel inderdaad want al kost het bandbreedte is het wel noodzakelijk omdat sommige gebruikers af en toe een tutorial moeten kijken.
in de windows event log valt ook niets te zien. Er komt geen foutmelding voor gebruikers en ook niet in de event log. Dat vind ik juist het vreemde hieraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
Heel erg raar. als ik IE opstart krijg ik een vraag voor HDX server rendering of client rendering, als ik dan ga typen hoor ik wel tuh tuh tuh, dat je zeg maar eerst moet klikken van die HDX.
Er is dus wel windows geluid lijkt het maar verder voor filmpjes ed. niet
@question mark: hoe bedoel je binnen de applicatie/desktop? Ik heb aangegeven dat het mogelijk is om audio af te spelen. Enable audio legicy onder client options is aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

hampeleman schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:54:

@question mark: hoe bedoel je binnen de applicatie/desktop? Ik heb aangegeven dat het mogelijk is om audio af te spelen. Enable audio legicy onder client options is aangevinkt.
Dan is audio enabled.

Staan verder de juiste codecs wel geinstalleerd op de Xenapp Server of client-device? Wat voor codecs worden er verder gebruikt in de filmpjes die je test.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
De filmpjes die ik test zijn gewoon youtube filmpjes. Ik heb verder geen codecs geinstalleerd op de XenApp servers. op de client is de realtek audio codec geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

hampeleman schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:06:
De filmpjes die ik test zijn gewoon youtube filmpjes.
Da's gewoon flash. Met HDX enabled wordt dan gewoon de flash-stream naar het client device verstuurd en wordt deze verantwoordelijk voor het decoderen van de film. De Xenapp server heeft daar dan niets meer mee te maken (mits audio maar enabled is).

Probeer eens met zo'n client device rechtstreeks zo'n youtube filmpje af te spelen. Gaat het dan wel goed? Je zou verder nog eens kunnen proberen om geen gebruik te maken van HDX en alles server-side laten renderen. Afgezien van de beroerde framerate, hoor je dan wél audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
Zonder HDX ook al geprobeerd maar dan doet die het ook niet.
Ik ga nu eens kijken of het misschien puur aan flash ligt. Via GPO is WMP uitgeschakeld en dan kijken of ik een mp3 kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:12

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zoals Question Mark zegt, kun je op de client wel een youtube video afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
ja dat kan ik. Dan werkt het wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zie je als je als gebruiker ingelogd bent wel een audio apparaat (Citrix HDX Audio Device oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
Dat ga ik nu eens nakijken freakstar want in een sessie kan ik dat normaliter niet zien omdat die dichtgetimmerd is door een GPO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
Nee ik krijg daar ook no Audio Devices installed. Kortom wordt de audio niet meegemapt in een sessie. Iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Heb je op de loginpagina wel audio aanstaan? Ergens onder verbindingsvoorkeuren oid? Advies van Citrix is om dit op dezelfde kwaliteit te zetten als je configuratie aan de serverkant.

[ Voor 37% gewijzigd door Beekforel op 14-06-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
Waar op de loginpagina? Snap namelijk niet wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik vermoed dat freakstar de Citrix Webinterface bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/3079/capturebc.png

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/1211/audion.png

Ik weet niet meer hoe dat op de nieuwe pagina's van XenApp 5 is, maar op die van 4.5 heb ik bovenstaande settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
Ik kan dat niet vinden op de webinterface, sowieso heb ik dit nog nooit gezien?
Waar heb je dat gevonden dan? Als ik display preferences aanvink in de opties bij webinterface kan ik als gebruiker nog niets van audio instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Check dan de config van je webinterface even, ergens is een optie die je kunt aanzetten zodat de gebruiker het kan configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
Ok ik heb deze gevonden maar dit verandert nog niets aan de zaak. Ik heb nog steeds geen audio.

Samengevat: Enable audio legacy staat aan bij client options op de applicatie/desktop zelf.
In de tsconfig staat audio enabled zowel bij ICA als bij RDP. op RDP heb ik geluid en bij een ICA sessie niet.
Het citrix bestand dat er bij hoort werkt niet voor mij. Er is getest op verschillende werkstations.
Als ik bij audio kijk staat er nog steeds no Audio Devices in een sessie.
Bij zowel RDP als ICA in TS config staat sound quality op medium en bij de gebruikers ook.

Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
Topic kan gesloten worden.
Het zat hem toch in de TS configuration maar dan niet op de citrix server maar op de webserver.
Een gebruiker logt in op de webinterface(web server), op de web server staat audio disabled. Als men dan een applicatie start via de citrix server, zegt deze server dat audio toegestaan is maar aangezien de web server eerder zegt dat dit niet mogelijk is komt er dus geen geluid door.
Eigenlijk heel simpel en logisch maar het probleem heb ik eigenlijk niet in deze hoek gezocht.
Iedereen bedankt voor de hulp en de tijd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Dat was wat ik zei dus. :P

Mooi dat het werkt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

hampeleman schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:34:
Eigenlijk heel simpel en logisch maar het probleem heb ik eigenlijk niet in deze hoek gezocht.
Iedereen bedankt voor de hulp en de tijd:)
Mooi dat je de uiteindelijke oplossing nog even post d:)b

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit aan de audio-settings van de Web interface gedacht had. Puntje voor Freakstar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
het wordt met de dag waziger hier, had ik de audio werkend nu niet meer terwijl ik niets veranderd heb.
Het enige wat gebeurd is is een server toegevoegd aan de farm.
Alle vinkjes zijn nog steeds uit maar via een ICA sessie krijg ik geen geluid weer terwijl dat wel gebeurd via een RDP sessie.
Heb die citrix documenten nogmaals doorgespit maar de oplossing heb ik daarin nog niet gevonden.
Nog iemand een idee?
Pagina: 1