Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een programma starten/stoppen

Pagina: 1
Acties:
  • 593 views

• Dorgaldir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 22:52

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
Greetings,

wij hebben een programmatje dat eigenlijk een paar maanden continue moet werken, maar dat gaat wegens omstandigheden (externe factoren waar niets aan te doen valt) niet.
De oplossing zou zijn om het programma elke morgen op te starten en des avonds terug af te sluiten, maar dit kan echt niet manueel gebeuren. Ik weet dat je via een .bat file een .exe kan aanroepen en laten runnen maar kan je datzelfde programma ook terug sluiten op die manier, want anders ga je na 14 dagen 14 schermpjes hebben en na 2 maanden een 60 tal...

Wat ik uiteindelijk dus wil hebben is het volgende:
ik start de .bat file, die roept smorgens een programma aan, wacht dan tot savonds, sluit het programma terug en dat dan in een loop voor onbepaalde duur.

Dit moet toch mogenlijk zijn en kan volgens mij ook niet echt moeilijk zijn, ik vind enkel de commands niet.

Of zeggen jullie dat je dit beter in iets anders kan doen ofzo, ik sta open voor tips die geheel een andere kant op wijzen, zolang het maar werkt.

Just me

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:06

TF

bla bla

Scheduled task binnen windows?

Verwijderd

Werkt de windows taakplanner niet voldoende om dit te doen?

• Dorgaldir

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
heb ik zelf nog nooit mee gewerkt, vandaar ook niet aan gedacht :s , zal ik eens bekijken :p

edit:
Dus ik kan de taakplanner een programma laten opstarten laat ons zeggen elke ochtend om 6 uur, maar ik zie niet direct dat hij dit programma dan ook terug afsluit, het programma zal dit niet uit zichzelf doen en moet dus nog afgesloten worden

[ Voor 57% gewijzigd door Dorgaldir op 14-06-2010 09:44 ]

Just me

Verwijderd

http://www.tech-recipes.c...ss_command_line_taskkill/

Hou er rekening mee dat als je hiermee afsluiten forceert je dataverlies kan hebben. Dus een en ander hangt af van de applicatie die je wilt stoppen. (eeerste uitgelegde optie met /IM doet het wel netjes)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 09:59 ]

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
Je kan een tijd instelling in de properties plaatsen om de taak te stoppen na een aantal uur. Dus taak aan maken en dan rechtsklikken op de taak en eigenschappen kiezen. Dan in tab instellingen kijken

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

• Dorgaldir

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
NC83 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:01:
Je kan een tijd instelling in de properties plaatsen om de taak te stoppen na een aantal uur. Dus taak aan maken en dan rechtsklikken op de taak en eigenschappen kiezen. Dan in tab instellingen kijken
Had het ondertussen ook zien staan :)
Het ging dus allemaal veel simpeler als ik aan het testen was, maar ja, nu weet ik dat ook weer :p

Just me

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:24

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

En dit heeft wat met programmeren te maken? Waar hoort mijn topic?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.