Toon posts:

artifacts

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een sapphire 4870 512mb, maar die vertoond sinds kort artifacts. valt dit onder de garantie. en ik heb wel eens gehoord dat als je de aankoopbon niet hebt dat ze hem dan ook gewoon moeten aannemen als garantie.

iemand ervaring??

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
begin eens met deze pagina:
http://www.sapphiretech.c...support/?cid=3&psn=000203
volgens mij worden daar de meeste vragen wel beantwoord

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zelf draai windows 7 (pliek versie) daar heb ik een keer artifacts gehad tijdens het spelen van WoW.
een vriend die er bij zat zei meteen eruit halen en opsturen want het word erger. nu heb ik hem opgestuurd met aankoop nota naar de shop. ze hebben hem getest zeggen ze met 3Dmark o.i.d. nu heb ik hem weer terug met de conclusie dat hij het gewoon doet. ik hem hem bij me op het werk in een pc gehangen met gewoon de goeie ouwe windows XP. daar draaide hij ook gewoon goed. maar tijdens een brief typen in office deed hij het plots weer na 2 dagen. ik kreeg weer allemaal strepen in beeld en tot slot eindigde het met een bruin scherm. toen moest ik hem handmatig uit en weer aan zetten. ik kan hem nu wel weer opsturen maar dat kost me iedere keer 8 euro. en dat vind ik een beetje zonde als ik hem toch iedere keer weer terug krijg.

iemand suggesties

EDIT: ik heb ondertussen al wel allemaal nieuwe onderdelen besteld zoals nieuw moederbord, voeding etc, omdat ik de oude onderdelen leuk kon verkopen:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 12:48 ]

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik zou eens gaan kijken waar de oorzaak ligt. Artifacts in 3D games, maar ook in Word?

Heb je brakke drivers? Probeer eens oudere of nieuwere drivers te installeren.
Hoe zijn je temperaturen? Zit er stof in je koeler / kast?
Is je voeding nog wel goed?
Heb je je computer overgeclockt en wellicht je PCI-E bus te hoog ingesteld?

Laat eens weten wat voor systeem je hebt?

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
laatste drivers zijn geinstalleerd door een pc-winkel bij ons in de buurt dus neem aan dat het wel goed is geinstalleerd. kast is helemaal schoon van stof omdat ze laatst een 2 nieuwe hardeschijven hadden geplaatst en de videokaart en hebben het toen meteen even schoon gespoten. voeding, moederbord, processor etc zijn allemaal 3/4 weken oud. door dezelfde winkel overigens geplaatst. en hij is gewoon standaard, niet overclocked.

voeding: ocz 700Watt mod-Xstream,
Moederbord: Asus P5Q
videokaart: Sapphire 4870 512 MB
Processor: durf ik niet zeker te zeggen moet ik vanavond maar even kijken. het is in iedere geval een duo-core en geen i-serie

EDIT: ja filmpjes op youtube draaiden op de achtergrond weet niet of dat er mee te maken heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 13:07 ]

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05-2025
Misschien een stomme vraag wat doet 3Dmark met die kaart in jouw pc? Wat zijn de temps in je pc Idle & stressed?
Daaruit kan je eventueel weer afleiden of je pc niet te warm word wat ook voor artifacts kan zorgen.

Maar wat je uit moet zoeken.
-ligt het probleem bij jou pc in het algemeen of echt bij de videokaart.
Dus zelf testen mbv 3Dmark en eventueel de resultaten screenschotten en hier posten.
-Met Everest je pc samenstelling posten en je temperaturen idle & stressed.
-Download eens een live CD met OS om je besturingssysteem uit te sluiten.
-Post ook eens de (web)winkel, misschien is het er wel 1 die altijd moeilijk doet met RMA. (Op te zoeken in de pricewatch)

Edit:
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:06:
laatste drivers zijn geinstalleerd door een pc-winkel bij ons in de buurt dus neem aan dat het wel goed is geinstalleerd.
Zeker door een winkel, daar moet je nooit vanuitgaan. :F

Dat is al meer info, maar is die kaart ook nog zo jong? Dat kan haast niet anders een HW probleem zijn. Als na 3/4 weken een graka zulke spatjes gaat vertonen dan is er echt wat aan de hand.
Ik zou in iedergeval niet lukraak op de uitspraak verkoper af gaan.
In vervolg, gooi deze info gelijk in je startpost dat scheelt ons een hoop vragen. Mijn glazen bol staat namelijk ook nog onder RMA ;)

[ Voor 34% gewijzigd door BAS80 op 22-06-2010 13:15 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Verwijderd

Topicstarter
ok ja de winkel is cool-prices.nl maar ik krijg hem weer terug gestuurd van hun dus zal morgen denk ik als hij er is. even deze dingen die je opnoemt proberen en zal ik wel de screenshots even posten hier.

Bedankt alvast!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verian, je doet hier weer niets met de suggesties die anderen aanleveren. Je pakt er eentje uit die makkelijk is voor je en negeert de rest. Zo heeft een topic geen zin en gaat hij dicht.

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 22-06-2010 13:24 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.