Toon posts:

cold boot probleem na power-off weer ok?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oké dit is er aan de hand.. in april nieuw systeem gekocht.. sinds begin al problemen gehad..

10 keer andere windows versies geinstalleerd.. geformateerd e.d
virusscanners.. spyware removers,, Omdat ik dacht dat het een softwarematig probleem zou zijn..

Nu ben ik er al 2 weken achter dat als wanneer ik mijn pc koud opstart.. Er zeker een BSOD komt..

zet ik daarna mijn pc uit.. (gewoon met uit-knop op pc, niet de voeding) en weer aan.. dagenlang geen problemen |:(.. dus niks geen BSOD'S niks geen foutmeldingen.. Maar dat is DUS alleen als ik mijn systeem UIT zet en weer aan.
Win 7 geeft dan de melding "Windows is onverwacht afgesloten en vervolgens hersteld"

Systeem;
cpu: AMD Phenom II X4 965, 3.4GHz,
voeding: Coolermaster Real Power M520
mobo: Gigabyte GA-770TA-UD3
geheugen: 1 Kingston 4GB 1333 DDR3 Non-ECC CL9 DIMM (Kit of 2)
video: CLUB3D HD5450 Noiseless Edition, 512MB

iemand raad?

edit: resetknop bij 1e BSOD is niet voldoende dus.. power moet echt even eraf.. en dan weer aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 00:48 ]

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 12:54
memtest al gedraaid?

Wat bedoel je verder met een koude start? Want het uitzetten van de pc, en daarna weer aanzetten is ook een koude start. Een warme/niet koude start is een reboot.

Als je met een koude start bedoeld dat je de hele stroom er af haalt, dan zou het misschien iets met de bios/batterij kunnen zijn.

Heb je je pc verder overgeklokt of niet? En hoe staan je geheugen timings ingesteld? (cpu info verteld je dat dacht ik, en anders de boot info) cl9 is hoog en als die als cl8 staat ingesteld kan het mis gaan.

Welke BSOD meldingen zijn het trouwens? MS KB geeft vaak een boel informatie over de mogelijke oorzaken.

[ Voor 9% gewijzigd door Elephtera op 14-06-2010 00:55 ]

“An elephant is a mouse with an operating system”

Verwijderd

Topicstarter
dit kan ik je laten zien:
Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/3720/80158629.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/6083/81070481.jpg

verder kan ik NERGENS vinden hoe ik de steppings in moet stellen in de bios van dat GIGABYTE mobo.
Welke BSOD meldingen zijn het trouwens? MS KB geeft vaak een boel informatie over de mogelijke oorzaken.
telkens andere..

minidumps ook al eens geanalyseerd met Debugging Tools from the Windows SDK.. werdt ik ook niet veel wijzer van.

edit: en nee.. niks overgeklokt... en ja memtest (lang genoeg) gedraaid.. geen fouten.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 01:13 ]

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-02 12:22
edit: resetknop bij 1e BSOD is niet voldoende dus.. power moet echt even eraf.. en dan weer aan.
Hoe krijg je hem dan uberhaupt ooit volledig geboot?

Verwijderd

Topicstarter
Lunacy schreef op maandag 14 juni 2010 @ 01:17:
[...]

Hoe krijg je hem dan uberhaupt ooit volledig geboot?
:?

Ik start pc op als ik thuis kom.. wacht op de bsod.. Ik houd dan de poweroff knop ingedrukt.. systeem stopt.. ik druk m weer aan.. windows strat weer op..windows geeft melding "Windows is onverwacht afgesloten en vervolgens hersteld"
en vervolgens uren/dagen geen problemen.. Dus jah.. PC gewoon aan laten staan zou mijn probleem verhelpen.. maar ik blijf het toch vaag vinden.. en wil mijn pc gewoon niet aan laten staan als ik niet thuis ben.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog tips/ ideeën?

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:51

epic_gram

undercover moderator

is je voeding op een geaard stopcontact aangesloten, zoja probeer een ander moederbord en/of een andere voeding. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-02 12:22
Of gemakkelijker, sluit je pc op een ander stopcontact aan :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Je geeft aan dat je elke keer andere BSOD codes krijgt. Wil je er eens een paar posten? Je kunt ze terugvinden in de eventviewer. Wellicht dat iemand hier er wel wat aan kan ontdenkken...

[ Voor 7% gewijzigd door Rupie op 16-06-2010 07:16 ]

Desktop | Server | Laptop

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 16:39
hoi zie mijn verhaal uit een ander topic en mijn oplossing.
hier de link
Ik weet niet of je er veel aan hebt maar de verschijnselen die je beschrijft lijken veel op die ik ook had.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:51

epic_gram

undercover moderator

wortel1 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 08:31:
hoi zie mijn verhaal uit een ander topic en mijn oplossing.
hier de link
Ik weet niet of je er veel aan hebt maar de verschijnselen die je beschrijft lijken veel op die ik ook had.
Maar de 5450 haalt zijn stroom niet net als een 5870 rechtstreeks uit de voeding, maar uit het moederbord. Lijkt me sterk dat het in dit geval het probleem is. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 16:39
epic_fail schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 08:49:
[...]

Maar de 5450 haalt zijn stroom niet net als een 5870 rechtstreeks uit de voeding, maar uit het moederbord. Lijkt me sterk dat het in dit geval het probleem is. :)
Ik beweer ook niet dat de stroomvoorziening van de 5870 hetzelfde werkt als die van de 5450 dat is inderdaad een wereld van verschil.
Ik zeg dat de verschijnselen die ik had redelijk overeen komen en wat mijn oplossing was.
Daarnaast durf ik de bewering wel aan dat de voeding zeer zeker een degeneratief onderdeel is.
Wat vaak leid tot zeer vreemde kuren bij de PC. Helaas heb ik die ervaring.
Net zoals je elk individueel onderdeel niet uit moet sluiten moet je de voeding zeker bij "vage" klachten niet uitsluiten.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zit zelf ook te denken aan een voedingsprobleem en namelijk dat toch een of andere elco niet helemaal fris is en zich bij koude opstart niet volledig op laad, maar dan nadat je hem opgestart hebt tijd heeft gehad zich volledig op te laden en dan de goede spanning levert. Maar zoals hierboven al beschreven kan het net zo goed ook een elco op het moederboard zijn alhoewel dit niet zo snel zal gebeuren bij een nieuwe board.

Verwijderd

Topicstarter
was dus een instabiele geheugen reep..

vervangen en opgelost..
Pagina: 1