Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie-Prod
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-11-2011

Rappie-Prod

webdeveloper

Topicstarter
Ik weet niet precies waar ik dit het beste kan plaatsen maar aangezien het om 2 opslagmedia gaat stel ik de vraag hier.

Ik heb in mijn netwerk een iOmega StorCenter IX-2 voor data-opslag. Hier staan oa al mijn documenten en foto's op.

Nu heb ik ook een 2.5" externe usb schijf die ik altijd bij me heb als ik uit huis ben.

Ik wil graag dat die 2 schijven automatisch met elkaar synchroniseren zodat ik altijd alles up-2-date heb. Het idee is dat als ik thuis weg ga ik alleen maar die 2.5" uit de pc of die iomega schijf (heeft 2 usb ports) trek en verder niks meer hoef te doen.

Heeft iemand enig idee of dit haalbaar is? En zoja: hoe?

Bijvoorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:56
Al eens gegoogled?

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie-Prod

Rappie-Prod

webdeveloper

Topicstarter
Ja, alleen met de verkeerde woorden dus.
Ik ga er eens naar kijken, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229830

Synctoy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb voor mijn klant gezocht of dat direct via de nas kon. ik heb niets gevonden behalve met tussenkomst met de pc. Dit was 1 jaar geleden. Mijn klant heeft toen gekozen voor de simpelere en ook duurdere oplossing. 's nachts alles syncen naar de 2e synology. En dat loopt eigenlijk als een trein en geen problemen. De nassen gaan om 3 uur 's nachts uit tot 7 uur. De sync loopt op 2 dagen; woensdag en zondag om 1 uur. Prima.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:56
allersimpelste is rsync in een cron jobje met scriptje op je NAS. op vele NAS'en kan je zelf software installeren al dan niet met een alternatieve firmware

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie-Prod

Rappie-Prod

webdeveloper

Topicstarter
Morgen eens rustig naar kijken
itsalex schreef op zondag 13 juni 2010 @ 23:10:
Ik heb voor mijn klant gezocht of dat direct via de nas kon. ik heb niets gevonden behalve met tussenkomst met de pc. Dit was 1 jaar geleden. Mijn klant heeft toen gekozen voor de simpelere en ook duurdere oplossing. 's nachts alles syncen naar de 2e synology. En dat loopt eigenlijk als een trein en geen problemen. De nassen gaan om 3 uur 's nachts uit tot 7 uur. De sync loopt op 2 dagen; woensdag en zondag om 1 uur. Prima.
Dat zou ik inderdaad ook het liefste doen, maar wat ik zo kan vinden is dat praktisch onmogelijk. En dan moet het dus inderdaad met tussenkomst van een PC. Dat wordt hem dus ook, pc staat 24/7 aan dus dat is geen enkel probleem.
gertvdijk schreef op zondag 13 juni 2010 @ 23:18:
allersimpelste is rsync in een cron jobje met scriptje op je NAS. op vele NAS'en kan je zelf software installeren al dan niet met een alternatieve firmware
Kan niks zelf installeren op deze volgens mij, en op internet kan ik maar weinig vinden over deze NAS. Dat zou inderdaad wel het mooiste zijn!
Pagina: 1