Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Oude Vista Map Verwijderen [W7]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje terug heb ik Windows 7 64-bit op C:/ geïnstalleerd.

Nu is mijn probleem dat ik op geen enkele manier mijn oude Windows Vista en bijbehorende Program Files van mijn F:/ kan verwijderen.

Ik heb alles al geprobeerd met de eigenaarsrechten en dingen met TrustedInstaller. Ook wilde ik Ubuntu proberen om de mappen te verwijderen, maar Ubuntu geeft een foutmelding over mijn BIOS versie.

Dus, heeft er iemand nog een tip om mijn oude Windows mappen te verwijderen?

• Hufter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11-2024
Harde schijf in een andere computer en dan nog eens proberen met Ubuntu (of een andere distro)?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je de Disk Cleanup tool van Windows 7 zelf had gebruikt voordat je aan het sleutelen ging met rechten was het misschien al vanzelf gegaan ;)
Maar ok, als dat niet werkt:
Rd /s /q F:\windows
onder het SYSTEM account laten lopen via een scheduled task met voldoende rechten zou ook moeten lukken ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
@ alt-92
De Schijfopruiming van Windows 7 geeft van F:/ alleen de prullenbak aan waar dus niks instaat.

De commandregel werkt niet, ik krijg een enorme lijst met geweigerde dingen. Waar zou ik het System account moeten vinden?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:48:
De commandregel werkt niet, ik krijg een enorme lijst met geweigerde dingen.
Die kan je ook niet onder je eigen account runnen nee. Vandaar die opmerking over een scheduled task.
Waar zou ik het System account moeten vinden?
Kun je aangeven als je een Scheduled task aanmaakt, als account waaronder je de taak wil laten lopen geef je dan SYSTEM aan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
@ alt-92

Ik krijg de melding "Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden (0x80070002)" in de Taakplanner van Windows 7.

Kun je misschien een stap-voor-stap uitleg geven hoe ik dit doe? Ik heb nooit eerder met de Taakplanner een taak uitgevoerd!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog suggesties?

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:39
Kan je in diskmanagement (diskmgmt.msc) is kijken wat er staat bij zowel je C: schijf als je F: schijf. Heb namelijk het vermoeden dat er bij je F: schijf meer dan alleen (Healthy) Primary Partition staat.

Indien er in schijfbeheer bij je F: partitie (HDD?) bijvoorbeeld Boot en of Page File staan, in de BIOS je Windows schijf als first boot neerzetten en dan zoeken naar problemen met de install disk van Windows 7 zodat je Windows schijf ook echt je primaire boot schijf wordt. Als je dat gedaan heb kan je hoogst waarschijnlijk de genoemde mappen van je F: partitie (HDD?) verwijderen. Indien je dit ook ziet niet verder gaan met de onderstaande commando's anders sloop je je installatie.

Anders kan je vanuit elevated command prompt (zoek cmd uitvoeren als Administrator). Het volgende doen.
takeown /F "F:\Windows" /R /D Y
takeown /F "F:\Program Files" /R /D Y
takeown /F "F:\Program Files (x86)" /R /D Y
calcs "F:\Windows" /G *user*:F
calcs "F:\Program Files" /G *user*:F
calcs "F:\Program Files (x86)" /G *user*:F
rd /s /q "F:\Windows" 
rd /s /q "F:\Program Files"
rd /s /q "F:\Program Files (x86)"

Vervang *user* (voor calcs) met je eigen gebruikersnaam.

[ Voor 27% gewijzigd door Starke op 22-06-2010 06:16 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Alvorens aan de slag te gaan met de fijnere ACL-commando's: kan je niet gewoon eventuele belangrijke data even elders zetten en dan F: quickformatten?

[ Voor 3% gewijzigd door YellowOnline op 21-06-2010 22:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Starkle, Ik ben bang dat dat sowieso niet wil, aangezien het me wel is gelukt om wat losse bestanden te verwijderen. Alleen de grote mappen in de Windowsmap kan ik nog steeds niet verwijderen.

In schijfbeheer staat bij F:/ :
(F:)
1863,01 GB NTFS
In orde (Actief, Primaire partitie)

@YellowOnline, mijn F:/ is een 2TB schijf, en ik had er al wat problemen mee om hem te formatteren naar deze hoedanigheid. (Heeft een computerzaakje voor me gefixt nadat ik faalde met het updaten van de bios) Het is een optie, maar liever probeer ik het niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik heb het opgelost!
Er is een nieuwe Bètaversie van Unlocker uitgekomen voor x64, en heb daarmee (na lang wachten) alles kunnen verwijderen!
Pagina: 1