kan de temp van mijn amd 965 niet meer meten

Pagina: 1
Acties:

• lucabrasie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-01-2025
Oké ik startte mijn pc op, en mijn dochtertje tikte op mijn toetsen bord raakte hier bij waarschijnlijk de 4 toets aan wat bij mijn moederbord Asus 4M82 luxe de mogelijkheid geeft om een core te openen, wat bij mij natuurlijk niet mogelijk is om dat ik een amd 965 c3 heb.
Na de schrik werkte alles nog wel goed, maar hij meet mijn core tempratuur niet meer, nog wel de totale temp van de cpu, ( alleen in de bios) maar niet meer per core.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan op lossen, laat het me dan graag weten per mail luca11@kpnplanet.nl

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
bios ff resetten

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• lucabrasie
Oké, maar dit heeft toch met de cpu zelf te maken en niet met de bios?
Hij probeerde namelijk een core te openen die er niet was in mijn cpu.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
en dat doet hij via de bios, en nu staat vermoedelijk dat advancedclock calibration aan en dat heeft als gevolg dat de core sensoren niet meer werken.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Margin Call
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01-2025
Even de batterij uit je moederbord halen. Is alles gereset. Ik had het ook. Mijn kat had perongeluk op de 4 gedrukt. Dan worden alle cores geactiveerd (ookal zijn ze allemaal al ingebruik) Kon ik ook niet meer de temperatuur uitlezen.

Na even een reset te hebben gedaan met de batterij en instellingen opnieuw had ingesteld, kon ik weer de temperatuur uitlezen van mijn Phenom II 955BE.

[ Voor 5% gewijzigd door Margin Call op 14-06-2010 08:55 ]

Verwijderd

Waar/In welk menu etc. gebeurt dit door 'slechts' op de 4 te drukken?

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-02 17:52
bios resetten en zorgen dat je dochtertje niet meer op de 4 drukt :P 8)

Mop mop, gas derop!

• lucabrasie
Dank je wel, nu is het wel zo dat ik een pc in elkaar kan zetten en weet hoe ik deze een beetje moet over klokken, maar hoe ik een bios moet restten heb ik dus echt geen idee van, ik heb wel eens een update gedaan maar dat ging mis, dus ik ben hier wel een beetje angstig voor.

Verwijderd

lucabrasie schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:04:
Dank je wel, nu is het wel zo dat ik een pc in elkaar kan zetten en weet hoe ik deze een beetje moet over klokken, maar hoe ik een bios moet restten heb ik dus echt geen idee van, ik heb wel eens een update gedaan maar dat ging mis, dus ik ben hier wel een beetje angstig voor.
Gelukkig bestaat google ook vandaag nog ;)

• DjThase
open de kast, kijk of er ergens een batterijtje op je moederbord zit, haal het batterijtje eruit wacht een paar minuten en klaar! 8)

[ Voor 10% gewijzigd door DjThase op 14-06-2010 09:07 ]

Mop mop, gas derop!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:05
DjThase schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:07:
open de kast, kijk of er ergens een batterijtje op je moederbord zit, haal het batterijtje eruit wacht een paar minuten en klaar! 8)
Wel ff de stroom eraf halen van te voren :P

• DjThase
LightStar schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:10:
[...]

Wel ff de stroom eraf halen van te voren :P
of niet }) })

Mop mop, gas derop!

• lucabrasie
Allemaal bedankt voor de info ik had inderdaad ook even op google gekeken en had dat ook gelezen van de batterij en van het verplaatsen van de jumper, die ik dus niet naast mijn batterij heb zitten.
Ik ben er in ieder geval nu uit, en ja als je hem op start hoef je alleen maar op de 4 knop te drukken, en dan begint de ellende.

• Margin Call
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01-2025
Probeer anders optie 'nummer 4' uit te schakelen. Hoef je in de toekomst geen zorgen te maken.

• Orwell
  • Laatst online: 17-02 15:47
Een vriend van me heeft Asus-bord (M4A785TD-V EVO), en hij had ook dit soort problemen.

HIj kon in Everest (of waarin dan ook) 'CPU Temp' (komt van sensor in de socket) niet meten, wat erop wijst dat zijn bord dus geen sensor in de socket heeft. Dat heef ie van jou wel (deze kon je nog aflezen).

Dan blijven natuurlijk de Core Temps over. Die waren ook niet te lezen. Waarom dat? Dat kwam omdat ACC standaard aanstond. Dat is de Core Unlock-techniek die de temperatuursensors in de CPU uitzet.

Dus waarschijnlijk staat in je BIOS Advanced Clock Calibration nog aan, waardoor je coresensors uitgaan, en heb je, net zoals het andere Asus-bord geen socketsensor. Dan blijft er niks over.

Probeer eens ACC of hoe Asus het ook noemt uit te zetten, en probeer opnieuw.

Tip: bij die vriend zag je, met ACC aan, eventjes '4 cores detected' bij het bootlogo verschijnen.

• lucabrasie
bedankt Orwell,
Ik zie in de boot alleen press 4 om acc te activeren, dus ik denk niet dat hij aan staat,en de acc kan ik die gewoon aan en uit zetten in de bios?
Dan nog even een vraag als ik de bios reset, moet ik dan weer een bios update doen of hou ik de bios die er op zat toen ik hem kocht, denk het haast wel maar wil het toch graag ff zeker weten.
En even voor de duidelijkheid ik heb een M4N82 de luxe bord ik zie nu pas dat ik het verkeerd had op geschreven

• Orwell
lucabrasie schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:23:
bedankt Orwell,
Ik zie in de boot alleen press 4 om acc te activeren, dus ik denk niet dat hij aan staat,en de acc kan ik die gewoon aan en uit zetten in de bios?
Dan nog even een vraag als ik de bios reset, moet ik dan weer een bios update doen of hou ik de bios die er op zat toen ik hem kocht, denk het haast wel maar wil het toch graag ff zeker weten.
En even voor de duidelijkheid ik heb een M4N82 de luxe bord ik zie nu pas dat ik het verkeerd had op geschreven
Zet ACC in ieder geval eerst even uit. Het heeft geen nut op een quad. En probeer dan weer ui te lezen.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Knap een Nvidia board met acc :S
Core unlocking zal er wel in zitten maar met een andere naam dacht ik.
Edit
Nvidia Core Calibration zal het zijn :)

[ Voor 18% gewijzigd door Speedy-J op 14-06-2010 18:53 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• lucabrasie
Ff voor dat ik wat fout doe, ik kan hem uit zetten door weer op de 4 knop te drukken tijdens de boot?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

lucabrasie schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:12:
Ff voor dat ik wat fout doe, ik kan hem uit zetten door weer op de 4 knop te drukken tijdens de boot?
Nee dat doe je in de BIOS en daar zoek je Nvidia Core Calibration op en zet hem op disable.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• lucabrasie
Oké maar die kan ik niet vinden in de bios

• Orwell
lucabrasie schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:42:
Oké maar die kan ik niet vinden in de bios
De afkorting is NVCC volgens mij.

Opmerking van m'n vorige post staat nog steeds.

Duf da'k niet gezien heb dat het een Nvidia-chipset is. |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Orwell op 14-06-2010 20:10 ]

• lucabrasie
Ik heb het gevonden heel simpel gewoon F5 setup defaults in je bios en alles is weer normaal, allemaal bedankt voor jullie advies

• Orwell
lucabrasie schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 08:48:
Ik heb het gevonden heel simpel gewoon F5 setup defaults in je bios en alles is weer normaal, allemaal bedankt voor jullie advies
En NVCC ging daardoor uit? Ben wel benieuwd eigenlijk.

• lucabrasie
Ja alles is weer normaal ik heb gewoon de core tempratuur terug, ik kon de NVCC niet vinden dus zette ik alles maar terug, en vervolgens weer op nieuw instellen zo simpel dat je er eigenlijk niet aan denkt.
Pagina: 1