Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Grabit-style software die NZB's in background downloadt

Pagina: 1
Acties:

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Dag iedereen.

Even schetsen:

Een oom van me heeft een Internet abonnement van 100 GB per maand. Hij lees de krant en doet wat aan ebay en gebruikt 2 GB per maand. Ikzelf onderhoud volledig gratis zijn PC, in ruil voor die resterende 98 GB. Ik download er maandelijks een 25 DVD's van. Goeie deal.

Tot onlangs mijn oom besloten heeft dat die PC te veel lawaai maak terwijl hij op de bank in de woonkamer tv zit te kijken de PC niet gebruikt (terwijl die PC voor mij aan het downloaden is). Jammer, maar fair enough, het is zijn huis, ik respecteer dat.

Dus zoek ik naar oplossingen om die 98 GB te recupereren terwijl hij zelf aan het surfen is (een 3, 4 uur per avond). Daarom zoek ik een programma in de stijl van Grabit dat automatisch in background werkt.

Concreet:
-Ik schedule een 30 tal NZB downloads
-Oom schakelt zijn PC in en gaat de krant lezen; het programma start automatisch en begint NZB te downloaden
-Oom schakelt zijn PC UIT, programma stopt met downloaden
-De dag erop schakelt Oom zijn PC weer in en gaat wat ebayen; programma start automatisch en download NZB verder waar het gisteren gekomen was.

Suggesties voor een dergelijk programma?

Dank bij voorbaat !!!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

SABnzbd?

Eigenlijk elk programma dat in de background draait voldoet. Als jij het maar zo instelt dat het opstart bij het booten van windows.

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 13-06-2010 21:20 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Smiling as the shit comes down...

• remielowik
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
SABnzbd is hier inderdaad heel goed voor, moet je alleen in de instellingen even "automatisch browser opstarten" uitschakelen en verder de sabnzbd snelkoppeling in het opstarten mapje zetten.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Zelfs newsleecher kan dit gewoon, met Giizz, zolang je maar instelt dat hij start en connect bij het opstarten van Windows. En eventueel zelfs geminimaliseerd.

Hoi!

• demichel
SABnzdb, googling as we speak !!! Dank voor de suggesties, Gizz en ScrooLoose !!!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ja, en dan installeren als windows service. http://wiki.sabnzbd.org/windows-service

En dan moet je nog iets vinden je nzb files te schedulen. Sabnzb heeft een webinterface, maar dan moet je oom hem wel op bepaalde tijden aanzetten zodat jij het via de webinterface kun schedulen.

100 GB? >:) Niet van deze tijd! :P :9

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• demichel
We hebben het over België.... ( :( )

• Thapous
  • Laatst online: 23:13

Thapous

Nee toch niet.

Houd je er wel rekening mee dat je misschien zijn complete lijn dicht trekt en hij zo niet fijn meer kan internetten? Volgens mij kun je wel een speedcap instellen in sabnzbd, dus dit kan ook nog een aanrader zijn.

//Thapous

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 14:12

Lulukai

God's gift to women

Dit
en dit
Thapous schreef op maandag 14 juni 2010 @ 15:09:
Houd je er wel rekening mee dat je misschien zijn complete lijn dicht trekt en hij zo niet fijn meer kan internetten? Volgens mij kun je wel een speedcap instellen in sabnzbd, dus dit kan ook nog een aanrader zijn.

.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zelfs als je de volledige bandbreedte gebruikt is er nog afdoende om te surfen, vlot. Als ik hier met 5,7 MB/sec iets binnenhaal kan ik ook nog prima surfen.

Torrents (connecties én uploaden) is meer debet aan een hakkelende verbinding als je aan het downloaden bent.

Overigens, hier ook SabNZBd. Heerlijk vanaf het werk een NZB op FTP gooien, automatisch downloaden.

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

Exorcist schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:55:
[...]

Zelfs als je de volledige bandbreedte gebruikt is er nog afdoende om te surfen, vlot. Als ik hier met 5,7 MB/sec iets binnenhaal kan ik ook nog prima surfen.

Torrents (connecties én uploaden) is meer debet aan een hakkelende verbinding als je aan het downloaden bent.

Overigens, hier ook SabNZBd. Heerlijk vanaf het werk een NZB op FTP gooien, automatisch downloaden.
Mijn ervaring is dat bijvoorbeeld youtube filmpjes toch wel een stuk trager laden etc. Misschien niet alle pagina's nee, maar het lijkt mij onwenselijk dat flash achtigen, op reclame na :9 , zeer traag laden.

//Thapous

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Youtube, ja, dat zijn natuurlijke luttele MB's die je dan binnenhaalt. Heb het over normale pagina's en normale flash-dingetjes :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 13:06

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Newsleecher kun je gewoon cappen op een maximale snelheid. Dan heb je dit probleem opgelost.

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

Exorcist schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:37:
Youtube, ja, dat zijn natuurlijke luttele MB's die je dan binnenhaalt. Heb het over normale pagina's en normale flash-dingetjes :)
True, maar bij hoeveel mensen valt Youtube tegenwoordig in het standaard surf gedrag ;) . Ik denk bij het gros van de mensen.

//Thapous

• demichel
Hann1BaL schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:41:
[...]

Newsleecher kun je gewoon cappen op een maximale snelheid. Dan heb je dit probleem opgelost.
Is er geen mogelijkheid om die in te stellen dat gewoon de maximale capaciteit benut wordt? Maw, Oom zit tien minuten in de keuken, download neemt volledige bandbreedte; daarna gaat Oom wat youtuben, download neemt minder bandbreedte om Youtube alles te geven wat het nodig heeft voor optimale kwaliteit?

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

demichel schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:47:
[...]

Is er geen mogelijkheid om die in te stellen dat gewoon de maximale capaciteit benut wordt? Maw, Oom zit tien minuten in de keuken, download neemt volledige bandbreedte; daarna gaat Oom wat youtuben, download neemt minder bandbreedte om Youtube alles te geven wat het nodig heeft voor optimale kwaliteit?
Quality of Service (QoS), dat zou in principe wel moeten werken. Maar weet niet of je daar echt programma's voor hebt die dat kunnen regelen, zit vaak in het modem/router ingebakken, maar lang niet altijd. Je zult dan poort 80 meer prioriteit moeten geven als poort 119/563.

//Thapous

Pagina: 1