Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Oplichting ? Een Fake mail van de rabobank

Pagina: 1
Acties:
  • 430 views

Verwijderd

Topicstarter
Dit kreeg ik in mijn mail box, en ik ben geen klant bij de rabobank.
Het https adres dat er in staat stuurt je naar een ander adres dan er staat naar
" http://pvforeclosures.com...ludes/errors/rabobank.htm " .

Dit is een mail met slecht nederlands.

Dit is slecht een waarschuwing.

Geachte klant,

Wij gedetecteerd onregelmatige activiteit op uw account de Rabobank op 12 juni 2010. Voor uw bescherming, moet u deze activiteit te controleren voordat u kunt doorgaan met uw account.

Om toegang te krijgen uw verklaring, klikt u gewoon op de link hieronder.

https://bankieren.rabobank.nl/klanten/ Deze instructie is gestuurd naar alle klanten en de bank is verplicht om te volgen.

Dank u,
Klanten Support Service.
Rabobank Nederlands (NL)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoe lang heb je al internet, dat je dit voor het eerst ziet? Dit soort mails krijgt iedereen regelmatig, ik zeker eens per week. Banken zullen dit nooit per email doen, dus gewoon je verstand gebruiken en negeren/deleten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Firefox melding:
Reported Web Forgery!
This web page at pvforeclosures.com has been reported as a web forgery and has been blocked based on your security preferences.

Web forgeries are designed to trick you into revealing personal or financial information by imitating sources you may trust.

Entering any information on this web page may result in identity theft or other fraud.
Firefox melding, redirect, slechte taal en je bent geen klant. Lijkt me nogal duidelijk ;)

☻/
/▌
/ \

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Google Chrome waarschuwt mij netjes dat het een bekende phising site is...
Ik krijg zo vaak zulke mailtjes, maar dan van de Postbank.

Gewoon negeren lijkt mij

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:10
Neem aan dat je even een report hebt gedaan bij Rabobank? Moet zeggen dat ze het mooi nagemaakt hebben...

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 21:36

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Kijk bij zo mails moet je een zeer simpel regeltje in acht nemen.
Bij twijfel: neem contact op met de bank.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Dit soort mails zien we regematig. Het heeft niet veel zin om elke keer een topic te openen om mensen te waarschuwen. Daarom gooi ik hem ook op slot.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.