Toon posts:

PCI-graka in S939-opstelling geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel zegt, krijg ik geen beeld op een S939-PC met een PCI-graka (geen PCI-e!!)...

De grafische kaart werkt nochtans perfect, daar ik ze heb getest in een S775-systeem en alles werkte.

Met een PCI-e graka werkt de S939-opstelling trouwens wél; maar aangezien ik beide PCI-e x16 sloten nodig heb voor I/O-controllers, zou ik graag beeld krijgen via het PCI-kaartje.

Het moederbord is een Asus A8N-SLI, waarbij je nog zo'n SLI-kaartje moet insteken (en op dual zetten) als je beide PCI-e x16 sloten wil gebruiken.

Ik heb het kaartje al eens zowel op dual als op single gezet, en toch krijg ik geen beeld uit mijn PCI-graka...
Ik dacht namelijk dat het misschien kon zijn dat als je het kaartje op 'dual' zou zetten, er niet genoeg power meer was voor de gewone PCI-sloten? Mijn denkwijze kan natuurlijk complete larie zijn...

Alsook heb ik voor de zekerheid in het mobo-BIOS de primary display op PCI gezet, en dus niet op PCI-e... maar dit maakt blijkbaar niets uit.

Maar, de vraag blijft dus: hoe krijg ik wél beeld vanuit mijn PCI-graka...

Het gaat hier overigens over deze graka:
http://www.alternate.be/h...he+kaarten&l2=PCI+kaarten

Alvast bedankt op voorhand

Mvg

StorageM4D

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02 12:39
En wat als je de I/O controllers eruit laat?

http://specs.tweak.to/16567

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:53
Als je pci via een bridge werkt dan is het niet mogelijk deze als primaire video interface te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
@ skelleniels: zonder de I/O controllers werkt het ofc ook niet

@ DukeBox: via een bridge werkt?
Ik gebruik alvast geen extra hardwareonderdelen om mijn PCI-kaart op mijn moederbord te prikken.

Ik begrijp niet waarom de graka wél werkt op mijn desktop (met als mobo de Gigabyte GA-EP45-DQ6), maar niet op mn S939-mobo... Ik heb overigens alle 3 de PCI-sloten geprobeerd, moest het gaan om een kapot PCI-slot...

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 13:43:
@ DukeBox: via een bridge werkt?
Ik gebruik alvast geen extra hardwareonderdelen om mijn PCI-kaart op mijn moederbord te prikken.
Ik ben niet bekend met de Asus A8N-SLI, maar als PCI via een PCI-e bridge is aangesloten dan gaat het meestal niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
De PCI-graka (geen PCI-E) is aangesloten op een gewoon PCI-slot hoor, geen PCI-E...
Ik denk dat je dacht dat ik ergens iets converteerde?

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-01 11:57

Proto

¬.¬

Die 'bridge' is een stukje logica die in het moederbord/chipset gebakken zit, DukeBox bedoelt dus dat Asus de pci-sloten op de pci-e bus heeft aangesloten dmv die zogenoemde bridge-chip, die het pci-signal omzet in een pci-e-signaal.

Oftewel: PCI-slot => PCI-signaal => Bridge chip => PCI-e signaal, waarbij de PCI-sloten gewoon op het moederbord zitten.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Zoek eens in je bios naar prior vga boot oid. Zet die op PCI ipv PCI-e ;) Zou moeten werken.

EDIT: ben even in de manual aan het snuffelen maar de proxy is even heeeeel traag. Keep you posted.
Gevonden: pagina 2-20 van je manual (via asus site gedownload)
Bios --> Advanced --> PCIPnP --> Init Display First

Staat waarschijnlijk op PCIEx Zet deze naar PCI Slot

[ Voor 65% gewijzigd door muppet99 op 14-06-2010 16:23 ]

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
@Proto: bedankt voor de uitleg! Maar dit zou betekenen dat ik gewoon geen PCI-graka kan gebruiken op dit moederbord? Daar dit meestal niet werkt bij dit soort mobo?!
Is er dan geen mogelijkheid om toch een grafische output te krijgen zonder één van die PCI-E x16 sloten te gebruiken?

@muppet99: Dit stond reeds in mijn originele post => Alsook heb ik voor de zekerheid in het mobo-BIOS de primary display op PCI gezet, en dus niet op PCI-e... maar dit maakt blijkbaar niets uit.
Maar toch bedankt, hulp is altijd fijn ^^

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 16:29:
@Proto: bedankt voor de uitleg! Maar dit zou betekenen dat ik gewoon geen PCI-graka kan gebruiken op dit moederbord? Daar dit meestal niet werkt bij dit soort mobo?!
Is er dan geen mogelijkheid om toch een grafische output te krijgen zonder één van die PCI-E x16 sloten te gebruiken?

@muppet99: Dit stond reeds in mijn originele post => Alsook heb ik voor de zekerheid in het mobo-BIOS de primary display op PCI gezet, en dus niet op PCI-e... maar dit maakt blijkbaar niets uit.
Maar toch bedankt, hulp is altijd fijn ^^
Als je het geld er voor over hebt, zou je altijd nog naar een USB videokaart kunnen kijken. Verwacht er geen wonderen van, maar aangezien je ook al naar PCI videokaarten kijkt, zou dit best kunnen.

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-01 11:57

Proto

¬.¬

Toch is het vreemd, gezien er in de BIOS een PCI-optie is voor je primaire videoapparaat, zou een PCI-kaart naar mijn idee gewoon moeten werken. Via google heb ik ook een geval gevonden waar een PCI kaart werkte op een A8N-SLI (Premium dan wel, maar het lijkt me sterk dat een gewone A8N een bridge chip gebruikt en de premium niet). Het probleem lijkt me dus ergens anders te zitten.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Test eens met PCI-e VGA en de PCI VGA en verder niks en laat de BIOS op PCI first staan, doet ie t dan wel?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Volgens mij moet een PCI videokaart gewoon werken ja. Probeer eens je BIOS up te daten misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met de BIOS op PCI first te laten staan, geen controllers in de PCI-E sloten te steken, het dual graka-kaartje op dual/single/eruit geprobeerd... niets werkt =( een PCI-E kaart werkt dan weer (nog steeds) perfect.

Ik ga inderdaad eens een BIOS update proberen, als die er is natuurlijk...

En anders zal ik gedoemd zijn ofwel met maar 1 I/O controller te werken of een nieuwe setup aan te schaffen...
Pagina: 1