Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een LaCie mediaspeler en sinds deze geformatteerd is, doet 'ie het niet meer.
Heb er allerlei nieuwe films opgezet daarna. Na het aansluiten van de mediaspeler aan de TV verschijnt er wel het oorspronkelijke "opstartscherm", d.w.z. 4 icoontjes die symbool staan voor movies, music, photo's en files. Wanneer ik dan klik op movies, gaat 'ie wel even denken (je ziet van die streepjes in een cirkel staan die 'ronddraaien'), maar keert daarna weer terug naar het "opstartscherm". Je ziet dus niet meer de lijst met films zoals voor het formatteren!

Heb al gegoogled en op de LaCie-site gekeken, maar wordt daar niet wijzer. Hopelijk kunnen jullie helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dat opstartscherm is waarschijnlijk ook je boot scherm, dus hij chrasht op je movie list en herstart?

Zou hij crashen op 1 bepaalde film? De enige manier is je disk weer leeg maken (formateren) en langzaam movies toevoegen tot hij niet meer werkt.

PS, een kleine zoektoch leverde me teveel produkten op van laCie die zouden passen. Kun je vertellen welke player het precies betreft?

PS2, Topic report aangemaakt om dit te verplaatsen van OM naar Mediaspelers en HTPC's

[ Voor 12% gewijzigd door leuk_he op 13-06-2010 20:56 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@leuk_he

O, sorry, heb kennelijk dat subtopic over het hoofd gezien!
Ik geloof echter wel dat er maar één LaCie Cinema Classic is: http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=11075

Ben het ook niet echt eens met je oplossing (NOFI), want er staan precies dezelfde films op als voor het formatteren, en heb 'm inmiddels nadat ik zag dat het fout was nog 2x geformatteerd...

Overigens gebeurt het niet alleen bij de movielist, maar ook als ik op een ander 'mapje' klik, zelfs al zit er niks in dat mapje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aha... ik heb misschien zelf (deels de oplossing gevonden...): ik heb de schijf NFTS geformatteerd, maar hij moet FAT geformatteerd zijn!

Maar als ik 'm weer opnieuw wil formatteren (zelfs via computerbeheer) kan ik alleen maar NFTS kiezen en nergens FAT? Hoe kan ik 'm dan FAT formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Format commando of in de media player zelf?

Media player (of linux live cd) kan hem waarschijnlijk formateren in ext2/3 zodat je niet tegen de filesize limit van 4GB van fat32 aanloopt. Lastig anders bij dvd images.

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 13-06-2010 22:09 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.