Problemen LG NAS via internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum leden,

Sinds kort ben ik in bezit van een LG nas n2r1. nu wil de data via internet kunnen benaderen. ik heb in mijn nas netjes DDNS geactiveerd en een domein naam ..... .lgnas.com ingesteld. bij status geeft hij weer : DDNS werkt juist. Mijn OP is (ip)....... Als ik mijn domeinnaam.lgnas.com in me browser invul dan kom ik terecht in me modem.(THOMSON SPEEDTOUCHE ST706). dit lijkt me enig sinds logies. maar hoe moet ik nu zorgen dat ik op me NAS terecht kom en niet op me modem? in me router (linksys cisco) die achter me modem hangt heb ik de ftp poorten opengezet en laten verwijzen naar het ipadres van me NAS. ik probeer dan in me browser ftp://domeinaam.lgnas.com maar ik kom niet op me NAS uit. Kan iemand me een beetje verder helpen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
je komt via je domeinnaam terecht op de modem. Kun je in de modem geen poorten openzetten / forwarden? Wellicht dat het al genoeg is om de poort van de modem te veranderen van 80 naar 8080?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:03

lier

MikroTik nerd

Heel eenvoudig...niet op je eigen netwerk testen, maar vanaf een andere lokatie testen. Nu wordt de naam geresolved naar je publieke IP adres wat jou op jouw modem brengt. Als deze geen loopback ondersteund, houdt het bij je modem op.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit is niet iets voor OM, maar meer voor Netwerken, daarom een kleine verhuizing. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja zeker, ik kan poorten openzetten / forwarden in me modem maar welke? 80? mijn nas hangt via een router aan me modem, of is het beter dat ik hem eerst direct aan me modem hang?

kan ik dat helemaal niet thuis testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke even een update:

ik heb mijn router even los gekoppeld en me NAS direct op modum aangesloten.

nu blijkt dat mijn DDNS service niet correct werkt. dit geef mijn NAS aan. in me modem heb ik port 80 open gezet en laten verwijzen naar het MAC adres van me NAS dit helpt niets. daarna heb ik UPnP aan gezet zowel in me NAS als in me modem ook dit helpt niets. nu heb ik deze site eens goed door gelezen http://lgknowledgebase.co...w=entry&EntryID=6458#1dns maar ook hiermee kom ik er niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Zou je ook een beetje op je schrijfstijl willen letten? Dat me modum krijg ik kromme tenen van, en je kan het wel goed schrijven - wees dan wel consistent ;)

Wat voor internet verbinding heb je, en wat voor modem heb je het over?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ADSL van online en een SPEEDTOUCHE ST706

moet ik die DDNS service ook nog in met modem invullen?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 22:37 ]

Pagina: 1