Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyranys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-02-2024
Ik heb al een aantal jaar een Samsung Syncmaster 215TW LCD scherm waar ik heel tevreden mee was, echter is het laatste jaar geleidelijk aan een probleem opgedoken. De linkerhoek van het scherm wordt namelijk zwart nadat het scherm een tijdje aanstaat.

Afbeeldingslocatie: http://tijl.kindt.me/pictures/samsungzwartehoek.jpg

De eerste keer dat ik dit zag was op een warme dag afgelopen zomer. Ik had al snel door dat deze hoek warmer was dan de rest, dus ik ging ervan uit dat ik het scherm simpelweg te lang in de zon had laten staan. Nu is de laatste weken het probleem echter erger geworden, want nu hoeft er zelfs geen zon of licht op het scherm te vallen om de temperatuur dusdanig hoog te maken dat die hoek terug zwart wordt, en het probleem manifesteert zich al zo'n vijf minuten nadat het scherm wordt aangezet.

Het probleem ligt echt bij de temperatuur, want als ik mijn vinger op die hoek leg, waardoor de temperatuur daalt, dan tonen de pixels terug beeld. Om een idee te geven van de warmte... Een zestal seconden nadat ik mijn vinger op die plek leg begint het pijn te doen.

Heeft iemand ooit al een dergelijk probleem gezien? Enig idee wat ik eraan zou kunnen doen? Ik begrijp dat ik natuurlijk het scherm ter herstelling kan opsturen naar Samsung. Dat gaat echter veel geld en moeite kosten, dus ik wil eerst kijken of ik er niet zelf wat aan zou kunnen doen (wellicht niet...).

Dank u!

[ Voor 3% gewijzigd door Thyranys op 13-06-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

Ik zou proberen een busje perslucht er door heen te blazen. Kan is groot dat het scherm nogal veel stof tussen de koelribben heeft zitten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyranys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-02-2024
Goeie tip! Ga ik eens proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:10

Sebazzz

3dp

Quicky schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:27:
Heeft iemand ooit al een dergelijk probleem gezien? Enig idee wat ik eraan zou kunnen doen? Ik begrijp dat ik natuurlijk het scherm ter herstelling kan opsturen naar Samsung.
Ik geloof dat Samsung pick-up and return garantie heeft. Maar sowieso moet je eerst bij je verkopende partij aankloppen. Met Samsung heb je niet direct te maken.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]