Toon posts:

DVD-drive fail ;)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Geen vraag of probleem, maar iets wat ik even wilde delen! ;)

M'n broertje vroeg me of ik eens naar zn PC wilde kijken, "hij leest geen CD-roms meer".
Okay, is goed.. Ik CD-rom er in, alles draaide, niks aan de hand, maar hij las inderdaad niets in.

Bij "hardware" in windows gaan kijken, apparaatbeheer, "apparaat werkt correct".

vreemd.

Goed, kast opengetrokken. Dit is wat ik tegen kwam, vraag me niet HOE hij het gedaan heeft ;) !

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_7Hz0BtZ6qsY/TBUYMNgYJGI/AAAAAAAAAA0/amKpGYw7GX0/s640/2010-06-12%2017.50.45.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_7Hz0BtZ6qsY/TBUYMfbRdFI/AAAAAAAAAA4/PbHz9afkj3Q/s640/2010-06-12%2017.51.00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_7Hz0BtZ6qsY/TBUYMhUTkrI/AAAAAAAAAA8/6qXBdzCPRq0/s640/2010-06-12%2017.54.00.jpg

JAP, de CD-rom is er door de achterkant uitgekomen, alles werkte nog, behalve de leeskop, die heeft de CD-rom blijkbaar wel beschadigd..

Greets!

• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 07:08
Jezus,
hoe kan dat nou weer.

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-02 13:32

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Ja dat zat ik me nu net ook af te vragen :P

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-02 15:56
Simpel. gewoon 2 cd's op elkaar leggen en drukken maar !

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-02 17:52
Haha Lol @ CD, is het heel toevallig een CD van de ING? met die blauwe leeuw? volgens mij herken ik die CD van mijn eigen broertje :P

[ Voor 61% gewijzigd door DjThase op 13-06-2010 20:04 ]

Mop mop, gas derop!

Verwijderd

er is 1 cd blijven hangen, la'tje is leeg naar buiten gekomen, daar is nog een cd in gegaan. Toen hjet la'tje dicht ging, is de eerste CD rectaal ge-evacueerd

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Da's best knap!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:06:
er is 1 cd blijven hangen, la'tje is leeg naar buiten gekomen, daar is nog een cd in gegaan. Toen hjet la'tje dicht ging, is de eerste CD rectaal ge-evacueerd
ja maar dat lukt je niet zonder de cd-rom een flinke duw te geven ;)

Verwijderd

Topicstarter
DjThase schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:03:
Haha Lol @ CD, is het heel toevallig een CD van de ING? met die blauwe leeuw? volgens mij herken ik die CD van mijn eigen broertje :P
Yes it is!
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:10:
ja maar dat lukt je niet zonder de cd-rom een flinke duw te geven ;)
Daar zie ik hem voor aan. Hij zegt overigens van niet.

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Ik heb veel meegemaakt maar iemand die de cd er via de voorkant naar de achterkant er uit kan duwen is mij nog niet voor gekomen.
Als ik vragen mag, wat voor merk cd rom speler is het?

[ Voor 5% gewijzigd door HaveHam op 13-06-2010 21:29 ]

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Whahaha :) Ik moet overigens toegeven dat ik ook wel al eens een DVD-ROM drive heb gezien die echt begon te flippen. Was nog toen DVD-ROM drives nog niet echt in iedere PC vertegenwoordigd waren en ik had er eentje uit een kapotte DVD-speler van het schroot gehaald (DVD-ROM werkte nog perfect en bleek gewoon een IDE-aansluiting te hebben). Nadat ik hem echter ondersteboven had gelegd en had aangesloten (omdat mijn IDE kabel anders te kort was) was echter gedaan met de pret.

Er kwam opeens rook uit het controllergedeelte, CD begon als een gek te draaien (meer dan de 16x die erop stond dat het aan kon alleszinds :P ) en CD langs de achterkant los door de plastiek draaide...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02 22:16

Sorbo

Uw hulp in huis!

Petervanakelyen schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:29:
Whahaha :) Ik moet overigens toegeven dat ik ook wel al eens een DVD-ROM drive heb gezien die echt begon te flippen. Was nog toen DVD-ROM drives nog niet echt in iedere PC vertegenwoordigd waren en ik had er eentje uit een kapotte DVD-speler van het schroot gehaald (DVD-ROM werkte nog perfect en bleek gewoon een IDE-aansluiting te hebben). Nadat ik hem echter ondersteboven had gelegd en had aangesloten (omdat mijn IDE kabel anders te kort was) was echter gedaan met de pret.

Er kwam opeens rook uit het controllergedeelte, CD begon als een gek te draaien (meer dan de 16x die erop stond dat het aan kon alleszinds :P ) en CD langs de achterkant los door de plastiek draaide...
Dat hadden wij jaren geleden ook eens. Toen vloog er een Freddi Fish CDtje een meter of 3-4 door de kamer op volle snelheid nadat onze CD speler flipte. Hij spuugde t cdtje wel uit, maar vergat m helaas af te remmen.

Sindsdien heeft mijn zusje echter nooit geen Freddi Fish meer durven spelen :+

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-02 21:35
heb het zelf een paar keer meegemaakt dat een CD uit elkaar spatte(duizenden stukjes) en echt uit alle kanten van de optische drive eruit kwam, zelfs door de metalen behuizing.

Wat er waarschijnlijk gebeurt is:
Spelertje is oud en moe, kan cd niet zo goed meer vast houden terwijl deze nog draait en laat m perongeluk los waardoor deze gelanceerd wordt naar de achterkant van de speler en er vervolgens door het zwakste punt uitkomt :Y)

Wel mooi dat de cd nog in 1 stuk is :+

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-02 10:04
[verwijderd]

[ Voor 102% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 13:02 ]

• b0123405
  • Niet online
Haha, ziet er erg vreemd uit inderdaad! Ik heb wel eens gehad dat ik mn mid tower per ongeluk omschopte waardoor er een cd in duizenden stukjes all over the place terecht kwam.

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09-2025
Whaha ik zie je broertje daar wel voor aan Quick_T... Hij is een ras-echte beunhaas xD. maar alsnog, best knap :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ook in dit soort toestand zijn CDs opslagmedia, dus horen vragen erover niet in Overige Hardware maar in Opslagmedia & I/O Controllers

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

• Crazymonkey
  • Laatst online: 12-02 15:50

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Sorbo schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:33:
[...]

Dat hadden wij jaren geleden ook eens. Toen vloog er een Freddi Fish CDtje een meter of 3-4 door de kamer op volle snelheid nadat onze CD speler flipte. Hij spuugde t cdtje wel uit, maar vergat m helaas af te remmen.

Groot gelijk :9

Verwijderd

Topicstarter
HaveHam schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:28:
Ik heb veel meegemaakt maar iemand die de cd er via de voorkant naar de achterkant er uit kan duwen is mij nog niet voor gekomen.
Als ik vragen mag, wat voor merk cd rom speler is het?
*graaft in zijn prullenbak*
AH!
Samsung DVD-Master 12E MODEL SD-612
*dumpt weer in prullenbak*
dion_b schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:38:
Ook in dit soort toestand zijn CDs opslagmedia, dus horen vragen erover niet in Overige Hardware maar in Opslagmedia & I/O Controllers

Move OH -> OM
Sorry, je hebt volledig gelijk..
Sorbo schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:33:
Freddy Fish is toch ook gewoon eng :9

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 14:13 ]

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02 12:44
Gevalletje wtf.
Maar het is ook een broertje.
Mijn broertje is ook echt zo'n scheumerd. Alles gaat bij hem kapot, maar het is nooit zijn fout. En als het hem echt niet zint vliegt er van alles door het huis.

Peperdure Sony 7.1 versterker had hij even geleend. De knoppen ""vielen er zo maar af". Zijn mp3 speler valt ook spontaan in stukjes binnen een week. Hij had natuurlijk niets gezien.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
lezzmeister schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:40:
Gevalletje wtf.
Maar het is ook een broertje.
Mijn broertje is ook echt zo'n scheumerd. Alles gaat bij hem kapot, maar het is nooit zijn fout. En als het hem echt niet zint vliegt er van alles door het huis.

Peperdure Sony 7.1 versterker had hij even geleend. De knoppen ""vielen er zo maar af". Zijn mp3 speler valt ook spontaan in stukjes binnen een week. Hij had natuurlijk niets gezien.
Ich will spielen! :')

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1