Windows 7 startscherm bevriest

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op een dag besloot mijn Windows 7 Ultimate installatie op mijn Asus P5B-E moederbord te bevriezen tijdens het opstarten. De animatie van het gloeiende Windowslogo blijft tevens hangen. Als ik de pc geforceerd afsluit en vervolgens opstart, herhaalt het probleem zich. Wanneer ik de pc reset, start hij door! Hetgeen ik veranderd heb is dat ik de geïntegreerde Firewire-chip op het moederbord heb aangezet in het BIOS, nadat deze al geruime tijd uit stond. Ik heb deze nu weer nodig voor videobewerking. Maar als ik deze vervolgens weer uitschakel, blijft de pc toch bevriezen tijdens het opstarten.

Stappen die ik al ondernomen heb die niet werken:
- Boot logging aangezet om te zien welke driver als laatst laadt. Dat is GEARAspiWDM.sys. Als het systeem wél doorstart, is de volgende driver P17.sys. Daarna komt pas 1394ohci.sys.
- Zowel GEARAspiWDM als P17 verwijderd uit system32/drivers (en weer teruggeplaatst)
- De VIA 1394 OHCI Compliant host controller verwijderd in apparaatbeheer.
- Een algemene en oude versie van de OHCI Compliant Host Controller geïnstalleerd.
- De Plug & Play Aware OS optie in de BIOS aangezet.
- De Firewirechip aan -en uitgezet.
- Start-up repair uitgevoerd zonder resultaat.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn, met name waarom hij bij een reset wél boot en bij geforceerd afsluiten en opnieuw starten niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voor de duidelijkheid: een reboot = hang, maar een cold boot (echt afsluiten, en power-off, daarna weer opstarten) niet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omgekeerd, bij een cold boot bevriest alles en bij een reboot niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Als ik google naar GEARAspiWDM zie ik al vrij snel een opmerking dat deze file nog wel eens gebruikt kan worden voor malware. Wellicht dat het zinvol is om voor de zekerheid even een scan uit te voeren?

Desktop | Server | Laptop