Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Verkeerde Tijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik weet niet of ik op het goede deel van tweakers zit met mijn probleem maar ik probeer het toch.

Ik heb laatst (1 week geleden) mijn computer opnieuw geformateerd, na alle updates gedaan te hebben en alles liep mijn computer dus ook weer normaal, wat hij toen niet meer deed.
Gisteravond gewoon normaal mijn computer afgesloten, wil ik vanochtend met computer aanzetten, bleef hij hangen bij het eerste scherm.
Ik zag een rode logo (iets met american ......) en een hele hoop tekst, onderaan zag ik iets met: Time/Date not set. Het enigste wat ik kon doen was naar een blauw scherm gaan en dat was het. Na daar op wat dingen te hebben geklikt(nix veranderd) zag ik ineens me tijd staan van me computer dat was: 1 Januari 199? of 200? en de tijd was 0:01:20. ik had de tijd veranderd in de werkelijke tijd en nu heb ik problemen met sommige programma's. Mijn MSN doet het niet meer bijvoorbeeld. Er staat dat de service tijdelijk niet beschikbaar is en LOL ( een spel dat ik speel) geeft ineens een foutmelding over een certificaat. Precies:
De website die u gaat bekijken, gebruikt een certificaat dat verlopen of niet geldig is. Wilt u doorgaan.
Die melding krijg ik nadat ik wil inloggen.
Ik had gelezen dat ik die tijd in de toekomst moet zetten en dat dat zou helpen, niet dus.
bron: http://www.leagueoflegend...thread.php?t=44223&page=2

Misschien dat iemand van jullie hier verstand van heeft, ik niet iig. Mijn computer weer opnieuw formatteren is een optie maar liever niet, duurt zo lang om alles weer te installeren/updaten.

MVG
Karim

Verwijderd

Zodra je de tijd en datum weer goed zet moet Messenger ed. weer werken. Let er op dat je in de bios de datum anders moet invullen (maand/dag/jaar). Onder Windows alles weer goed zetten zou ook moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 18:42:
Zodra je de tijd en datum weer goed zet moet Messenger ed. weer werken. Let er op dat je in de bios de datum anders moet invullen (maand/dag/jaar). Onder Windows alles weer goed zetten zou ook moeten werken.
Bij mij lijkt dat niet te werken. Ik heb net me computer opnieuw gestart en het in de BIOS?? goed te zetten maar geen resultaat. ik heb me computer in het verleden gezet, werkt niet en in de toekomst ook niet .

Andere suggesties ?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dan heb je het verkeerd ingesteld, of je hebt een defecte CMOS-batterij. Probeer deze te vervangen indien je systeem de juiste instellingen niet meer kan onthouden. Geeft de klok/kalender in Windows ook een incorrecte tijd/datum?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
oh ik weet het al. Me moeder heeft het gemaakt . HUH??

Me datum had ik gezet op 16 mei 2007. Nu staat hij op 23 mei 2010 en alles werkt weer.

Tog bedankt voor alles, tweakers is echt een topsite!

Goedenavond allemaal

Verwijderd

Je weet dat het vandaag 13 juni 2010 is ? :+
Pagina: 1