Slecht PWM signaal videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 15:54
Mijn videokaart maakt erg veel lawaai omdat hij naar mijn idee vaak op hogere toeren draait dan nodig. Als ik mijn videokaart even een beetje vaster duw in mijn moederbord of deze een beetje draai gaat de fan langzamer draaien. De kaart zit wel juist ingeklikt. Maar dit geeft mij het idee dat hoe snel de van van de videokaart draait wordt geregeld op het moederbord en dit signaal niet goed overkomt. Dus mij vragen aan jullie.
Kan mijn vermoeden kloppen en zo ja hoe is dit op te lossen?

Eksit

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nou de fanspeed van de videokaart wordt door de videokaart geregeld, en een PWM signaal is dermate simpel dat je videosignaal eerder lastig gaat doen.

Maw: je vermoeden klopt niet.

Kan je door aandrukken niet een beter contact met het koelblok realiseren?

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 15:54
Dat lijkt mij niet omdat ik tegen de zijkant van de videokaart druk en niet tegen de koeler

Eksit

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het lijkt me dat de lagering van je fan naar zijn grootjes is, of dat de fan onder mechanische spanning staat waardoor het toerental varieert als je de kaart beweegt.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Eksit schreef op zondag 13 juni 2010 @ 18:46:
Dat lijkt mij niet omdat ik tegen de zijkant van de videokaart druk en niet tegen de koeler
Ok dan is het iets anders ;).

Het is in ieder geval geen 'slecht pwm signaal vanaf je moederbord' ;).

Is je fan helemaal schoonen loopt hij lekker als je hem met de hand beweegt (alleen proberen als de pc uit staat uiteraard)?