geheugen laptop installeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zou zo simpel moeten zijn :?

Ik wil mijn acer aspire 3003wlmi met 2x256 ram sneller krijgen. Hij zou tot 2 gig moeten kunnen.
Ongeveer een 1 gig geheugen leek me wel genoeg verbetering. Vervolgens dus een 1 gig kaartje gekocht (met het idee dat ik plus die 256 zelf iets meer dan een gig zou hebben) Het was makkelijk om één van de twee aanwezige kaartjes te vervangen alleen startte vervolgens mijn laptop niet meer op. Scherm bleef zwart.

Vervolgens meerdere combi's uitgeprobeerd (dus ipv bovenste, het onderste kaartje vervangen, maar één, alleen het nieuwe kaartje erin enzovoorts).

Op een gegeven moment kwam ik tot eh het zwarte scherm waar me werd aangeraden in de veilige modus op te starten. Dit of opstarten toch proberen op te starten zonder veilige modus lukte niet. Op een gegeven moment kon ik wel in de bios komen waar ik zag dat het geheugen wel herkend werd (gaf namelijk wel meer dan een gig geheugen aan).

Uiteindelijk maar weer mijn twee 256 kaartjes (infineon, ddr 333cl2-5 pc 2700s) erin gedaan en daarmee doet hij het als voorheen. (maar dus niet snel genoeg)

(het 1 gigkaartje is trouwens 1gb 333 MHz SODIMM PC2700)

Ik vraag me nu af waar dit aan kan liggen en of ik mijn laptop nog werkend zou kunnen krijgen met dit geheugen of niet. Ik wist wel dat het iets beter was om gelijk al het geheugen te vervangen, maar dacht dat dat niet noodzakelijk was. Of is dat misschien wel zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
al BIOS update geprobeerd ? Misschien werd de 2GB ondersteuning pas later toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:50
het kan ook zijn dat je moederbord kieskeurig is en het geheugen niet accepteert.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm bios update is een beetje te geavanceerd voor mij. Ik kan niet ergens instellingen checken oid? Zou het uitmaken als ik twee van deze 1 gig kaartjes erin doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:03
Ik denk dat het ook niet werkt als je er 2 in stopt, als hij een losse van 1GB ook al niet pakt..

Ik zou op zoek gaan naar een lijst met ondersteund geheugen en een evt bios update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Welk merk geheugen gebruik je?
Soms willen laptops/pc's wel eens kieskeurig zijn v.w.b. het merk geheugen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@sjaool: Ik heb takems geheugen gekocht, er zit nu infineon geheugen in. Die laatste is volgens mij vrij moeilijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Heb je ook een mogelijkheid om een ander merk SODIMM uit te proberen?
Ik denk dat de laptop wel eens problemen kan hebben met de timing van het TakeMS geheugen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 23:36
Ik herinner me van mijn memory upgrade bij de acer 3002lmi ook wat problemen. Heb je hem volledig ontladen? Haal de stroom en accu los voor een 15-30 min, vervang je geheugen, probeer het met 1x 1gb of 2x 1gb. en sluit alles weer aan. Als je in de bios kan komen dan zou het geheugen het wel moeten doen.

Vergeet niet dat de laptop een jaar of 5 oud is(is het upgraden het wel waard?). En inmiddels ook behoorlijk aan slijtage onderhevig. Het zou (wilde gok) ook de stroom toevoer kunnen zijn, als de voeding geen goede spanning meer kan leveren voor het geheugen zou dat voor problemen kunnen zorgen.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Pagina: 1