Laatste dagen paar keer BSOD

Pagina: 1
Acties:

• Simply.k
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-08 11:49
Hey,

ik loop de laatste dagen wat gefrustreerd rond doordat mijn PC regelmatig (tot 3x per dag) een BSOD geeft...
En hij loopt meestal vast als ik naar een film of serie zit te kijken... (ineens vastlopend geluid en dan BSOD, geheugendump en dan herstart hij...)
Ik heb hem al een paar uur (lees 8 uur) Prime95 laten runnen zonder error.
Hetzelfde met Memtest (8 uur) laten runnen en geen errors.
Ik heb al mijn koeling nagekeken en er wordt niets te warm.
Hebben jullie een idee waar het aan kan liggen? (Ik weet dat BSOD's meestal ligt aan je ram, ofwel aan een bad build van windows, maar ik heb op google wat zitten zoeken en ik heb niets gevonden over een recente bad update van windows...)
Mijn specs:
Intel Core i7 920 D0 (niet overcocked, idle temp: 35°C, load: 60°C)
OCZ Reaper DDR3 1600MHz
Asus P6T Deluxe
2 x sapphire 4890 Vapor x
HDD van samsung
Windows 7 professional 64 bit

Het zou me enorm helpen moest iemand hiervoor een oplossing weten/vinden...

greetz

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:54
drivers?

• Simply.k
Was ik vergeten toe te voegen, drivers heb ik gisteren allemaal geupdate en dat hielp niet... :-(

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:45
en welke error kreeg je bij de BSOD ?

• Simply.k
Tja, het nadeel is dat die geheugendump zodanig snel gaat dat ik niets kan lezen... :-s

Verwijderd

Blank schreef op zondag 13 juni 2010 @ 15:29:
Tja, het nadeel is dat die geheugendump zodanig snel gaat dat ik niets kan lezen... :-s
Dan moet je de autmatische reboot uitzetten:
http://vistasupport.mvps...._blue_screen_messages.htm

• Simply.k
Thx! En nu (Had nooit gedacht dat ik dit ooit ging zeggen...) wachten op een BSOD... :P

Verwijderd

Anders het programma Whocrashed draaien. die leest keurig uit welke bestand de bsod veroorzaakt. http://www.resplendence.com/download/whocrashedSetup.exe

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 19:21 ]

• Simply.k
Ok, heb dus net een BSOD gekregen bij het afsluiten van mijn PC...
De foutmelding die hij gaf:
Page_fault_in_nonpaged_area
Stop: 0x00000050
Heb al zitten googlen en die zegt dat het dus aan hardware kan liggen (memory, maar dit heb ik uitvoerig zitten testen, dus ik denk dat het hier niet aan ligt...)
Ofwel aan virusscanner, maar dat heb ik op dit moment niet runnen, dus dat kan het ook niet zijn.
Ofwel aan 3rd party software: dit is toch praktisch onmogelijk om te testen? Dit kan echt vanalles zijn... :s
Heb er een foto van getrokken: http://img25.imageshack.us/i/imag0188.jpg/
Heb die Whocrashed ook eens late lopen en hij zegt dit: 'The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect, possibly the culprit is in another driver on your system which cannot be identified at this time.'
M.a.w. daar ben ik dus niets mee... :s

[ Voor 19% gewijzigd door Simply.k op 14-06-2010 14:23 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 19:20:
Anders het programma Whocrashed draaien. die leest keurig uit welke bestand de bsod veroorzaakt. http://www.resplendence.com/download/whocrashedSetup.exe
Nou ja, die geeft je een indicatie wat het kan zijn.

Ik heb 'm een .DMP file gevoerd die ik al eerder had nagekeken met winDbg en WhoCrashed werd op het verkeerde been gezet (net als ik eerst).
Een crashende Realtek Gbit driver (bijna goed) wat veroorzaakt werd door een verouderde Vmware 6.5.2 versie Bridge netwerkdriver (en dat was de echte oorzaak).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Simply.k
Ok, heb de laatste dagen mijn PC constant zitten stressen met memtest, prime95, furmark, 3dmark, hdtune en bij geen van deze programma's geeft hij een BSOD...
Als ik echter een film kijk of Call of duty speel dan crasht hij regelmatig...
Ofwel krijg ik dan direct BSOD ofwel krijg ik strepen op mijn scherm (en dan soms een BSOD) met vasthangend geluid
Wat ik echter gemerkt heb is dat er soms maar 4Gb van de 6Gb wordt herkend door ccleaner en windows (system)... Als ik op dat moment dan CPUZ open doe dan ziet deze toch 6Gb... :s
Nu is mijn vraag, zou het kunnen dat het aan mijn geheugen ligt?
Ik zou het nogal raar vinden, want memtest heb ik al tot 700% laten lopen en geen errors en prime95 heb ik late runnen met al mijn geheugen in gebruik en daar ook geen error...
Ik was aan het denken om mijn geheugen gewoon op RMA te sturen en te hopen dat daarmee mijn probleem opgelost is, maar dan ben ik dat natuurlijk wel ff kwijt...
Dus wat zouden jullie doen?
Pagina: 1