Op Saturday 17 March 2001 01:26 schreef hybridz het volgende:
Het is fijn voor je dat je de antwoorden vindt die je zoekt. Maar er zijn nog honderden van dit soort boeken, allemaal met een bizarre theorie over het hiernamaals en geesten. Waarom nou juist Rulof?
Je vertelt al meteen je mening erbij in die zin. Zie de dingen eens los van elkaar, en als onafhankelijke. Er staat gewoon ies in over het hiernamaals.
Ga jij er meteen bizar van maken.
Omdat deze boeken door anderen ook wordt gezien als goede boeken. Jomanda bijvoorbeeld verwijst mensen ook naar die boeken. En zo zijn er meer mensen[quote]
Een 'geloof' aanhangen om anderen lief te kunnen hebben lijkt me hetzelfde als mensen die zichzelf opsluiten om geen misdaad te begaan. Het helpt wel, maar het kan op andere manieren veel beter.
[quote]
Vertel op welke manier, dan. Trouwens ik hang dat geloof niet aan. Ik noem het trouwens niet eens een geloof. Alleen dat aspect lijkt mij wel belangrijk, en zoals ik al zei, meer niet.
Ja. Misschien is het raar, maar als mensen geloven in iets dat ik als (en ik niet alleen) als onzin zie, dan begrijp ik daar helemaal niks van. Het is toch ook totaal onlogisch?
Ja maar dan kun je nog wel proberen je open te stellen en het zonder vooroordelen te gaan bestuderen. Niks in het leven is onlogisch, het ligt er maar net aan in hoeverre jij je erin verdiept, denk ik.
Nee, ik heb zijn boeken niet gelezen. Ik hoef "Mein kampf" ook niet gelezen te hebben om te weten wat voor ideeën er in staan. (Ik wil Rulof's boeken niet met "Mein kampf" vergelijken. Al kwam zijn eerste boek wel in 1933 uit. Toeval?)
Nou wat wil je ermee zeggen dat het toeval is??
Ik heb geen keus

Alhoewel ik jouw mening nooit zal snappen, en je waarschijnlijk ook nooit op andere gedachten kan brengen, mag ik toch wel proberen jou in te laten zien hoe onlogisch hij is?
Dat is ook altijd zo leuk, omdat ik, in jouw ogen iets 'geestelijks' aanhang, kun je mij niet meer op andere gedachten brengen. Zoals al die gelovigen, dat bedoel je toch??
Is toch volkomen onzin. Ik sta open voor alles. En de dingen die ik hier allemaal heb gepost heb ik uit die boeken en uit ervaring en daarmee klaar. En in hoeverre jullie dit als waarheid aanzien dat moeten jullie zelf weten. En zoals ik al honderd keer heb gezegd. Het zijn gewoon leuke dingen en visies en dat is het, meer niet. Kom maar met je wetenschappelijke verklaringen, vindt ik ook leuk om te horen en zal ik ook best gaan gebruiken in het leven, en als ik die had had ik die ook gepost.
En tuurlijk mag je mij laten zien hoe onlogisch het is, alleen je verdiept je volgens mij niet eerst in hetgene wat ik vertel. En ja, dan is het natuurlijk al gauw onlogisch.
Ik heb verschillende internet-bronnen gelezen. Van voor- en tegenstanders. Waar de sites van de voorstanders alleen gaan over hoe bijzonder Rulof was en dat de geesten zo machtig zijn, komen de tegenstanders met argumenten en bewijzen om Rulof's beweringen te ontkrachten en zijn rascisme aan te tonen.
Nou het is volgens mij eerder andersom, jij bent niet meer vatbaar voor andere gedachtes.
In de ogen van sommige mensen is het onlogisch, maar weten die mensen ook hoe het wordt bedoelt door diegene die het heeft gezegd/beweert/geschreven of wie dan ook??
Nee, want je hebt je daar nog niet in verdiept, dus kun je toch ook niet beweren dat het racistisch is?
Delen van de boeken van Rulof zijn herschreven door de uitgever. Dit is simpel aan te tonen doordat in een vroege versie een meester nog spreekt over onderontwikkelde rassen zoals die in de tropen voorkomen, terwijl in latere drukken dezelfde meester op dezelfde plek in het boek zegt dat alle rassen gelijk zijn, en je geen vooroordelen mag hebben.
De uitgever besefte dus dat de uitspraken van de meesters rascistisch waren en heeft ze aangepast om te voorkomen dat de boeken van Rulof verboden zouden worden. Waarschijnlijk zijn de uitspraken van de meesters die jij hebt gelezen dan ook niet door de meesters 'gezonden' naar Rulof die het opschreef, maar heeft de uitgever het bedacht. Zo heilig zijn die uitspraken blijkbaar niet.
Het is wel leuk om te zien in welke feiten van die boeken je je verdiept. Als die dingen onlogich zijn voor je moet je toch eerst alle feiten en dingen gaan onderzoeken, en niet alleen de negatieve eruit filteren??
Er is inderdaad iets gewijzigt in de tekst, maar dat is weer terugveranderd. Iedereen met die aangepaste tekst kon zijn boek gratis omwisselen met de originele. En die dingen van de onderontwikkelde rassen hebben die meesters inderdaad gezegd. Maar niet als racistisch iets. Alleen dat begrijpen al die onbewuste mensen niet, en dus hebben ze dat maar gewijzigt. Door hoeveel vooroordelen gaat er wel niet iets mis in de maatschappij en wordt er leed aangedaan?
Heel vreemd ja... Dat zeg ik al de hele tijd

Nou hoe kan het dan racistisch bedoelt zijn?
Dat alles uit god bestaat kan ik trouwens nergens terug vinden op geen enkele website. Alleen dat god liefde is, dat wordt steeds herhaalt. Misschien is dit je eigen interpretatie, of de interpretatie van een pantheïstische uitgever?
Heb je nog niet goed genoeg gezocht.
Ik zal je wel helpen kijk maar eens hierop onder: wat is god wel,
http://www.hoegee.demon.nl/page06.htmlWaarom zou je überhaupt discrimineren?
Nou waarom zouden die meesters dan discrimineren?
Dus jij vind ook dat Hitler de joden een plezier heeft gedaan? En dat Hitler hiervoor een offer heeft gemaakt?
Ik wordt echt niet goed geloof ik. Lees mijn verhaal nog eens totdat je het wel begrijpt. Hitler heeft ze helemaal geen plezier gedaan. Je moet het helemaal anders zien. Het was juist heel slecht van Hitler. En dan in hele kleine lettertjes: 'vanwege dit leed hebben ze, als enige voordeel dan verlichting van hun karma gekregen'. Je moet het niet zien als, zie je wel het is niet eens zo slecht geweest. Nee je moet het zien als het was heeeellll erg klote en vervelend. En wat er
dan wordt gezegd over die verlichting is alleen om aan te geven dat goddelijke rechtvaardigheid uiteindelijk die mensen heeft geholpen, omdat ze zoveel hebben moeten lijden.
Dus als Hitler het niet had gedaan, dan had ienand anders het wel moeten doen? Al die (onschuldige) joden zijn vermoord door Hitlers waanideen, en niet omdat ze een karmische schuld hadden. Dit is gewoon Rulof's manier om Hitler te rechtvaardigen.
Rulof rechtvaardigt Hitler helemaal niet. Hij vertelt zelf wat voor erge dingen Hitler meemaakt nadat deze dit alles heeft foutgedaan, om aan te geven hoe slecht zoiets is om te doen wat Hitler heeft gedaan.
Open je ogen eens en kijk eens naar de fijne dingen die worden verteld in die boeken, maarja die zul je wel niet lezen want jij leest alleen de dingen die zonaamd slecht zijn uit die boeken (terwijl dat helemaal niet op die manier wordt bedoelt)
Nou, lijkt me een dappere man, die Hitler uit jouw verhaal. Hij straft de schuldigen, helpt ze hierdoor van hun schuld af te komen en wordt daarvoor beboet voor de rest van de eeuwigheid. Klinkt alsof die straf niet helemaal terecht is, omdat Hitler het zo goed bedoelde.
Nou dit ga ik niet uitleggen hoor, moet je maar dat boek lezen. Dan zul je het helemaal begrijpen.
Vertel dat maar eens aan de weinige joden in Nederland die nog zijn overgebleven. Die zullen je ter plekke lynchen.
Die mensen zijn slachtoffer, die hebben er echt niks positiefs aan overgehouden.
Nee hoor, als jij 1 of meerdere levens minder hoeft terug te komen op aarde is dat niet een voordeel? Nou dacht het wel. Dus jij wilt liever een paar keer meer terug komen op aarde?
Helaas, je hebt me niet overtuigd.
Is dan jammer. Als je wel was overtuigt zag je waarschijnlijk door die duisternis heen het licht, oftwel de leuke dingen ervan.
Waarom willen mensen altijd alle vervelende dingen zien, en zelfs als je iets leuks verteld gaan ze zitten zoeken naar de narigheid daarin. Waarom? Is toch helemaal niet nodig.
Volgens Rulof worden geboorteland, ouders, stoffelijk bezit, karakter, geslacht, ras, partner en vrienden door je karma bepaalt. En mensen met een slecht karma worden van een minderwaardig ras. Die minderwaardige rassen zijn volgens hem alle rassen met een andere huidskleur dan blank. Oftewel, alle niet-blanken hebben een slecht karma.
Nou en, heb jij toch ook ooit gehad, iedereen heeft een slecht karma gehad. Iedereen is vroeger ook ooit donker geweest.
Nou en. Maakt dat uit. Sommige van die mensen zijn gewoon nog wat minder ver, nouja boeien, iedereen komt er uiteindelijk wel hoor. En jij zegt dat alle niet-blanken volgens het boek een slecht karma hebben, nou dat klopt niet hoor, dat wordt er niet gezegd. Het kan namelijk ook zo zijn dat je nog iets moet goedmaken alleen dat dat wat makkelijker gaat als je donker bent, terwijl je toch al wat verder bent. Zo kan je dan bij een familie worden geboren, om het goed te kunnen maken. En als blanke worden geboren bij een donkere familie gaat nou eenmaal wat lastiger he.
En zolang je nog op aarde komt heb je nog geen clean karma, dus die laatste zin van je klopt al helemaal niet. Want dan zou iedereen dus donker moeten zijn? En dat is niet zo.
Ik hoef niet te weten hoe Hitler leeft, want HIJ IS DOOD. En daar ben ik blij om. Ik moet er niet aan denken dat hij hier gereïncarneerd nog steeds rondloopt.
Ben jij een Christlijke ofzo? Die beweren ook dat je 1 kans krijgt en dan is het afgelopen.
Nou dan moet ik er ook niet aan denken dat jij hier nog rondloopt, want jij hebt vroeger ook gemoord, zoals iedereen!!!!
Dus volgens jouw mogen mensen geen tweede of meerdere kansen krijgen?