Overclocken: Trekt m'n TNT2 het wel¿

Pagina: 1
Acties:

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Hallo,

Ik wil m;n compjoetertje wat upgraden door er een nieuwe CPU en wat nieuw RAM in te gooien.
Ik ben van plan om een PIII 500E te halen + 128 MB 133 MHZ RAM.
Dan moet de PIII dus 666 halen.
Mijn enige vraag is: Kan m'n Diamond Viper V770 (TNT2) Dit wel trekken, aangezien die dan op 89 MHz loopt¿ (Ik heb een MSI 6163PRO BX440 MOBO).

En hoe kan ik dit testen zonder m'n arme PII 333 [en met name m'n nog armere 66 MHZ RAM] op 133 MHZ FSB te zetten, want ik heb geen zin om op 500 MHz te gaan zitten. En ik heb nog minder zin om 6 maand door te moeten sparen voor een 667 MHZ C'mine-tje.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Ik heb zon 500E@666 met een Asus V3800 TNT2 Ultra en die trekt het wel..
bdw.. een PIII667 loopt ook op een fsb van 133.. en zou dus hetzelfde probleem geven

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Ceaser
  • Laatst online: 07-09 08:47
Mijn V770 trekt wel 83Mhz agp.
Je zou bij iemand op zijn P5A kunnen kijken, de fsb op 133 zetten, L2 cache uit, processor underklokken en udma uit.
Als er dan niks raars gebeurt zou hij het wel moeten doen.

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 16:55
Proc onderclocken....dma uitvinken...nou nou, wordt je systeem niet echt sneller van. Beter is om te kijken of er in de bios instellingen te rommelen is met de fsb.
Stel deze in op 2/3 (als het mogelijk is).
Op m'n asus bordje (P2B)kan ik bij 150mhz cpu de pciclock op 37.5 mhz zetten. Draait in ieder geval de hele zaak lekker snel maar wordt wel loeiheet.
Op 83 mhz laten werken KAN, maar zorg dan wel dat je er een aktieve koelvin op zet want de gk proc wordt anders loeiheet.
Enige nadeel is dan dat je een PCI-slot op moet offeren.
Tegenwoordig zijn de mb+proc toch niet zo duur meer ??? kijk maar eens op: http://www.2ehands.nl

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

• budi
  • Laatst online: 21:52
Ik heb iets leuks ontdekt met mijn TNT2 Ultra, ik weet niet of het op elk systeem werkt, maar misschien heb je er wat aan:

Als je de bussnelheid (AGP) opvoert, wordt de maximaal haalbare core snelheid lager. Deze hoogste snelheid is bij normale AGP snelheden vaak veel hoger dan de standaard, maar wordt dus lager bij hogere bussnelheden. Daarom de tip om hem te verlagen bij extreme bussnelheden, misschien helpt het.
Bij de TNT2 Ultra zit de snelheidsbottleneck toch in het geheugen en niet in de coresnelheid.
Ik heb een test gedaan met mijn TNT2 Ultra op 220 mhz geheugen met een core op 180 en 150 en dat maakt nauwelijk wat uit. (resolutie 1280x1024x32 in 3dmark99)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• The Slicer
  • Laatst online: 01-08 11:59
Ik heb ook een Viper v770 en 75MHz AGP gaat probleemloos. Bij 89MHz moet ik AGP sidebanding uitzetten of de AGP aperture size laag (< 16MB) zetten. Hierdoor worden de prestaties zo verlaagd, dat overklokken niet veel zin meer heeft. :(

• Hielko
  • Laatst online: 23:05
Je zou natuurlijk als je moederbord het ondersteund de agp divider op 1:1 kunnen zetten en dan de fsb naar 90 mhz zetten dat moet je 66 mhz en je arme cpu aankunnen en als je kaart dit aankan moet ie ook werken als je een nieuwe cpu hebt.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
The Slicer:
Wat zijn je system specs¿

Ik heb gelezen dat Sidebanding uitzetten niet zoveel uitmaakt en het maakt (op dit moment) bij mij niks uit op welke waarde ik de apature size zet. (het scheelt ong 10 marks in 3DMARK '99 MAX).
heeft iemand hier verdere info over¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• The Slicer
  • Laatst online: 01-08 11:59
PIII450@504. Heb dan een fsb van 112MHz en dus een agp van 75MHz. Dat draait prima, zonder verdere aanpassingen.
Die P3 kan ook op 600MHz met dan dus een fsb van 133MHz. Sidebanding uitzetten of aperture omlaag doen helpt, de TNT2 draait dan probleemloos, maar de 3D prestaties blijven gelijk. :(

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik heb de FSB op 83 gezet en het gaat goed.
Bij 3D max 2000 blijft de eerste test FF ong, 5 secondjes hangen en gaat dan verder maar verder draait íe perfect. Hoger gaat helaas niet want dan zet me MOBO de Devider op 2/3 en kan ik niet verder testen. Of isser een progje dat de Devider op 1/1 kan Forceren¿

\o/

Pagina: 1