Toon posts:

Probleem met laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag allemaal.

Ik heb gister de laptop van een vriend van mij gekregen die na een tijdje vast loopt. Ik dacht eerst dat dit gewoon een virus was, en dacht dat op te lossen met een bootable virus scanner. Maar ook tijden die bootable virus scanner slaat de laptop vast! Ik krijg eigenlijk ook steeds meer het gevoel dat het meer aan de hardware begint te liggen. Heb hem al stof vrij gemaakt maar probleem blijft zich voor doen. Het lampje van de CPU stopt ook met branden als die vast slaat.
Even wat specs van laptop:
Fujitsu Siemens Amilo
Windows vista 32-bit SP1 (hij heeft nog nooit een update uitgevoerd!)
Intel pentium dual core 1,? Ghz
2 gig ram.

Misschien een mannier om toch nog een virus scanner te kunnen gebruiken?

Mvg

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:49
memtest even runnen, denk dat je ram brak is

Verwijderd

No offence, maar aan de info, specs en oorzaak-gevolg verbanden die je trekt lijkt het me vrij lastig dit probleem op te gaan lossen. Waarom zou je een manier willen zoeken om alsnog een virus scanner te draaien als je random vastlopers krijgt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 13:22:
No offence, maar aan de info, specs en oorzaak-gevolg verbanden die je trekt lijkt het me vrij lastig dit probleem op te gaan lossen. Waarom zou je een manier willen zoeken om alsnog een virus scanner te draaien als je random vastlopers krijgt?
Omdat ik er zeker van wil zijn dat er niks mis is met de hardware/software, ik kan wel nieuwe RAM ect gaan kopen maar als het een virus is...
jterpstra schreef op zondag 13 juni 2010 @ 13:16:
memtest even runnen, denk dat je ram brak is
Ben nu memtest aan het doen.

EDIT:

Memtest gedaan, geen fouten gevonden.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 13:42 ]

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-12 20:17

epic_gram

undercover moderator

en een bootable linux distro? Volgens mij is gewoon je windows brak, als linux goed draait even opnieuw installeren denk ik.

edit: Laat memtest wel langer draaien, ik zie dat je een kwartiertje na je post al je reactie edite om te melden dat je klaar was, maar je zou het toch minstens 8 uur moeten laten draaien.

[ Voor 45% gewijzigd door epic_gram op 13-06-2010 13:49 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-12 13:01
Gevalletje oververhitting? Even met een stofzuiger alle ventilatiekanalen bij langs om het stof eruit te zuigen lijkt me niet verkeerd.

Edit: Lees net dat je dat al gedaan had...

[ Voor 14% gewijzigd door GeneralNL op 13-06-2010 13:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal zo is een recovery erover heen doen, kijken of die het dan weer doet.

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12 12:12
Weinig kans als de bootable virusscanner ook vast loopt? Dan ligt het iig niet aan Windows. Draai gewoon die memtest eens wat langer (paar uur).

Verwijderd

Topicstarter
Zal de memtest wat langer uitvoeren ja. Hij is nu een half uur bezig ofzo laat hem wel de hele dag testen.

EDIT:

Heb de memtest nu de hele nacht aangelaten en hij is gister middag begonnen. Geen enkele fout ondenkt... Misschien dan toch een virus ofzo?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 10:20 ]

Pagina: 1