Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatische waarschuwing na modbreak

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Naar aanleiding van Probleem met AMD 1055T op Asus M3A78-T Mobo zat ik even te denken. Zelf heb ik wel eens een modbreak gehad maar toen ben ik er pas véél later achtergekomen als ik het betreffende topic niet meer bezoek. Vind ik de gedachte dat je 't zelfs totaal mist nog niet eens zo gek.

Daarom stel ik voor om een automatische waarschuwing (pushmessage vind ik hier een goed middel voor) te verzenden na een [mbr] met een link naar de gemodbreakte post. Dan ligt het nog vers in het geheugen en wordt het zeker weten nooit meer over het hoofd gezien. Op zo'n manier is het leerproces veel beter.

[ Voor 5% gewijzigd door Jejking op 13-06-2010 11:30 ]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 14:10
Zelf heb ik niet het idee dat het een structureel probleem is. Dat een iemand niet door heeft dat er modbreaks geplaatst worden en dat hij z'n gedrag zou moeten aanpassen is nog geen reden om dit systeem op te tuigen. Er is voor ons ook een gradatie verschil tussen een modbreak en een pushmessage. 9 van de 10 modbreaks hebben geen PM nodig, de 10e van die opsomming wel en dan wordt er -als 't goed is :P- een PM verzonden.

Liever maatwerk dan stampwerk wat mij betreft.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Hoe weet je dat? :) Ik vind 't anders een heel realistische situatie.

Tuurlijk zit er een verschil tussen een simpele mbr en een heftigere pm maar je zou (zou) het kunnen gebruiken als. Meer een notificatiemiddel dat er iets gebeurd is :P

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:23

Matis

Rubber Rocket

offtopic:
kabouter bierbuik, geniaal _O_ je stond er mooi op afgelopen woensdag :Y)

Wat is eigenlijk het verschil tussen een modbreak en een mbr. Ik heb de indruk dat een modbreak *zwaarder* telt dan een mbr. Daarnaast lijkt het me wel een goede, immers heb ik ook niet altijd door dat ik een mbr/modbreak aan mijn broek heb hangen. Als ik dan de volgende keer eenzelfde overtreding bega, dan hoeft dat niet in de houden dat ik de mbr/modbreak van de vorige keer wel, dan wel niet gezien heb.

Enniehoe, ik ben natuurlijk ook voor maatwerk dan voor stampwerk, maar enige vorm van terugkoppeling op een modbreak of mbt zou stiekem wel fijn zijn :P

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

zeef schreef op zondag 13 juni 2010 @ 11:46:
Liever maatwerk dan stampwerk wat mij betreft.
dus, lijkt me inderdaad geen goed plan, niets mis met wat maatwerk :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 14:10
Jejking schreef op zondag 13 juni 2010 @ 11:48:
Hoe weet je dat? :) Ik vind 't anders een heel realistische situatie.

Tuurlijk zit er een verschil tussen een simpele mbr en een heftigere pm maar je zou (zou) het kunnen gebruiken als. Meer een notificatiemiddel dat er iets gebeurd is :P
Ervaring he. :) Vaak is een modbreak sturend genoeg van zichzelf en is verdere communicatie niet nodig. Als dat wel het geval is dan koppelen we dat terug via mail of PM. Standaard een DM of PM sturen daar zie ik het nut niet van in. Met het plaatsen van de modbreak is voor ons de kous af.
Matis schreef op zondag 13 juni 2010 @ 11:51:
offtopic:
kabouter bierbuik, geniaal _O_ je stond er mooi op afgelopen woensdag :Y)

Wat is eigenlijk het verschil tussen een modbreak en een mbr. Ik heb de indruk dat een modbreak *zwaarder* telt dan een mbr. Daarnaast lijkt het me wel een goede, immers heb ik ook niet altijd door dat ik een mbr/modbreak aan mijn broek heb hangen. Als ik dan de volgende keer eenzelfde overtreding bega, dan hoeft dat niet in de houden dat ik de mbr/modbreak van de vorige keer wel, dan wel niet gezien heb.

Enniehoe, ik ben natuurlijk ook voor maatwerk dan voor stampwerk, maar enige vorm van terugkoppeling op een modbreak of mbt zou stiekem wel fijn zijn :P
Het een valt meer op dan het ander:

Dit is een mbr

Modbreak:Dit is een modbreak

Terugkoppeling is in principe niet nodig, juist omdat het met de modbreak al afgehandeld is. Bij herhaling oid sturen we alsnog een PM of mail.

Ik vind een biertap in de TV ook handig maar dat wil nog niet zeggen dat ik 'm ook krijg. Devtijd is schaars en de devtrack zit vol met nuttige vragen. Daar zie ik liever devtijd naartoe gaan. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.