Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Ik denk dat je het beste een lader kunt kopen, aangezien deze een functie hebben om een accu op te laden.shure-fan schreef op zondag 13 juni 2010 @ 02:30:
Weet iemand misschien hoe ik ze op een eenvoudige manier kan laden?
Zoek eens op google met de woorden yuasa np7-12 charger.
↓ volgende bericht hieronder ↓
http://www.display.nl/vmc...NGd3ZqynKICFVxd4wodflBUxA
anders kijk je in de datasheetLoodaccu voor universele toepassingen. Volledig onderhoudsvrij. Absorbing GlassMatt Technology. Levensduur: bij 30% ontlading gemiddeld 1000 cycli.
De laadstroom en -spanning is afhankelijk van het gebruik (incidentele belasting bijvoorbeeld als stand-by accu, of regelmatige belasting bijvoorbeeld draagbare apparatuur).
Laden door middel van een constante laadspanning van 2,38V per cel voor maximaal 20 uur.
http://www.yuasabatteries.com/pdfs/NP_7_12_DataSheet.pdf
zo te zien kan die wel meer dan 7A leveren "Maximum discharge (A) 40/75"
[ Voor 71% gewijzigd door Fish op 13-06-2010 08:13 ]
↓ volgende bericht hieronder ↓
Bij jou dus met 13,8V op 700mA
Lader zou je evt. zelf kunnen maken met een LM317 die je afregelt op 13,8V
[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 13-06-2010 12:07 ]
zou een voeding van 13.8 volt 12 A ook kunnen?
deze heb ik namelijk al
wouldn't do it if i were youshure-fan schreef op zondag 13 juni 2010 @ 14:37:
@ thinkpad:
zou een voeding van 13.8 volt 12 A ook kunnen?
deze heb ik namelijk al
ja, daag.
An 11 is a 10 that swallows
Loodaccu's worden normaal via CC/CV geladen (constant current / constant voltage). Kort samengevat is het een spanningsbron van 14 volt (volgens mijn Robbe infinity-3 lader) met een stroombegrenzing
Die goedkope laders van de bouwmarkt zijn echt bagger, vaak zit er alleen maar een trafo met een gelijkrichter en een paneelmetertje in. Die dingen geven vaak een veel te hoge spanning af naarmate de accu voller raakt en daarmee sloop je je accu.
[ Voor 56% gewijzigd door ThinkPad op 14-06-2010 23:37 ]
http://www.display.nl/Bat...rij-lader/MB.7535256.html
is het wat? kwa formaat is het precies wat ik zoek
Het zijn vaak de grotere stromen van dit soort laders die deze accu's doen slopen. Laden met een constante stroom zou ook slopend zijn voor deze accu's en toch ken ik er genoeg die ze gewoon aan een simpele Robbe 5R lader (Nicad/NiMh) hangen op 500mAh en jaren met hun accu's doen.ThinkPadd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:36:
Ja maar met 14 volt help je je gelaccu's aan stront als je ze er langere tijd aan laat hangen.
Die goedkope laders van de bouwmarkt zijn echt bagger, vaak zit er alleen maar een trafo met een gelijkrichter en een paneelmetertje in. Die dingen geven vaak een veel te hoge spanning af naarmate de accu voller raakt en daarmee sloop je je accu.
Als je het helemaal goed wilt doen:
http://www.hobbyking.com/...rger/Discharger_1-8_Cells
Volgens mij was het vrij duidelijk dat hiet hier gaat om een 12V gel (lood) accu.
shure-fan: Die lader die je daar aanhaalt is pima voor je accu.
Lees de specs goed, de lader doet ook Pb ofwel lood. Dit soort laders hebben een volautomatich programma en slaan op het juiste moment af.SA007 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:17:
memphis: Waarom kom je aan met een Lader voor lithium polimeer batterijen?
.
Ik heb zelf deze, heerlijk om ook grafisch de status van je accu's te kunnen lezen.

[ Voor 20% gewijzigd door memphis op 15-06-2010 21:53 ]
dank je welSA007 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:17:
shure-fan: Die lader die je daar aanhaalt is pima voor je accu.
Maar mijn vraag is of een nieuwe 12v gelaccu van 24ah die twee jaar niet gebruikt is nog goed?
Want ik staa op het punt deze te kopen .want ik ben hier een beetje huiverig voor .
omdat ik wels gelezen heb dat als een accu leeggelopen is .nooit meer zijn volledige capaciteit haald.
[ Voor 36% gewijzigd door jbkappirossi op 23-06-2010 12:19 ]
Maar de volledige capaciteit haalt ie nooit meer en zal snel terug lopen.
Voor gesloten accu's moet je ongeveer 9 maanden rekenen voor het leeg lopen.
Van een volledig opgeladen accu zonder dat dat echt schade toebrengt aan de accu.
[ Voor 31% gewijzigd door Martijn1993 op 23-06-2010 23:02 ]
Niet kopen dus.
Ik heb zelf een lipo lader die een 12V 1.2A voeding nodig heeft, ik gebruik nu een 1 A voeding. Dat zit volgens mij nog wel binnen de toleranties.
Maar hoe moet ik me een batterij eigenlijk voorstellen (in een model) als een variabele weerstand die langzaam terugloopt? Dus dan zou hij op het einde theoretisch 1.2 A nodig hebben om het eindvoltage te bereiken (U=I*R)? Dus dan zou hij nu in theorie de 8.4 Volt niet halen? Of belast hij de voeding gewoon wat meer?
Maar als ik het vanuit de voltages redeneer: de accu heeft eerst een laag voltage, zeg 4 volt en de voeding ~8 volt. Dan gaat er juist in het begin een hooge stroom lopen