Gateway offline, alle mogelijke oplossingen tot nu gefaald.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Sinds vrijdag heb ik een klein probleem met mijn draadloze netwerk, wat volgens mij verergerd is bij verschillende pogingen om het op te lossen. Hoewel mijn computer een WLAN connectie met de router heeft kan ik geen enkele site bereiken. Windows Live Messenger geeft aan dat de "standaard-gateway offline" is.

De simpele dingen zoals ipconfig/release, renew en de router even uit het stopcontact halen hebben niet gewerkt. Ook alle apparaten op de router verwijderen en dan opnieuw toevoegen heeft niet geholpen.

(wel een paar dagen terug PCI-Wifi card vervangen vanwege afgebroken antenne, en ook een paar dagen zonder problemen kunnen internetten)

Daarna geprobeerd om het IP(v4) en gateway handmatig in te stellen hebben niet geholpen, maar het leverde wel op dat ik nu 2 netwerken op de router heb. (windows 7, staan bij 'network and sharing center' onder 'active networks' ons bekende SSID en "unidentified network" beiden via dezelfde adaptor???)

Alle andere computers in huis hebben geen enkel probleem.

Help needed!

Alvast bij voorbaat dank,
SebaStiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welke router heb je, hoe is je ipconfig /all en wat doen pings op IP én op DNS naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Speedtouch draadloze router van ca 4 jaar oud.
Ipconfig/all geeft dezelfde waardes als die op de nog wel werkende computers(m.u.v. ip adres) omdat ik die handmatig heb ingesteld.

Een ping op een ip binnen ons netwerk doet het prima, maar zodra ik een ping naar bijv. tweakers.net probeer geeft ie: Ping failed, can't reach host. :s

Wat bedoel je precies met ping op DNS naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Op DNS naam is bijv. www.nu.nl , op IP http://62.69.179.198 . Werkt laatstgenoemde wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De laatste werkt alleen als ik het ip van een van de andere computers(binnen ons netwerk) neem. Als ik een pc/server buiten ons netwerk probeer doet ie het niet.

Ik ben nu m'n wifi-card opnieuw aan het installeren. Als dat niet werkt ga ik de router volledig resetten en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:36
Werkt via 1 van de pc's een bedrade verbinding wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog leuker, we hebben 4 pc's, en 3 ervan doen het prima via wifi, alleen mijn pc kan niet via wifi het internet op, en helaas heb ik geen 10 meter kabel om mijn pc aan de router te verbinden. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb m'n wifi adapter opnieuw geinstalleerd, en nu doet ie het weer.
Eens kijken voor hoe lang, en anders kom ik opnieuw in de lucht.
In ieder geval erg bedankt voor het meedenken!
Mvg, Sebastiaan.

Hij deed het weer, en voor een verbijsterende 10 minuten. 8)7
maar nu is hij wel z'n 2 netwerken op dezelfde router kwijt, maar de gateway is nog steeds een probleem. |:(

En hij heeft nu ook weer zijn 2 netwerken op hetzelfde accespoint.
Ik word er echt knettergek van...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
verwijder alle voorkeur netwerken en maak handmatig verbinding met het juiste netwerk.
daarnaast is de probleemoplosser van MSN niet echt een betrouwbaar hulpmiddel.

Heb je daarnaast je gateway goed ingegeven. ik begrijp uit je posts dat je static ip's gebruikt.

[ Voor 23% gewijzigd door bosgoed op 13-06-2010 21:05 . Reden: edit ]

Thanks Mate

Pagina: 1