Als jij niet meteen alle feedback gaat counteren (en dus met argumenten negeren) wil ik er best wat over zeggen.
Leuk dat je hun show fotografeert. De serie van de foto's is weinig verhalend. Je registreert bepaalde houdingen en blikken maar weinig gebeurtenissen. Je foto's zijn best leuk om naar te kijken maar geen enkele foto nodigt uit om langer naar te kijken. Ik kan aan de foto's niks zien wat dit optreden, deze band of deze locatie speciaal maakt. Dit zou ook een serie uit een gemiddeld rockconcert in één van de zalen waar Qadn vaak fotografeert kunnen zijn.
#1: Ik vind zijn ogen soft, neigend naar onscherp. Leuke blik maar erg strak gekaderd. Erg donker ook. Zijn gitaat is een beetje onprettig kort afgesneden beneden, en de hals raakt het kader rechts. Dit zorgt voor een erg krap gevoel.
#2: Sfeerloos. Er is een enorm contrast tussen de belichting van het onderwerp en de achtergrond. Hierdoor is er geen gelijke sfeer door de hele foto. Dit stoort ontzettend. Het ziet er een beetje uit alsof het op de auto-stand is gemaakt. Een enorm drukke achtergrond ook waar hij met dit licht niet goed van los komt.
#3: Betere kadering dan #1 maar nog steeds soft rond de ogen.
#4: vreemde loze ruimte bovenaan, en zijn voeten (beneden en links van zijn voeten) is het lichtst. Hierdoor gaat daar de aandacht naartoe, maar daar gebeurt niks. De foto is dus in onbalans.
#5: Er mist contact, gebeurt weinig op de foto. Dit is slechts de registratie van een drummer en niks meer.
#6: De leukste foto van het stel. Je ziet her een beetje wat er allemaal gebeurt, en hoe de onderlinge relatie kan zijn en met het publiek. De band is helemaal op zichzelf gericht, dat is hier te zien en maakt ze minder fotogeniek.
Verdediging die je al hebt gegeven wil ik graag tegenin gaan:
Nee, dat doe je bij het maken van je foto.
Het out of focus snap ik niet helemaal, ik heb 2 afdrukken hier liggen op van 120 bij 100 en die zijn spot on op mijn scherm zijn ze ook scherp..
Wat is er scherp? Focussen we wel op hetzelfde?
2.
Scheef valt wel mee

en helaas bij dit soort fotografie heb je de achtergrond niet voor het kiezen.
Scheef valt wel mee maar helpt niet echt mee. Je foto wordt daar wel rommeliger door. Jij hebt als fotograaf volledige controle over kadrage en timing en daarmee wel zeker een enorm grote invloed op de achtergrond. Dat is een kwestie van goed fotograferen
3.
jammer dat het stoort, ook hier weer light is a bitch (al moet ik wel zeggen dat dit een betere foto is en ik er erug tevreden over ben:P)
4. Same story

Je moet als muziekfotograaf juist zoeken naar momenten dat je actie, verhalen, interactie, licht, omgeving en kadrage goed in kan zetten en met die elementen een leuk sprekende foto neer te zetten. Dat maakt de muziekfotograaf en dat mist in deze beelden nog heel erg.
5. True, maar meer contrast heb ik geprobeerd. Wordt niet echt beter....
Ik zal nog eens wat verder spelen.
Constast zal niet helpen, de foto is gewoon weinig spannend.
6. no comment!
Dit klinkt misschien allemaal erg streng maar zie dit als feedback waarmee je ooit misschien bruikbare foto's zou kunnen maken. Als ik deze foto's aangeleverd zou krijgen bij 3voor12/Utrecht zou ik toch even diep nadenken of het verslag wel geplaatst zou moeten worden.