Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gevraagd door Seita om wat promomateriaal te schieten, het eea wordt gepubliceerd in een Braziliaans rock magazine.
Seita is een fijne trashmetal band, die vol vuur hun muziek ten gehore brengen. Ze hebben afgelopen maandag in het voorprogramma van Soulfly opgetreden. Let the pic's do the talking ;)

http://www.seitaofficial.com/

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.passion4rock.com/tweakers/seita1.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.passion4rock.com/tweakers/seita2.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.passion4rock.com/tweakers/seita3.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://www.passion4rock.com/tweakers/seita4.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://www.passion4rock.com/tweakers/seita5.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://www.passion4rock.com/tweakers/seita6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De composities vindt ik erg goed maar heb het idee dat er veel ruis in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

Rudedadude

Maybe we were born to run

De platen ogen wat soft, misschien mede door de hoge iso waarden en bijbehorende ruisonderdrukking. De wel aanwezige ruis stoort imho niet. 5 vind ik de minste plaat, het lijkt mij dat er toch foto's met meer vuur van een drummer te maken moeten kunnen zijn. Verder een aardige serie.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet echt een 'fotograaf' maar ik sluit me wel aan bij ^^. Het lijkt allemaal een beetje 'grof korrelig' (ruis)
Verder vind ik eigenlijk alleen foto 1 er echt positief uitspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige foto's lijke niet eens scherp, en dan de ruis ook al is daar in deze omstandigheden niets aan te doen. Dat zijn gewoon al redenen dat het niet showcase waardig is denk ik, zeker leuk maar niet het maximale, dus niet showcase waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 12:48

ThunderNet

Flits!

Helaas vind ik je foto's niet goed genoeg voor het labeltje showcase, dus ik maak er even een testcase van :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16

Chiron

Moderator Discord
Een beetje ruis mag wel, dat maakt het net even ruiger.
#1 vind ik te donker, #2 is te hard direct geflitst.

#3 en #4 springen er positief uit, #5 (focus meer op de drums dan op de drummer zelf?) en #6 doen mij niet zo heel veel.

Denk ook om je witbalans, de huidtinten zijn wel erg oranje zo, dat kan iets kouder.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fair enough,

Nu als ik kritisch kijk idd niet showcase waardig.

Witbalans blijft een hekel punt, laat ik de huidskleuren niet kloppen of laat ik de verlichting de boel vergallen.

Niet om vervelend te zijn maar ik heb showcases gezien waarbij de witbalans ver te zoeken was.

Chiron, Thanx voor het commentaar, ik zal het meenemen naar de volgende serie :)
@ de rest, er zit veel ruis in de foto als enige commentaar vind ik jammer. Op den duur ben je beperkt door de techniek.

Geef aan wat je anders wilt zien, ik ben hier ook om te leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:15:
...
@ de rest, er zit veel ruis in de foto als enige commentaar vind ik jammer. Op den duur ben je beperkt door de techniek.
...
Je geeft niet eens aan welke apparatuur en instellingen je gebruikt. En inderdaad is het eerste wat opvalt dat er erg veel ruis aanwezig is.

1. Mooie timing, helaas erg soft (of net out of focus). Aan de linkerkant wat mij betreft iets te krap gekaderd.
2. Lijkt wel een snapshot. Scheef, akelig overbelichte drums en een veel te drukke compositie.
3. Fijn om naar te kijken, maar ook erg soft. Jammer van het storende licht midden bovenin.
4. Jammer het aan de onderkant overbelicht is en verder vind ik het een weinig boeiende compositie.
5. Mooie compositie, jammer dat de foto erg vaal is. Probeer wat meer contrast erin te krijgen.
6. Iets te krap gekaderd aan de zijkanten, verder nette foto.

En probeer iets consistenter te zijn in je witbalans. Een blauwige huid is helemaal niet erg als er blauw licht op schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nr2 vind ik erg vreemd ogen qua perspectief. Is dat een dwerg of komt dat door het gekozen brandpunt/standpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@tygetjuh

1.
kadering is helaas niet meer, ik kan er moeilijk een stukje bij croppen :P.
Het out of focus snap ik niet helemaal, ik heb 2 afdrukken hier liggen op van 120 bij 100 en die zijn spot on op mijn scherm zijn ze ook scherp..

2.
Scheef valt wel mee :P en helaas bij dit soort fotografie heb je de achtergrond niet voor het kiezen.

3.
jammer dat het stoort, ook hier weer light is a bitch (al moet ik wel zeggen dat dit een betere foto is en ik er erug tevreden over ben:P)

4. Same story :+

5. True, maar meer contrast heb ik geprobeerd. Wordt niet echt beter....
Ik zal nog eens wat verder spelen.

6. no comment!
@Mig

beide, het is een kaboutertje en de foto is onstage genomen.

Een paar foto's zijn genomen met de sigma 70-200 en de scherpte op 2.8 nekt me nu echt. Upgrade komt eraan :P.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 01:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
1 is een beetje krap en 't licht is niet zo mooi. Het licht heb je niet in de hand, maar probeer genoeg goede foto's te maken zodat je de foto's waarop 't licht minder mooi is niet nodig hebt om toch een goede selectie te kunnen tonen. 3 is wat dat betreft veel beter, pose is wat minder maar de kadering is wat minder krap en 't licht vind ik wat prettiger: wat minder zwarte schaduwen en wat meer blauw tegenlicht.
4 is qua actie wel gaaf, maar hij valt helemaal weg in de achtergrond. Dit kan je voorkomen door een beter standpunt (niet een versterker in de achtergrond met dezelfde kleur als de gitarist ;) ) of wachten op beter licht (tegenlicht kan wel lekker werken om iemand uit de achtergrond los te maken).
5 is wat krap.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

Mag ik vragen met welke gear je deze foto's gemaakt hebt?

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:22

samo

yo/wassup

Als jij niet meteen alle feedback gaat counteren (en dus met argumenten negeren) wil ik er best wat over zeggen.
Leuk dat je hun show fotografeert. De serie van de foto's is weinig verhalend. Je registreert bepaalde houdingen en blikken maar weinig gebeurtenissen. Je foto's zijn best leuk om naar te kijken maar geen enkele foto nodigt uit om langer naar te kijken. Ik kan aan de foto's niks zien wat dit optreden, deze band of deze locatie speciaal maakt. Dit zou ook een serie uit een gemiddeld rockconcert in één van de zalen waar Qadn vaak fotografeert kunnen zijn.
#1: Ik vind zijn ogen soft, neigend naar onscherp. Leuke blik maar erg strak gekaderd. Erg donker ook. Zijn gitaat is een beetje onprettig kort afgesneden beneden, en de hals raakt het kader rechts. Dit zorgt voor een erg krap gevoel.
#2: Sfeerloos. Er is een enorm contrast tussen de belichting van het onderwerp en de achtergrond. Hierdoor is er geen gelijke sfeer door de hele foto. Dit stoort ontzettend. Het ziet er een beetje uit alsof het op de auto-stand is gemaakt. Een enorm drukke achtergrond ook waar hij met dit licht niet goed van los komt.
#3: Betere kadering dan #1 maar nog steeds soft rond de ogen.
#4: vreemde loze ruimte bovenaan, en zijn voeten (beneden en links van zijn voeten) is het lichtst. Hierdoor gaat daar de aandacht naartoe, maar daar gebeurt niks. De foto is dus in onbalans.
#5: Er mist contact, gebeurt weinig op de foto. Dit is slechts de registratie van een drummer en niks meer.
#6: De leukste foto van het stel. Je ziet her een beetje wat er allemaal gebeurt, en hoe de onderlinge relatie kan zijn en met het publiek. De band is helemaal op zichzelf gericht, dat is hier te zien en maakt ze minder fotogeniek.

Verdediging die je al hebt gegeven wil ik graag tegenin gaan:
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 01:36:
@tygetjuh

1.
kadering is helaas niet meer, ik kan er moeilijk een stukje bij croppen :P.
Nee, dat doe je bij het maken van je foto.
Het out of focus snap ik niet helemaal, ik heb 2 afdrukken hier liggen op van 120 bij 100 en die zijn spot on op mijn scherm zijn ze ook scherp..
Wat is er scherp? Focussen we wel op hetzelfde?
2.
Scheef valt wel mee :P en helaas bij dit soort fotografie heb je de achtergrond niet voor het kiezen.
Scheef valt wel mee maar helpt niet echt mee. Je foto wordt daar wel rommeliger door. Jij hebt als fotograaf volledige controle over kadrage en timing en daarmee wel zeker een enorm grote invloed op de achtergrond. Dat is een kwestie van goed fotograferen
3.
jammer dat het stoort, ook hier weer light is a bitch (al moet ik wel zeggen dat dit een betere foto is en ik er erug tevreden over ben:P)
4. Same story :+
Je moet als muziekfotograaf juist zoeken naar momenten dat je actie, verhalen, interactie, licht, omgeving en kadrage goed in kan zetten en met die elementen een leuk sprekende foto neer te zetten. Dat maakt de muziekfotograaf en dat mist in deze beelden nog heel erg.
5. True, maar meer contrast heb ik geprobeerd. Wordt niet echt beter....
Ik zal nog eens wat verder spelen.
Constast zal niet helpen, de foto is gewoon weinig spannend.
6. no comment!
Dit klinkt misschien allemaal erg streng maar zie dit als feedback waarmee je ooit misschien bruikbare foto's zou kunnen maken. Als ik deze foto's aangeleverd zou krijgen bij 3voor12/Utrecht zou ik toch even diep nadenken of het verslag wel geplaatst zou moeten worden.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er gaaf uit, maar ben licht bevooroordeeld want was erbij ;)
Pagina: 1