[98se] hoe zat dat ook alweer met 3dfx?

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 12:45
Ik ben momenteel wat hardware aan het verzamelen voor een Windows 98se game pc.

Ik heb daarvoor een oude compaq machine staan, een pentium 3, 600mhz die ik ga overbouwen naar een dit leuk midi kastje.

Nu is het alweer erg geleden dat ik Windows 98se heb gebruikt en weet eigenlijk ook niet meer precies wat voor videokaarten ik destijds gebruikte. Volgens mij had ik een Matrox Millennium Dualhead videokaart, maar ik heb ook een tijdje een 3dfx voodoo III kaartje gehad. Wat ik me nog vaag kan herinneren is dat ik een apart kabeltje had om de voodoo kaart door te lussen naar de reguliere videokaart. Ik zou niet eens meer weten waar dat voor was. De voodoo kaart kon in elk geval niet gebruikt worden als reguliere videokaart.

Op het oude compaq bordje heb ik enkel pci aansluitingen. Ik zit nu even te bedenken wat voor videokaart ik het beste op de kop kan tikken die voor dit systeem prima voldoet. Er zijn een aantal oudere games die ik graag weer wil spelen, dit zijn oa. Command & Conquer, Tetris Classic, The Settlers 2, Duke Nukem, Unreal (de 1e), Turok en nog wat andere. Voor de laatste twee heb je een 3dfx kaart nodig. De andere games volgens mij niet. Wat voor kaart valt aan te raden?

Ik heb hier tevens nog een Soundblaster Live liggen. Ik heb hier de laatste Windows 98se drivers voor deze kaart gedownload. Of deze ook onder dos werken is nog maar de vraag. Dit weet ik pas zodra ik het probeer.

(ps. ik wil niet werken met dosbox of andere emuleer programma, dus het noemen heeft geen zin).

[ Voor 3% gewijzigd door Snowwie op 13-06-2010 00:36 ]

Mijn YouTube Channel

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 18:38

Nemesizz

Untouchable

Zover ik weet moest de VooDoo1 en VooDoo2 doorverbonden worden naar een gewone videokaart, maar vanaf de VooDoo3 is het (als ik me niet vergis) een stand-alone kaart.

Zelf gebruik ik nog een VooDoo2 8MB voor een retro PC en die draait, ondanks dat het een Pentium 1 is, veel games in Glide nog vrij soepel.
Wat voor kaart valt aan te raden?
Maakt volgens mij niet zoveel uit (Pentium III is best snel), al is een paar VooDoo2's in SLI wel cool :9

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Snowwie, jij loopt echt lang genoeg rond op GoT om te weten dat het de bedoeling is om zelf op zoek te gaan voor je een topic opent. Hier post je veel text, maar laat je duidelijk merken werkelijk niets zelf gedaan te hebben om je vraag over Voodoo kaarten (en doorluskabels).

Zoekend op Voodoo en doorluskabel vind je iig 66 topics, die zowaar allemaal hierover gaan.

Nog even los van die gebrek aan inzet geef je ook geen volledige specs en wat je zelf allemaal mbt die spellen verzonnen heb.

Begin eens met zelf de basics op te zoeken. GoT is er voor de vragen waar je niet uit kunt komen, niet waar je te lui voor bent.

Tip: er is een vrij fundamenteel verschil tussen de Voodoo 1+2 enerzijds en de Voodoo 3, 4 en 5 anderzijds.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.