• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:51
Goedenavond allemaal,

Ik ben vanavond maar eens bezig geweest met opruimen van de rommel, en daar tussen in zag ik ook nog een DVB-T USB dongle liggen.
Echter, na installeren van de drivers, en scannen naar signalen vangt hij helemaal geen signaal..
Ik heb WMC en verscheidene andere programma's geprobeerd, maar geen van allen pakt een signaal.
Heeft het te maken dat het gewoon helemaal uit de lucht is gevallen? Of hij werkt gewoon niet?
Want volgens mij is het wel digitaal signaal wat hij hoort te ontvangen.
Ik had hem anders willen gebruiken voor maandag middag (A), ivm waarschijnlijk slechte connectie op nos.nl.

Iemand die hier meer duidelijkheid over kan geven, als het kan, graag.

Het gaat, voor de duidelijkheid, om zo'n soort ding: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30789

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Kijk bij de leverancier of er actuele sofware en drivers voor handen zijn
Daarnaast scan eens op alles dus zowel de free to air als de gecodeerde signalen.
Misschien wel verstandig om je laptop/computer bij het raam te hebben, of op ze minst de antenne..

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:34
Heeft ie t wel gedaan?

En waar zit je? De gemiddelde antenne van een DVB-T stick is een klein sprietje, zonder verdere versterking.
Een binnenantenne van een Digitenne box is al een actieve ontvanger (met een aanzienlijk hogere ontvangstgevoeligheid) en in veel gebieden heb je zelfs een buitenantenne nodig om fatsoenlijk te kijken.

Je kan natuurlijk ook gewoon het voetbal vanaf huis streamen oid, als je tenminste een beetje upload hebt (1Mbit geeft al heel acceptabel beeld). Dan kun je gewoon je digitale TVbox doorlussen of whatever. Moet alleen niet heel het bedrijf online zitten te kijken, want ik gok dat bij menig bedrijf de internetverbinding de bottleneck zal zijn...

[ Voor 34% gewijzigd door DJSmiley op 13-06-2010 00:59 ]

• Quad
Hij heeft het uiteraard wel ooit gedaan, en de antenne (spriet met draad), heb ik zelfs buiten gehangen tijdens het scannen.
Heb indruk dat het niet echt meer werkt :(
Anders de digitenne kastje van mn tante maar lenen en aansluiten op de pvr150 kaart van hauppage :)
btw: Ik zit op glasvezel 35/35, maar nos.nl heeft bekend gemaakt dat er gemiddeld 18.000 streamers kunnen kijken naar hun stream.
En gisteren schommelde het al rond de 16.000.
Maar dat is offtopic.

Laatste drivers offc. ook al geinstalleerd natuurlijk :)

nggyu nglyd

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:44
Is het niet toevallig een hybride kaart / stick die ook analoog ondersteund? En dat je nu op de analoge instelling kanalen zit te zoeken?

Probeer het anders eens met iets als ProDVB, DVB Viewer, DVB Dream etc.

• Quad
Misschien dat dit wat duidelijker maakt:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/e7nwgx.png
Deze frequenties scant hij dus (DVB Dream)
Maar na een paar minuten als hij alles gehad heeft, heeft hij nog niks gevonden.
Heb antenne buiten het raam op dit moment, op zolder :)

nggyu nglyd

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:34
Quad schreef op zondag 13 juni 2010 @ 01:18:
Hij heeft het uiteraard wel ooit gedaan, en de antenne (spriet met draad), heb ik zelfs buiten gehangen tijdens het scannen.
Heb indruk dat het niet echt meer werkt :(
Anders de digitenne kastje van mn tante maar lenen en aansluiten op de pvr150 kaart van hauppage :)
btw: Ik zit op glasvezel 35/35, maar nos.nl heeft bekend gemaakt dat er gemiddeld 18.000 streamers kunnen kijken naar hun stream.
En gisteren schommelde het al rond de 16.000.
Maar dat is offtopic.

Laatste drivers offc. ook al geinstalleerd natuurlijk :)
Als je glasvezel hebt, heb je mogelijk ook digitale TV (zo'n amino kastje). Er loopt hier een heel topic over dat spul:
Lijbrandt IPTV via router?

Als je (dus) dat aan de gang krijgt, kun je met VLC prima streamen. Doe ik ook, heb daarmee een perfecte H264 stream kunnen opzetten (volgens mij nog hogere kwaliteit dan digitenne, digitenne heeft een vrij lage bitrate)
vlc "udp://239.0.0.1" --sout "#transcode{vcodec=h264,acodec=mp3,vb=3000,samplerate=44100,vfilter=deinterlace}:std{access=http,dst=0.0.0.0:80/video.flv}"
Hiermee maak je een stream met als source het multicastadres 239.0.0.1. Op de client kun je flowplayer gebruiken (dan heb je dus een streaming website) of gewoon vlc en dan http://jouwip/video.flv openen als stream. Uiteraard wel waar nodig een portforwarding maken.

Je hebt wel een beetje CPU power nodig om h264 te encoden, mijn E6300 trekt het niet,maar goed, dat is ook al een oud beessie

[ Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 13-06-2010 13:17 ]

• Quad
Juh, ik weet van die m ogelijkheden ;), maar mijn ouders doen niet aan TV, principiële redenen :(

nggyu nglyd

Pagina: 1