Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-10 14:08
Hallo tweakers!

Ik kwam vandaag mijne oude acer laptop tegen waarvan het beeldscherm kapot was doordat de laptop een x is gevallen. Mijn vriend en ik beide 15 zijn vandaag aan de slag gegaan om er wat leuks van te maken. Inmiddels is het beeldscherm er al volledig af en hebben we alleen nog een losse onderkant over. We hadden in gedachten er een soort remote pc van te maken maar willen hem nog een beetje "pimpen" hebben de wat meer ervaren tweakers of mensen met goeie ideeen misschien leuke ideeen voor deze pc?

Standaard acer laptop
35gb schijf
512mb ram
win xp

* we zijn opzoek naar voor ons haalbare ideeen.

~ Zuaro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:57
zorgen dat je via het netwerk het bureaublad kunt bedienen en dan inzetten als servertje

of een extern scherm eraan knopen en weer gebruiken als normale pc

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:53

M2M

medicijnman

maar ik zou beginnen met het plaatsen van een scherm, om te kijken of je laptopscherm stuk is, of dat de videokaart kaduk is. Als je laptopscherm stuk is, kun je simpelweg remote desktop instellen, het scherm verwijderen en in combo met een auto inlog eigenlijk alles doen op die pc (behoudens (3d)gaming of filmpjes kijken via remote desktop).

En 'm daarna natuurlijk als server gebruiken, of testbak of carpc of wat dan ook.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-10 16:25
Twee 19" vleugeltjes eraan en thuis in het rek afhangen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
M2M schreef op zondag 13 juni 2010 @ 03:05:
maar ik zou beginnen met het plaatsen van een scherm, om te kijken of je laptopscherm stuk is, of dat de videokaart kaduk is. Als je laptopscherm stuk is, kun je simpelweg remote desktop instellen, het scherm verwijderen en in combo met een auto inlog eigenlijk alles doen op die pc (behoudens (3d)gaming of filmpjes kijken via remote desktop).

En 'm daarna natuurlijk als server gebruiken, of testbak of carpc of wat dan ook.
Het scherm is echt kapot zitten allemaal scheuren in en delen die het nog doen zijn daardoor onleesbaar.

Nog leuke ideeen voor de onderkant ?
Kom niet aan met hele dure dingen aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zuaro schreef op zondag 13 juni 2010 @ 09:50:
[...]

Het scherm is echt kapot zitten allemaal scheuren in en delen die het nog doen zijn daardoor onleesbaar.

Nog leuke ideeen voor de onderkant ?
Kom niet aan met hele dure dingen aub.
Een kleurplaat? Kijk eens in de mod-topics en zoek wat op internet. Er zijn genoeg ideeën te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gewoon VGA monitortje scoren (zo'n 15inch TFT dingetje van 20 euro) en aansluiten. Voila, werkende PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
sebastius schreef op zondag 13 juni 2010 @ 10:00:
Gewoon VGA monitortje scoren (zo'n 15inch TFT dingetje van 20 euro) en aansluiten. Voila, werkende PC.
Ja maar het gaat me niet zo zeer om een werkende pc daar heb ik er genoeg van ik wil was speciaals er van maken ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 20:29
Plak er Donald Duck-stickers op.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Bouw hem in een koffietafel als fotoboek en MAME machine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
Mute schreef op zondag 13 juni 2010 @ 12:11:
Plak er Donald Duck-stickers op.
Kom op even wat serieuzer a.u.b. we hebben beide redelijk verstand van PCs en we hebben ook benodigd materiaal ter beschikking (Soldeer spullen ect.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe zie je dit topic voor je? Kunnen jullie zelf niks bedenken? Doe eens moeite door zelf de 'pimp-topics' door te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:53

M2M

medicijnman

dus eigenlijk is het enige wat de TS van ons wil weten, wat voor een leuke dingen je kunt doen met een computer...

Voor ons is dat een levensvraag, en daarom niet beantwoordbaar met een eenduidig simpel antwoord. Ik ben het eens met de bovenstaande post, verzin zelf eens wat. Laat het creatieve brein eens werken, en verzin iets leuks. Stop het ding bijvoorbeeld icm een scherm in de deur van een koelkast. Maar zelfs dan heb ik al te veel gezegd.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak er een "Ultimate Frisbee" van?

Afbeeldingslocatie: http://bcsd.k12.ny.us/middle/Canuto/images/frisbee%5B1%5D.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:19
Persoonlijk zou ik het ding proberen zo compact mogelijk te krijgen en dan inbouwen in een ander toestel.
Heeft je TV een VGA ingang? Of een S-video ingang en je laptop een dergelijke uitgang?
Bouw 'm dan in in je TV...
Anders probeer je hem bij de in de behuizing van een LCD monitor te bouwen. Kleef er een sticker op in de vorm van je favoriet stuk fruit en je hebt een el cheapo all in one pc...

Andere optie is ergens een klein schermpje scoren, 12V->19V omvormer op de kop tikken en de hele handel inbouwen in je auto. Ergens een seriele GPS er aan hangen, en je hebt een toffe MP3 autoradio en navigatiesysteem in 1. Als je goed bent in elektronica laat je hem ineens de CAN bus inlezen en zo informatie van de motor tonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
NjitsSs schreef op zondag 13 juni 2010 @ 16:00:
Persoonlijk zou ik het ding proberen zo compact mogelijk te krijgen en dan inbouwen in een ander toestel.
Heeft je TV een VGA ingang? Of een S-video ingang en je laptop een dergelijke uitgang?
Bouw 'm dan in in je TV...
Anders probeer je hem bij de in de behuizing van een LCD monitor te bouwen. Kleef er een sticker op in de vorm van je favoriet stuk fruit en je hebt een el cheapo all in one pc...

Andere optie is ergens een klein schermpje scoren, 12V->19V omvormer op de kop tikken en de hele handel inbouwen in je auto. Ergens een seriele GPS er aan hangen, en je hebt een toffe MP3 autoradio en navigatiesysteem in 1. Als je goed bent in elektronica laat je hem ineens de CAN bus inlezen en zo informatie van de motor tonen...
Gozer ik ben 15 en heb geen auto 8)7

@Paar post hierboven: Ik neem aan dat hier wat meer ervaren mensen zitten die bepaalde ervaring met dingen hebben en we zijn opzoek naar iets leuks om er mee te doen. We hebben er vandaag een ipod dock opgezet waar eerst scherm zat wat er best leuk uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Heb je foto's?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

+1 wegwerken achter naast op bij de TV, draadloos tobo + muis eraan en je hebt je perfecte mediacenter, knal er internet op en je kan lekker youtuben op de tv (of divxjes kijken). Wel helemaal onzichtbaar houden zodat je eigenlijk niet ziet dat er een PC is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
Zal zo ff maken.

@CoB
Heb PS3 daar al voor dus is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Met een tftje inbouwen in een koffietafel. Of zo'n digitale flipperkast maken. Epic win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
sebastius schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:16:
Met een tftje inbouwen in een koffietafel. Of zo'n digitale flipperkast maken. Epic win!
digitale flipper kast?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Je zou er een apparaat van kunnen maken wat voor je uitvogelt wat voor apparaat je ervan zou kunnen maken. Ow wacht...

Aaanyway, 'ik heb geen inspiratie, wees creatief voor mij'-topics hebben van oudsher een slotje gekregen, door de loosheid van de antwoorden die erin voorkomen als het feit dat wij niet kunnen raden wat er nog mist in je leven waar je zo'n ding voor zou kunnen inzetten. Deze gaat dus ook op slot.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.