Toon posts:

Probleem met Sony Vaio VPC-EB1E8E/WI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,
Ik weet niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, maar het gaat hierom:

Ik heb vanmiddag een Sony Vaio VPC-EB1E8E/WI laptop gekocht bij de Dynabyte. Het was de laatste,
dus hij stond in de vitrine.
Ik startte hem dus op, en er kwam 'Systeem klaarmaken voor eerste gebruik' of iets dergelijks te staan. Toen kwam ik op een admin-account met wachtwoord, volgens mij is dat door de Dynabyte gedaan als Show-account.

Ik heb toen een nieuwe admin-account aangemaakt. Maar ik kom nu elke keer als ik de laptop opstart op die Show-account en moet ik me afmelden om op mijn echte account te komen. Ik kan de Show-account dus niet verwijderen omdat ik daarvan het wachtwoord niet heb, en het is heel vervelend om me elke keer weer af te melden enzo.

Kan iemand mij helpen? Het is een erg onduidelijk verhaal, maar moet ik hiervoor gewoon terug naar de winkel?
Alvast bedankt!

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-10 00:32
Je kunt het beste ff alles eraf gooien en opnieuw instaleren, je weet maar nooit wat Dynabyte er allemaal nog meer op gezet heeft. En je hebt toch wel korting gekregen? Want zo'n show laptop is natuurlijk al meerdere keren gebruikt, versleept enz.

Verwijderd

windows opnieuw installeren, dan wel recoveren.
Je eigen bestanden etc. erop.
Misschien heeft Dynabyte wel allerlei troep erop geplaatst.

En inderdaad, heb je korting gekregen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas niet. Ik heb gekeken en er staat geen troep op. Er zat ook geen Windows licentie bij, alles was al geinstalleert. Moet ik dan gewoon naar de winkel? Bedankt voor jullie advies! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:18:
Nee, helaas niet. Ik heb gekeken en er staat geen troep op. Er zat ook geen Windows licentie bij, alles was al geinstalleert. Moet ik dan gewoon naar de winkel? Bedankt voor jullie advies! :)
Je hebt nu de nieuwprijs betaald voor een "gebruikte" laptop.
Geen windows Licentie? Dat is verplicht dacht ik hoor?
Terug naar de winkel, geld retour en andere laptop halen.
Of dezelfde laptop bij andere winkel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een redelijke noob, maar Windows was al gebruiksklaar geinstalleert zeg maar.
Is Windows herinstalleren hetzelfde als:

Herstelt station C: naar de oorspronkelijke fabriekstoestand, inclusief alle software door de fabrikant geïnstalleerd. Dit programma verwijdert alle bestanden op het station C:, alle andere partities en de bestanden van deze partities. Het nieuwe station C: zal alle beschikbare disketteruimte gebruiken, tenzij u een een tweede partitie aanmaakt. Het is aanbevolen om dit programma te gebruiken wanneer de computer niet correct opstart.

Of is dat echt met het doosje etc. want dat zat er niet bij...

Verwijderd

Beetje jammer dat je voor deze laptop de volle mep hebt betaald als het een showroommodel betreft en ook nog eens als je ziet dat afgelopen week bij Saturn een actie liep waarbij je fikse kortingen kon krijgen op laptops waaronder dit model.

Als inderdaad die Show account nog beveiligd is met een wachtwoord dan kun je dit er enkel afkrijgen door Windows opnieuw te installeren. Echter bij de huidige laptops is het niet langer gebruikelijk dat je een DVD krijgt meegeleverd, maar zal jou bij de eerste installatie worden gevraagd zelf een back-up te maken. Zo werkt dit volgens mij altijd tegenwoordig. Bij jou is dit als het goed is gebeurd door de winkel, alleen als zij dit niet hebben meegeleverd kun jij nu even niets doen. Je zult gewoon even zo moeten doorwerken en dan maandag direct naar de winkel om het daar op te lossen. Tenzij ik het niet bij het rechte eind heb en er (ook) een herstel partitie op de HDD staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2010 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt! Dan ga ik maandag maar weer naar de winkel!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zonde man, dat je hem bij Dynabyte hebt gekocht en dan ook nog een showmodel. Zelf had ik hem er ook bijna gekocht, maar toen zag ik de aanbieding bij Saturn. ;)
Pagina: 1