Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:31
Aangezien ik sinds een week een nieuwe telefoon mag uitzoeken, ben ik al enige tijd bezig met het vergelijken van diverse telefoons. Na de ruwe selectie van traag, lelijk, rare fratsen, met diamanten ingelegd te hebben gefilterd ben ik op de volgende toestellen uitgekomen.

HTC Desire:
1Ghz Snapdragon
3.7" 800x480 AMOLED scherm
1400 mAhBatterij
Android (2.1 mét HTC Sense)
512MB Flash 576MB RAM
Google Nexus One:
1Ghz Snapdragon
3.7" 800x480 AMOLED scherm
1400mAh Batterij
Android (2.1)
512MB Flash, 512MB RAM
4GB Micro SD kaartje
HTC HD2
1Ghz Snapdragon
4.2" 800x480 'gewoon' scherm.
1230mAh Batterij
Windows Mobile 6.5
512MB Flash, 448MB RAM (wel te hacken naar 512 dacht ik)
Samsung Galaxy S
1Ghz Cortex A8 + PowerVR SGX540 GPU
4" 800x480 SUPER AMOLED
1500mAh Batterij
Android (2.1 met TouchWiz)
512MB RAM, 8GB opslaggeheugen (geen idee of dit ook voor de ROM is)
  • De HD2 heeft verruit het grootste scherm, en heeft Windows Mobile
  • De Desire is de 'all-rounder', ook het goedkoopst
  • De Nexus One zal het snelst de nieuwste features krijgen van Google
  • De Samsung is verruit de snelste, en heeft de snelste GPU.
Los van alle kritiek, zijn het allemaal op zich prima toestellen.
Maar welke is nou de beste?

Graag hoor ik van mensen vergelijkingen, andere 'uitspringende' dingen, en of speciale features.

Ikzelf neig naar de Samsung omdat deze het snelst is, online word er zelfs gezegd dat deze 1080p vloeiend kan draaien!

Wat vinden jullie?

Even niets...

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10:36
Welke het beste is, kan alleen jij zeggen. Ik vind zo'n vraag altijd een enorme dooddoener... Je moet kijken waarvoor je je toestel zou gebruiken.

Ik zou nooit van mijn leven een Windows Mobile-toestel kopen vanwege de middeleeuwse UI. Is mijn mening. Vanuit mijn optiek zou ik gaan voor de nieuwste en snelste telefoon. Dus de Galaxy S.

Voor de rest vind ik dat je echt voor jezelf moet nadenken wat je wilt doen met je telefoon.

• cxavier
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:24
Bij mijn Desire zat ook een 4GB geheugenkaartje. Het voordeel van de Nexus One is natuurlijk dat die vlugger een nieuwe Androidversie zal draaien, maar 2.1 werkt ook nog steeds geweldig. Van de Samsung weet ik te weinig om er over te kunnen oordelen, en de HD2 zou ik zelf niet kopen omdat er WM op draait.

Succes met je keuze!

Knight who says 你

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Ik kan alvast verklappen dat geen enkele telefoon de beste is. Zoiets bestaat namelijk niet. Wat zijn zelf je specifieke twijfelpunten? Waarom ga je niet voor de Samsung en twijfel je nog over de andere twee?

• UltimateB
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

(jarig!)
Ik heb een HD2 gehad, en later een Nexus One gekregen. Ik moet zeggen dat ik nooit meer terug zou gaan naar WiMo6, dus daar zou ik niet voor kiezen. Wat vrienden van me hebben een Desire en eigenlijk is er weinig anders dan de Nexus one, behalve dan de noise reduction mic, dit helpt wel bij verstaanbaar zijn. Kan nu bellen op de fiets zonder problemen bij de anderen :x Over de galaxy kan ik niets zeggen eigenlijk.

Wat wel prettig is dat de Nexus one waarschijnlijk redelijk goed gesupport blijft voorlopig. En ik vind het persoonlijk best leuk om een telefoon van Google te hebben :)

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• delorean7
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:24

delorean7

Let's take the Aston toni

Eerlijk gezegd zou ik ze alle vier laten liggen ten faveure van een HTC Droid Incredible of EVO 4G, waarom HTC een dergelijk toestel nog niet in Nederland uit heeft is beyond me...

2048 MB DDR-2, Inter Core2 6400, XFX 8800GTS, Xerox 19" TFT PVA + HP 22" TFT PVA

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
quote:
delorean7 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:16:
Eerlijk gezegd zou ik ze alle vier laten liggen ten faveure van een HTC Droid Incredible of EVO 4G, waarom HTC een dergelijk toestel nog niet in Nederland uit heeft is beyond me...
Omdat er in Europa nog nauwelijks 4G-netwerken zijn. En ze hebben met de Desire al een high-endtoestel. Er komt ongetwijfeld een soortvan Evo 4G voor Europa, maar die komt pas zodra de Desire weer wat buiten de picture is.

• FireDrunk
De belangrijkste reden om niet voor de Samsung te gaan, is de prijs (met abbo dan).
De Desire is gratis bij bijna elk abbonnement, terwijl de Galaxy S je al gauw 250 euro lichter maakt bij een 1 jarig abbonnement.

Even niets...

• Volkan1984
Bij welk 1 jarig abo is de Desire dan gratis/ goedkoop? Als je een dure telefoon wil zal je bij een 1 jarig abo al snel moeten lappen..

• Kenny1001
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 05-05 21:17
quote:
RoD schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:19:
[...]

Er komt ongetwijfeld een soortvan Evo 4G voor Europa, maar
+1.
Als je niet kan wachten en geld boeit niet, samsung. Anders de desire.

Maar ik hoop ook op een Samsung/motorola/HTC met killerspecs(vette processor(1.5/2gh), gyroscope, 4.* " capacitief superamoled, hdmi, 512 ram, sdcard, 1080p encoden en decoden(@ 30fps, 50 zal te mooi zijn) froyo, 2nd mic, 3.5 mm jack...)

• FireDrunk
quote:
Volkan1984 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 22:06:
Bij welk 1 jarig abo is de Desire dan gratis/ goedkoop? Als je een dure telefoon wil zal je bij een 1 jarig abo al snel moeten lappen..
Hi 15 euro 1 Jarig, kreeg ik voor 90 euro een Desire. Bij 2 jarig gratis.

Even niets...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 10:31
Bij HTC Desire krijg je ook een 4GB kaartje geleverd, misschien goed om dat ook in het tabelletje te zetten?

Verder zou ik persoonlijk NIET voor windows mobile kiezen. Naar mijn mening is WM achterhaald, sloom en niet gebruiksvriendelijk. Tuurlijk zal het zijn voordelen hebben voor sommige mensen. Android is echt perfect voor mij persoonlijk. Ik heb de Desire gekozen boven de Nexus One. Hij heeft iets meer RAM en heeft HTC Sense wat ik erg gaaf vind, het maakt je telefoon net iets meer eigen wanneer je daar je eigen ingeving aan geeft. Verder vind ik die Desire iets mooier en vind ik de optische trackball fijner werken dan de gewone trackball van de nexus one.

Maar goed je moet zelf de knoop doorhakken: wil ik WM of Android? Wil ik super AMOLED scherm of "gewoon" AMOLED scherm? Wil ik HTC Sense of niet? Wil ik een scherm van 4" of groter of een 3.7" scherm?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 08:25
quote:
Sleehond schreef op zondag 13 juni 2010 @ 11:47:
Bij HTC Desire krijg je ook een 4GB kaartje geleverd, misschien goed om dat ook in het tabelletje te zetten?

Verder zou ik persoonlijk NIET voor windows mobile kiezen. Naar mijn mening is WM achterhaald, sloom en niet gebruiksvriendelijk. Tuurlijk zal het zijn voordelen hebben voor sommige mensen. Android is echt perfect voor mij persoonlijk. Ik heb de Desire gekozen boven de Nexus One. Hij heeft iets meer RAM en heeft HTC Sense wat ik erg gaaf vind, het maakt je telefoon net iets meer eigen wanneer je daar je eigen ingeving aan geeft. Verder vind ik die Desire iets mooier en vind ik de optische trackball fijner werken dan de gewone trackball van de nexus one.

Maar goed je moet zelf de knoop doorhakken: wil ik WM of Android? Wil ik super AMOLED scherm of "gewoon" AMOLED scherm? Wil ik HTC Sense of niet? Wil ik een scherm van 4" of groter of een 3.7" scherm?
Mwah, heb nu een HD2 en Winmo an sich is misschien niet het meest gebruiksvriendelijk, icm Sense is het echt prima hoor. Over snelheid ook niets te klagen en stabiel als de neten...

Toch ga ik denk ik naar de Galaxy-S. Redenen voor mij? Android (wil wel eens wat anders probberen), het super amoled scherm, groot scherm (ben er bij de HD2 achtergekomen hoe heerlijk dat wel niet is), snelheid van cpu en gpu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Volkan1984
@ FireDrunk, serieus?? 1 jaar Hi 15????? Dan zou ik niet eens meer nadenken. Een Desire is een hartstikke fijn toestel. Ik gebruik hem zelf ook.

• FireDrunk
quote:
Volkan1984 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 14:04:
@ FireDrunk, serieus?? 1 jaar Hi 15????? Dan zou ik niet eens meer nadenken. Een Desire is een hartstikke fijn toestel. Ik gebruik hem zelf ook.
Dat komt natuurlijk niet omdat ik al een 15 euro abbo had....
Ik heb nu een Hi 37,95 + 10 euro internet + 10 euro sms bundel, totaal 60,- per maand dus.

Daarom krijg ik zoveel korting ;)

Even niets...

• FireDrunk
Heb de Galaxy S besteld!

Even niets...

• DaDu
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15-07-2011
Leuke post maar der zijn wel een paar dingen die niet helemaal kloppen in je tabel. De HD2 heeft een 4.3 inch scherm ipv 4.2 en ook de Desire wordt met een 4 gb sd kaartje geleverd.

overigens ben ik voor de Desire gegaan vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding en htc sense (naar mijn mening superieur aan de touchwiz interface).

• Lukosje
  • Laatst online: 20-02 22:02
Heb sinds zaterdag een Galaxy S en ben er zeer over te spreken.

Mijn redenen tot aanschaf:

- SuperAMOLED: Werd echt schijtziek van de nadelen van gewoon AMOLED (daarom viel Desire en Nexus One al af omdat ik er niks mee op schoot ten opzichte van mijn oude N86)
- Opslag: 512MB RAM, 8Gb ingebouwd geheugen waarvan 2 voor programma's en 6 voor rest + nog SD slot voor max 32Gb. Desire/Nexus One hebben beduidend minder (overigens kreeg ik 8Gb SD kaartje + autooplader erbij voor een prikkie :P)
- Geluid: Had al hier en daar wat gelezen dat geluid op de Wave erg goed (speakers en met oordopjes). Aangezien Wave nagenoeg zelfde hardware heeft als GS ging ik ervan uit dat dit ook zou gelden voor GS, wat dus ook klopt). Geluid is erg goed, en zeer uitgebreide instellingen in de muziekspeler.
- Camera: had 8MP, nu dus naar 5. Vond ik geen ramp. Wat wel beter is, is dat ik nu met 720p op kan nemen :P. Het is wel enigszins jammer dat er geen flitser op zit (die van mijn N86 was echt geweldig, maar was ook wel de enige die ik ken waar je daadwerkelijk wat aan had). Hoe de flitsers zijn op de Nexus/Desire weet ik niet.
- Home craddle: Leuk hebbeding volgens mij, moet hem alleen nog tegenkomen in een shop.
- UI: Je kan je eigen interface erin gooien zonder echte restricties: Vind je touchwiz niks, gebruik je toch een andere? Heb het nog niet nodig gehad want touchwiz bevalt prima :)

Zal er binnenkort nog wel ff review van maken, maar wil er eerst nog ff verder mee spelen :P

Lukosje wijzigde deze reactie 22-06-2010 14:44 (7%)

• daft archer
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16-05 11:53
Voor de mensen die nog niet over de streep zijn heb ik hier nog 2 hele mooie demonstraties van wat de Galaxy S kan:

Youtube: TV output from Samsung Galaxy S
Hier zie je hoe de Galaxy S via dit kabeltje video-out levert. video-out is ook mogelijk via DLNA

Youtube: Samsung Galaxy S - Multi-touch
Hier zie je het performance verschil van het touchscreen van de Samsung Galaxy S ten opzichte van de HTC Desire.... Inclusief episch muziekje :9

Pencil Powaah

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lekkereloempia
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Ik zie nergens de vergelijking met de Motorola Milestone? Tis namelijk ook een android.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12-06 19:20
Volgens mij is de minst-slechte telefoon nog altijd de beste ... ;)

Wat valt er te zeggen over de minpunten van de galaxy die je hoort? Bijv bij de review op de fp wordt, samen met reacties, geroepen over:

- traag ingebouwd geheugen
- samsung is niet snel met updates
- goedkope behuizing

Of zijn dit minpunten die door de pluspunten worden gecompenseerd?

• cappie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12-06 13:35
quote:
monkel schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:34:

Wat valt er te zeggen over de minpunten van de galaxy die je hoort? Bijv bij de review op de fp wordt, samen met reacties, geroepen over:

- goedkope behuizing

Goedkope behuizing is echt onzin.. ik heb d'r een voor me liggen en 't voelt prima aan; het is een behuizing die vergelijkbaar aanvoelt als de iPhone 3GS (om maar een bekende telefoon te noemen).. opstaande rand om 't beeldscherm te beschermen en een krasbestendige laag op het scherm ala dure zonnebril-merken.

Samsung Galaxy S all the way, vanwege de hardware specs, het feit dat dit ding Android helemaal laat stralen qua telefoon OS en helemaal omdat Samsung in augustus met Froyo (Android 2.2) komt!!

Fashion is a form of ugliness so intolerable that we have to alter it every six months. | profiel | systeem

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18:45
quote:

- goedkope behuizing

Lees je eens in over het geheugen als je zonodig iets wilt roepen, dit is niet traag, verre van. Updates voor de galaxy s moet nog blijken, maar daar kun je echt niets zinnigs over zeggen. De behuizing is prima echt een mooie telefoon (atijd subjectief).

• Texamicz
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-03-2018
quote:

- goedkope behuizing

Traag geheugen? In de galaxy S zit een snel geheugen namelijk de MoviNand deze is sowieso veel sneller dan enige class 6 sd kaart.
http://en.akihabaranews.c...mory-module-on-the-market
Lees maar even...

Dat dat geheugen traag is was een bug wat nu al een tijdje is opgelost in firmware JG5. En ze zijn niet snel nee met officiele updates maar de updates liggen al wel snel op straat..(te verkrijgen via internet)
En binnenkort android 2.2... Dus updates krijgt de galaxy S wel hoor ;)

De behuizing ziet er van de achterkant wel plastic uit ja. Dat is waar. Dat heeft HTC beter voor elkaar.
De voorkant is verder niks op aan te merken. Dat ziet er gewoon wel goed uit.

Mijn galaxy S is super snel.. nergens een lagg of iets traags in te bekennen!

• feiyucka
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-06 21:45
Ik heb momenteel de X10, erg positief over! Scherm is zeer groot, en de kleuren gaan met de update (september) naar 16M, moeilijk voor te stellen hoe goed die dan wordt! Voor de rest echt vloeiend en snappie!

• woutertjuh88
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19:35
Ik heb zelf zitten twijfelen tussen de Galaxy S en de HD2 (ook nog de Iphone 4 maar die viel af omdat ze die nog niet hadden)... Dus ik naar de Vodafonewinkel omdat ik mocht verlengen, en dus verteld dat ik aan het twijfelen was tussen die 2...

Zegt de verkoper tegen mij, hier zijn beide telefoons ga maar aan de op het terras zitten met wat drinken(bij de buren, cafe) en test ze maar ff uit.. dan zien we je over een half uurtje of een uurtje wel terug..

Dus daar ze vergeleken en getest.
Ik moet zeggen dat ik het internet op de hd2 traag vond in vergelijking met de galaxy s,
foto's van de hd2 vond ik ook niet super, filmen het zelfde...
Over het algemeen vond ik de HD2 traag en heb ik dus gekozen voor de Galaxy S.

Ik heb toen de 16gb versie gekregen en kreeg en nog een 16 gb (class 2) kaartje bij, nu dus 32 gb :D.
En ik betaal nu (na wat onderhandelen) 17,50 per maand voor 2 jaar... vind ik best netjes eigenlijk :D

Apple Certified Mac Technician, Apple Certified Support Professional, Systeenbeheerder, Advies backupoplossingen

• Moso
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-08-2011
Heb je goed gedaan dan. Ik moet pas in december verlengen bij vodafone, maar wordt nu al doodgegooid met aanbiedingen. Echter als ik mij op de site inlog om te kiezen voor een nieuwe telefoon staat de Galaxy S er nog niet bij. Overigens raad jij mij dus aan om het beter in de winkel te regelen zodat ik nog wat kan onderhandelen met de verkoper?

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19:53
quote:
woutertjuh88 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:38:

Zegt de verkoper tegen mij, hier zijn beide telefoons ga maar aan de op het terras zitten met wat drinken(bij de buren, cafe) en test ze maar ff uit.. dan zien we je over een half uurtje of een uurtje wel terug..

Dus daar ze vergeleken en getest.
Ik moet zeggen dat ik het internet op de hd2 traag vond in vergelijking met de galaxy s,
foto's van de hd2 vond ik ook niet super, filmen het zelfde...
Over het algemeen vond ik de HD2 traag en heb ik dus gekozen voor de Galaxy S.

Ik heb toen de 16gb versie gekregen en kreeg en nog een 16 gb (class 2) kaartje bij, nu dus 32 gb :D.
En ik betaal nu (na wat onderhandelen) 17,50 per maand voor 2 jaar... vind ik best netjes eigenlijk :D
Hoe makkelijke/moeilijk is dat onderhandelen gegaan?

Vind het trouwens zeer relaxed dat ze je beide GSMs een half uur laten testen op een terrasje.

• freddyathlon
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:09

freddyathlon

McLaren Renault 2019 ;)

quote:
woutertjuh88 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:38:
Dat zou ik toch maar even goed nakijken ;)

iPhone 8 Space Grey  iPhone SE 32GB Space Grey  Macbook Pro Retina 2015 13" ○ Canon EOS 80D ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

• GeeBee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18:46

GeeBee

Oddball

Ik heb (nog) geen smartphone, dus dit is een what-if :)
Stel dat ik een Galaxy S heb, maar HTC sense mooi vind, kan ik dan de GalaxyS modden (unbranden, rooten, moet ik me nog in verdiepen :) ) er dan de HTC firmware incl Sense op zetten?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Microsoft

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True