Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Corrupte bestandsnamen repareren

Pagina: 1
Acties:

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 10:36

Iska

In case of fire, use stairs!

Topicstarter
Hey Allemaal,

Ik ben nu, een paar uurtjes mijn bed uit na een hele leuk Dies Natalis, begonnen met het kopiëren van de 800 foto's vanaf mijn D70s. Ik kwam er echter meteen achter dat ik de helft van de foto's niet kan kopiëren omdat ze alleen rare bestandsnamen hebben, zoals DC6321.NF. Deze foto's kan ik echter nog wel gewoon bekijken op de camera zelf, wat betekend dat ze niet corrupt zijn. De overige 400 foto's hebben wel normale namen (DSC_xxxx.NEF).
Nu wil ik logischerwijs wel alle foto's meenemen, maar wanneer ik ze probeer te renamen krijg ik de melding "Kan de naam van het bestand niet wijzigen. Kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen". Bij de normale filenames lukt dit wel, waaruit ik kan concluderen dat het echt door het bestand zelf komt.

Is er een workaround voor die probleem op Windows/DOS of moet ik maar even Linux gaan uitproberen?

Update: Na een foutcontrol door Windows is de map veranderd in een soort file en kan ik niet meer bij de bestanden. Windows geeft echter nog wel aan dat er zo'n 4gb gebruikt is. Wanneer ik dit bestand open met notepad zie ik alle filenames staan die in de map horen

Update 2: Ben nu Scavenger aan het gebruiken, aangezien Windows alle bestanden heeft veranderd in .CHK's

Update 3: Nu alle bestanden renamed met FileRenamer Basic.. alleen nog even kijken of Photoshop ze ook echt wil openen

Update 4: Gelukt, dit is er dus 1 voor het archief

[ Voor 24% gewijzigd door Iska op 12-06-2010 23:13 ]

-- All science is either physics or stamp collecting