Toon posts:

Aopen GP7A-HD of Asrock ION 330HT ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een dilemma....
Ik wil een meida-pc 'tje kopen. Heb namelijk nogal wat *.ISO bestanden en dergelijke.
Ik kan het PC'tje op de router zetten (nu nog een "G" maar wil overstappen op een "N"), kan vermoedelijk ook bedraad (wat ik wellicht wil doen, de andere pc's wireless)....

Het pc 'tje moet wat "eenvoudige" games kunnen doen en beetje internetten.
Hij wordt tevens door de kids gebruikt om wat te spelen en doen, zodat ik mijn eigen pc daarvan vrij houdt....

Nu zit ik te twijfelen tussen de;
Aopen GP7-HD
Asrock ION 330-HT

Voor zover ik heb kunnen zien, heeft de ION een zwaardere videokaart en de Aopen een zwaardere processor ??

De PC zou met bv D-SUB op monitor aangesloten worden, en via HDMI met een (nog aan te schaffen) Onkyou TX-SR 608 (waar dan ook de dvd-HD recorder, PS 3 op aangesloten zijn). Van daaruit signaal naar TV.
Ten slotte, ik vindt het wel belangrijk dat hij lekker stil is....
Hij staat zo'n beetje naast de TV en wil geen (of nauwelijks) fans horen draaien en dergelijke.

Kan iemand mij advies geven welke het meest geschikt zou zijn, of zijn er nog alternatieven of "problemen" waar ik tegenaan ga lopen als ik dit zo wil doen waar ik niet aan heb gedacht ????

;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Games kun je vergeten op die ION, dat gaat gewoon niet, tenzij het echt heel basic dingen zijn die amper of geen 3D nodig hebben. Dus bepaal eerst wat de eisen zijn voor de games die je erop wil gaan draaien en kijk welke daarvoor geschikt is. Al je andere eisen zijn met praktisch iedere videokaart wel voor elkaar te krijgen mbt de aansluitingen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Terw_Dan schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 19:05:
Games kun je vergeten op die ION, dat gaat gewoon niet, tenzij het echt heel basic dingen zijn die amper of geen 3D nodig hebben.
Het is dat je jezelf in de zin erna ietwat afzwakt, maar elk spel wat gebaseerd is op de source-engine van Valve is prima te spelen met hier en daar iets teruggeschroefde details. Het is namelijk een 9400M GPU waar inderdaad de eenvoudige spellen prima mee draaien maar BC2 etc. niet geprobeerd hoeft te worden.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Wat de games betreft, dat zijn de lichte spelletjes.
Heb in diezelfde woonkamer nog een leukere pc staan....
(Zalman LQ1000, AMD Phenom II X6 1050 -OC op 3933 MHz- met 6 GB Windows 7 64bit, 1x ssd, 2x 1,5TB, Videokaart moet nog komen (draai nu op mijn oude HD 4850).

Dus hoofdzakelijk wat internetten, lichte games voor kids (onder de 10 jaar), en goede afspeelmogelijkheden voor mediabestanden (ISO, VOB, WMV, Blue Ray etc).

Ludo

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-12 21:25
Uit deze videoreview van hardware.info blijkt dat de fan van de Aopen GP7A-HD erg veel lawaai maakt. (voor een échte tweakert uiteraard geen probleem ;) )