Laptop HDD te warm?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 19:48
Hi,

Heb hier een laptop staan van een klant van mij. Hij starte niet meer op omdat hij vol met virussen en etc zat.
Nu heb ik alles netjes geformateerd en een schone installatie van Windows 7 gedaan.
Al vrij snel toen ik applicaties wou installeren kreeg ik de melding "cyclische redundantiefout". Een simpele Google search zegt dat de Harde schijf beschadigd is.

Hierdoor heb ik de applicatie "HD Tune 2.55" gebruikt. Deze geef aan dat er 8 Damaged Blocks zijn. Tevens loopt de temperatuur van de harde schijf naar de 60 graden.

Door deze meldingen lijkt het mij verstandig om de HDD te vervangen, is dit correct?

Ik lees ook dat je de "Damaged Blocks" eventueel kan repareren, maar er is hier veel commentaar op omdat kennelijk de HDD zachtjes aan het sterven is.

Bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Als ik jou was had ik de klant gewoon gebeld en verteld wat je ziet en dat je eventueel de schijf kunt vervangen, is wel de beste optie, of hij draait zo door en hij komt over een paar maanden weer dat zijn schijf niet zo lekker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Mexel schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:42:
Als ik jou was had ik de klant gewoon gebeld en verteld wat je ziet en dat je eventueel de schijf kunt vervangen, is wel de beste optie, of hij draait zo door en hij komt over een paar maanden weer dat zijn schijf niet zo lekker is.
Daar dacht ik zelf ook aan :) Maar het is dus correct dat de HDD zachtjes aan het sterven is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

60 graden is niet rampzalig, dat kan een HDD op zich prima aan. Echter, damaged blocks zijn een teken dat de schijf aan het sterven is. Beter nu vervangen nu je toch al een schone install erop aan het zetten bent dan over 2 maanden als het systeem weer in gebruik is. En vervangen zla je het ding vroeg of laat toch moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Terw_Dan schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:43:
60 graden is niet rampzalig, dat kan een HDD op zich prima aan. Echter, damaged blocks zijn een teken dat de schijf aan het sterven is. Beter nu vervangen nu je toch al een schone install erop aan het zetten bent dan over 2 maanden als het systeem weer in gebruik is. En vervangen zla je het ding vroeg of laat toch moeten.
Top :) Dan weet ik helemaal genoeg _/-\o_ Beide bedankt voor jullie tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Tja ik zou een nieuwe halen, er is helaas geen andere optie.
Damaged Blocks is een terug komend iets en je blijft dit houden ondanks vele tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Mexel schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:45:
Tja ik zou een nieuwe halen, er is helaas geen andere optie.
Damaged Blocks is een terug komend iets en je blijft dit houden ondanks vele tools.
De klant is vandaag niet thuis, maar morgen adviseer ik hem een nieuwe schijf :) Helemaal top voor de snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

YW.

Pagina: 1