Hai,
ik heb een ical-feed gemaakt om te synchroniseren met mijn outlook agenda. De afspraken komen er netjes in te staan, volgens verwachting. Echter krijg ik de herinnerings-functie VALARM niet aan de gang.
hier mijn ics output:
ik gebruik dus dit stukje voor de herinnering.
Ik heb al echt veel gegoogled en het enige dat ik heb kunnen vinden is dat ik dit zou kunnen gebruiken voor de trigger, maar helaas:
Ik heb ook gelezen dat bij het handmatig importeren (vanuit een file) de herinneringen alleen werken als jet het in je hoofdagenda doet, maar dit is via een url dus kan ik geen agenda specificeren.
verder geef ik met php nog deze header:
met en zonder utf-8 maakt geen verschil.
dus: help
wat ik zit helemaal vast.
update: ik heb handmatig dezelfde code geimporteerd in de hoofdagenda en dan doet de herinnering het wel. Ook nog even gekeken naar: http://msdn.microsoft.com...ee624981(v=EXCHG.80).aspx en alle eventueel genegeerde code verwijderd. niets mocht baten.
ik heb een ical-feed gemaakt om te synchroniseren met mijn outlook agenda. De afspraken komen er netjes in te staan, volgens verwachting. Echter krijg ik de herinnerings-functie VALARM niet aan de gang.
hier mijn ics output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| BEGIN:VCALENDAR VERSION:2.0 PRODID:-//plnnr// BEGIN:VEVENT DTSTART:20100612T173000Z DTEND:20100612T183000Z DTSTAMP:20100612T132952Z UID:1234567890@kamer3p.nl ORGANIZER;CN=Anonymous:MAILTO:no-reply@kamer3p.nl CLASS:PUBLIC CREATED:20090104T151621Z DESCRIPTION:lorem ipsum dolor sit amet LOCATION:Kantoor SUMMARY:Onderwerp 1e afspraak STATUS:CONFIRMED BEGIN:VALARM ACTION:DISPLAY DESCRIPTION:deadline nabij. TRIGGER:-PT15M END:VALARM END:VEVENT END:VCALENDAR |
ik gebruik dus dit stukje voor de herinnering.
code:
1
2
3
4
5
| BEGIN:VALARM ACTION:DISPLAY DESCRIPTION:deadline nabij. TRIGGER:-PT15M END:VALARM |
Ik heb al echt veel gegoogled en het enige dat ik heb kunnen vinden is dat ik dit zou kunnen gebruiken voor de trigger, maar helaas:
code:
1
| TRIGGER;RELATED=START:-PT00H15M00S |
Ik heb ook gelezen dat bij het handmatig importeren (vanuit een file) de herinneringen alleen werken als jet het in je hoofdagenda doet, maar dit is via een url dus kan ik geen agenda specificeren.
verder geef ik met php nog deze header:
PHP:
1
| header("Content-Type: text/calendar; charset=utf-8"); |
met en zonder utf-8 maakt geen verschil.
dus: help
update: ik heb handmatig dezelfde code geimporteerd in de hoofdagenda en dan doet de herinnering het wel. Ook nog even gekeken naar: http://msdn.microsoft.com...ee624981(v=EXCHG.80).aspx en alle eventueel genegeerde code verwijderd. niets mocht baten.
[ Voor 8% gewijzigd door amoen op 13-06-2010 12:30 ]
heeeeee ..... hoe is het?