Nieuwe pc aanschaffen bij Computer Galaxy?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers :W,

Ik heb een goede nieuwe pc gezien op een site maar ik weet niet als deze site te vertrouwen is. Het gaat om de site www.computergalaxy.nl. Als je op google maps kijkt dan is het een winkel in een normaal rijtjeshuis. Mijn vraag is kan ik dit vertrouwen? Heeft iemand hier wel eens eerder bij computergalaxy een pc gekocht?

ps: sorry als dit op de verkeerde plek staat maar daar heb ik echt geen verstand van waar ik dit zou moeten posten. Geef aub antwoord. Alvast bedankt

Mvg,

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi toch, zo'n shop review op tweakers.net: http://tweakers.net/shopreview/7607/computer-galaxy.html
Ook dit gaat er over: http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=217926

En zo zijn er nog meer. Even googlen op "computergalaxy.nl review"

Bijvoorbeeld hier:
http://www.safe2shop.nl/w...computer-galaxy-1594.html

Ik koop bij een paar bekende winkels. Die geven de levertijd goed aan, en doen niet moeilijk met de garantie. Dat vind ik net iets belangrijker dan de goedkoopste prijs.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 04:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik vind goede kwaliteit onderdelen en gebalanceerde PC ook altijd wel handig, maar dat hebben ze daar niet echt. (Budget videokaarten met high-end CPU en veel systemen met gare voeding)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
klopt je kan beter nog zelf een pc in elkaar zetten, want daar hoef je geen geleerde voor te zijn .
Aan een goeie kruiskop schroevendraaier heb je voldoende. Met als voordeel dat je de verhoudingen op een lijn kunt houden.

Je kun eventueel ook een pc uitzoeken, die volgens jouzelf goed genoeg is en dan hier te posten.
Dan zijn er hier zat mensen die je waarschijnlijk nog wat beters voor je geld kunnen adviseren.

[ Voor 43% gewijzigd door jbkappirossi op 13-06-2010 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vragen over winkels horen niet in de hardwarefora maar in Shopping Forum

Move OH -> SF

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbkappirossi schreef op zondag 13 juni 2010 @ 07:38:
klopt je kan beter nog zelf een pc in elkaar zetten, want daar hoef je geen geleerde voor te zijn .
Aan een goeie kruiskop schroevendraaier heb je voldoende. Met als voordeel dat je de verhoudingen op een lijn kunt houden.

Je kun eventueel ook een pc uitzoeken, die volgens jouzelf goed genoeg is en dan hier te posten.
Dan zijn er hier zat mensen die je waarschijnlijk nog wat beters voor je geld kunnen adviseren.
Niet iedereen heeft zin of de kennis om het in elkaar te zetten. Er is genoeg voor te zeggen om een kant en klaar systeem te kopen. De redenen van The Mask snijden ook niet per se hout. Sommige mensen maakt het niet uit dat ze een B-voeding hebben, het belangrijkste is dat het werkt en de voeding het systeem kan laten draaien. Wat wel erbij gezegd dient te worden is dat je bij veel van deze systemen zo maar 100 watt per uur te veel aan energieverbruik hebt. Als je de pc veel aan hebt staan en oog voor milieu en je eigen portemonnee hebt kan het lonen om een efficiëntere voeding aan te schaffen van een A-merk. Het evenwicht is puur iets persoonlijks. De een zal een dikke grafische kaart nodig hebben voor de programma's of games die hij draait en de ander zal enkel een snelle processor verlangen.

@TS www.compustunt.nl kun je ook eens kijken dit is een zelfde soort computerhandel die veel van dit soort systemen tegen een lage prijs aanbiedt. Vaak is daar ook nog eens de verzendkosten gratis. Compustunt.nl heeft wel een showroom ;).

Over Computer Galaxy. Als je kijkt bij ICT Waarborg dan zie je dat deze winkel lid is van deze vereniging http://www.ictwaarborg.nl/leden/computer-galaxy/ . Dat ze aangesloten daarbij zijn houdt ten minste het volgende in:
De naam ICTWaarborg staat niet voor niets. Wij bieden consumenten in aanvulling op de service van aangesloten winkels de volgende zekerheden die zij vaak niet zelf kunnen bieden.

1. Consumentvriendelijke algemene voorwaarden
2. Bemiddeling bij problemen
3. Onafhankelijke geschillencommissie
4. Nakomingsgarantie
5. Waarborg nakoming garantieverplichtingen
6. Waarborg nakoming afspraken bij faillissement
7. Overname van aansprakelijkheid

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken computergalaxy.nl wel *knip*

Zou ook gek zijn wanneer je als medewerker die winkel niet zou kennen.

Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend replies ga je maar ergens anders posten :w

[ Voor 78% gewijzigd door Orion84 op 14-06-2010 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 18:08:
[...]

Niet iedereen heeft zin of de kennis om het in elkaar te zetten. Er is genoeg voor te zeggen om een kant en klaar systeem te kopen. De redenen van The Mask snijden ook niet per se hout. Sommige mensen maakt het niet uit dat ze een B-voeding hebben
Het zal sommigen idd niet uitmaken dat hun voeding de PC kan slopen doordat die bijvoorbeeld ontploft.
Maar zulke voeding hebben bijna altijd een veel te hoge rimple en noise waarden (het voltage is dus nooit stabiel) wat kan zorgen voor een instabiele PC, maar wat veel vaker voor komt (maar moeilijk te bewijzen) slijtage van de onderdelen dus een veel minder lange levensduur voor je mobo/HD/videokaart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
ChicaneBT ik zal niet meer op jou reageren want mijn vorig post was verwijdert door moderator.want die was wat te lomp ,naar jou toe. maargoed

Swindler ik zou zobizo persoonlijk geen kant en klare PC doen .
want het wil niet altijd zo zijn dat je daadwerkelijk krijgt wat je besteld.
dit wordt heel vaak gedaan bij kant en klaar systeem dan kan het maarzo wezen dat je een tweedehandse
cpu, card of voeding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:37:
[...]

Het zal sommigen idd niet uitmaken dat hun voeding de PC kan slopen doordat die bijvoorbeeld ontploft.
Maar zulke voeding hebben bijna altijd een veel te hoge rimple en noise waarden (het voltage is dus nooit stabiel) wat kan zorgen voor een instabiele PC, maar wat veel vaker voor komt (maar moeilijk te bewijzen) slijtage van de onderdelen dus een veel minder lange levensduur voor je mobo/HD/videokaart.
Je overdrijft sterk. De voedingen die in Nederland op de markt worden gebracht moeten zijn gecertificeerd en die te koop zijn via reguliere kanalen zijn dat dan ook. Een voeding zal dus echt niet pardoes ontploffen.

@jbkappirossi
Echt waar? Dat moet dat wel heel erg zijn geweest dat een reactie wordt verwijderd :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee niet eens een beetje
De voedingen die in Nederland op de markt worden gebracht moeten zijn gecertificeerd en die te koop zijn via reguliere kanalen zijn dat dan ook. Een voeding zal dus echt niet pardoes ontploffen.
Ze moeten idd ergens aan voldoen, zou zo even niet weten waaraan allemaal, maar dat maakt ook niet uit want is toch best wel onzinnig.

Hier een review van zo'n voeding, voltage met meten met een multimeter of via het bios of software laat je waarschijnlijk prima waarden zien, maar :X .....
...we get to see new records for suck being established with 12V ripple hitting 3V. Seriously! Three volts! That's twenty five times higher than the ATX spec!!! And look, 5V isn't much better at 1.3V by test four. Do you have any idea what that would do to attached hardware? Bye-bye hard drive. Bye-bye CPU. Bye-bye, motherboard. Nice knowing you. Only the 3.3V stays clean at all loads, but that's small consolation for that 12V based video card this thing just smoked. Heck, I could see this kind of ripple taking out a fan or two.

The only time we get ripple fully in spec, in fact, is test one. You get fifty watts clean on this thing, people. Good luck staying under that.
Als zo'n voeding de PC niet sloopt binnen 1/2 jaar dan heb je erg geluk, maar dan zal de voeding zichzelf wel gesloopt hebben, is namelijk funest voor de condensatoren.

Hardwaresecrets heeft trouwens ook zo'n 'mooie' review.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb voor mezelf en familie minstens 5 dekstop systemen besteld bij een vergelijkbare zaak, met allemaal de goedkoopste merkloze voedingen erin. Geen 1 van allen heeft problemen, en het oudste systeem is meer als 4 jaar oud en loopt nog steeds perfect.
Je kan dus ook overdrijven ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:56:
Ik heb voor mezelf en familie minstens 5 dekstop systemen besteld bij een vergelijkbare zaak, met allemaal de goedkoopste merkloze voedingen erin. Geen 1 van allen heeft problemen, en het oudste systeem is meer als 4 jaar oud en loopt nog steeds perfect.
Je kan dus ook overdrijven ;)
Een simpele desktop PC voor internet en office is natuurlijk geen game PC. Bij een game PC is de voeding een stuk belangrijker omdat een game PC makkelijk het dubbele vermogen van een internet PC trekt.

Sowieso is een goedkope voeding vragen om problemen. Een A-merk voeding kost misschien 4 tientjes meer, maar het is enorm belangrijk. De voeding is het hart van je PC en daar moet je niet op bezuinigen.

Dat 5 desktop PC's nogsteeds goed draaien doet niets af aan het feit dat een goede voeding erg belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me wijst even subtiel naar de topictitel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me wijst naar Floppus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:40:
[...]
Nee niet eens een beetje
[...]

Ze moeten idd ergens aan voldoen, zou zo even niet weten waaraan allemaal, maar dat maakt ook niet uit want is toch best wel onzinnig.

Hier een review van zo'n voeding, voltage met meten met een multimeter of via het bios of software laat je waarschijnlijk prima waarden zien, maar :X .....

[...]

Als zo'n voeding de PC niet sloopt binnen 1/2 jaar dan heb je erg geluk, maar dan zal de voeding zichzelf wel gesloopt hebben, is namelijk funest voor de condensatoren.

Hardwaresecrets heeft trouwens ook zo'n 'mooie' review.
Het zijn weer aannames van jou die gebaseerd zijn op je eigen waarheid. Kom nou eens met concrete bewijzen dat die voedingen zomaar bij bosjes ontploffen. Ik moet daarbij vermelden dat het wel om voedingen moet gaan die mogen worden verkocht binnen de Europese Unie.

Edit: En omdat het hier gaat om computers gekocht bij Computer Galaxy moet het bij voorkeur een voeding betreffen die geleverd wordt door HKC. Ook gelet op de hiervoor gemaakte opmerkingen :P.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

The Mask maakt er een sport van om te overdrijven. Natuurlijk zijn het geen geweldige voedingen maar dat ze bij bosjes ontploffen, geloof ik niet en dat put ik ook uit eigen ervaring. Wel kan je beter geen CF/sli mee draaien, dat is waar.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:15:
Beste mede-tweakers :W,

Ik heb een goede nieuwe pc gezien op een site maar ik weet niet als deze site te vertrouwen is. Het gaat om de site www.computergalaxy.nl. Als je op google maps kijkt dan is het een winkel in een normaal rijtjeshuis. Mijn vraag is kan ik dit vertrouwen? Heeft iemand hier wel eens eerder bij computergalaxy een pc gekocht?

ps: sorry als dit op de verkeerde plek staat maar daar heb ik echt geen verstand van waar ik dit zou moeten posten. Geef aub antwoord. Alvast bedankt

Mvg,

Dennis
Zeer goede Shop...heb daar zelf ook al redelijk wat onderdeln weg gehaald.
Deze beste man is 1 van de beste met betrekking tot garantie. doe iets het niet, vervangt hij hem zonder vragen.

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Aangezien subtiel schijnbaar niet werkt, dan maar on-subtiel:
Modbreak:De eerst volgende post hier die over de kwaliteit van voedingen gaat of ander off-topic technisch gedoe gaat linea recta de prullenbak in.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1