[Showcase] De Slag om de Achterhoek 2010

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Al een aantal jaren wordt in het Gelderse Hengelo de Slag om de Achterhoek gehouden, een realistisch re-enacmentevenement. Ik heb maar eens van de gelegenheid gebruik gemaakt om hier wat plaatjes te schieten...

1.
Afbeeldingslocatie: http://ideaal.dyndns.org/arnowolsink/fotoboek/20100612-slagzat/20100612-slagzat01.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://ideaal.dyndns.org/arnowolsink/fotoboek/20100612-slagzat/20100612-slagzat02.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://ideaal.dyndns.org/arnowolsink/fotoboek/20100612-slagzat/20100612-slagzat04.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://ideaal.dyndns.org/arnowolsink/fotoboek/20100612-slagzat/20100612-slagzat06.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://ideaal.dyndns.org/arnowolsink/fotoboek/20100612-slagzat/20100612-slagzat07.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://ideaal.dyndns.org/arnowolsink/fotoboek/20100612-slagzat/20100612-slagzat12.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://ideaal.dyndns.org/arnowolsink/fotoboek/20100612-slagzat/20100612-slagzat18.jpg

Het enige jammere is dat de echte actie met knallende geweren en vuur uit de loop op grote afstand is van het publiek. Begrijpelijk vanwege veiligheidsoverwegingen. Dit werd nog eens extra versterkt door de grootte van het terrein. Morgen is deel van het oorlogje spelen, dan in het centrum van het Gelderse Hengelo, dus voor de liefhebber uit de Achterhoek of omgeving....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Wow zeg fantastische platen, heerlijke kleurtjes ook. Foto 4 is mijn favoriet!

Als ik dit geweten had had ik ook komen schieten, dit lijkt me gaaf zeg!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:46

polthemol

Moderator General Chat
mooi gedaan dit, maar wel wat min foto's, het smaakt naar meer.

Vind de foto van de nek van die soldaat (met de kogelband om zijn nek heen) wel duidelijk de mindere van de reeks, valt er een beetje buiten.

Ik weet niet wat de mogelijkheden voor jou als fotograaf waren ter plekke, maar ook waar ze hun groepsrondo hebben met overleg, het was mooi geweest als je er wat close-ups uit had kunnen slepen (vinger op de kaart, een gepijnigde blik bij het bestuderen van de kaart, zoeen zaken). Misschien de moeite om voor morgen te vragen of je mee mag gaan als fotograaf ;)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11
Misschien de moeite om voor morgen te vragen of je mee mag gaan als fotograaf ;)
In het kader van het spel zal het vast wel mogen, maar dan waarschijnlijk met een camera uit die tijd :+

Mooie foto's, 4 springt er bij mij ook uit als favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:46

polthemol

Moderator General Chat
jip_86 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 19:16:
[...]

In het kader van het spel zal het vast wel mogen, maar dan waarschijnlijk met een camera uit die tijd :+

nog eens niet zoeen gek idee om een keer te doen lijkt me. Je laat je in ieder geval niet beperken in je creativiteit door technische kennis ^^

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik vind reenactment altijd leuk om te zien. Zelf meedoen heeft me nooit zo getrokken maar als fotograaf mee doen lijkt me wel heel stoer.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
3 en 4 springen er voor mij bovenuit.

De rest vind ik wat minder.
Bij 2 zit er een zwart onscherp ding voor.
5 heeft geen meerwaarde t.o.v. 4 in deze reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
De genoemde opties van groepsoverleg en vingers op de kaart, etc... waren geen mogelijkheid. De briefing gebeurde op een niet echt authentieke aanhanger, maar had ook niets met het 'spel' te maken. Deze briefing was puur voor de veiligheid van deelnemers en publiek.

Meegaan als fotograaf is ook geen optie, gezien de veiligheid rondom losse flodders en knallerij. Zeker in de situatie van vandaag wil je ook niet echt in het 'slagveld' liggen. Je loopt ten eerste iedereen in de weg, het is alles behalve een veilige situatie, je hebt geen mogelijkheden tot bewegen, kortom niet echt interessant. Met geluk kan je je er hooguit één of twee mooie platen uithalen.

Bovenal werd er streng op toegezien dat publiek achter de afzetting bleef. Daar we voor de lokale televisie opnames aan het maken waren, konden we iets sjoemelen, maar in de marge. Andere beperking was de afstand en het feit dat ik ook nog eens aan het filmen was voor de tv. Ik zal morgen mijn 80-400 lens meenemen, om te kijken of ik er meer close ups uit kan halen.

Overigens, de hele selectie van foto's staat hier: www.arnowolsink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de serie an sich prima en er zitten lekkere platen tussen, maar ik vind je naberking op de lucht in alle gevallen ranzig ;) Of je hebt lopen tegenhouden of je hebt er een ND filter overheen gegooid, maar het is te zichtbaar, veel te sterk en het wordt gewoon grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik ben niet wild van de nabewerking van 1, 4 en 5. Waarom verdoezelen dat het mooi weer was?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vind het top foto's behalve twee, die loop (ik gok dat dat het is) verpest helaas de hele foto :(
Ben benieuwd naar de foto's van vandaag!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 23:41:
Ik vind de serie an sich prima en er zitten lekkere platen tussen, maar ik vind je naberking op de lucht in alle gevallen ranzig ;) Of je hebt lopen tegenhouden of je hebt er een ND filter overheen gegooid, maar het is te zichtbaar, veel te sterk en het wordt gewoon grijs.
Dit dus. Zijn redelijke foto's, maar die nabewerking doet het in ieder geval niet goed. Het lijkt alsof je een ''oude sfeer'' probeerde te maken, maar dat niet helemaal gelukt is... Lijkt ook alsof er een blur is toegevoegd in foto 1, bij gebrek aan bruikbare dof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Super om de rest ook te zien zeg. Dit vind ik ook wel een hele mooie hoor:

Afbeeldingslocatie: http://ideaal.dyndns.org/arnowolsink/fotoboek/20100612-slagzat/20100612-slagzat27.jpg

Zou je misschien met ons willen delen hoe je bovenstaande foto's bewerkt hebt, ik vind de sfeer top over komen namelijk!

[ Voor 25% gewijzigd door Donnie op 13-06-2010 14:03 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Allereerst @Donnie... De bewerking bestaat uit... Met behulp van de levels in Photoshop de foto iets donkerder maken, daarna op smaak de kleuren wat verminderen. In mijn Nederlands Photoshop CS4 heet het iets van levendigheid, in het Engels iets van Saturation ofzo.

Dan nog een kleine aanvulling van de zondag. Helaas heeft de belangrijkste taak van vandaag (video opnames maken voor de lokale tv) veel aandacht nodig gehad, zodat er wat minder tijd was voor fotograferen.

1. U vraagt, wij draaien... speciaal voor pholtemol... mannetjes kijken op de kaart
Afbeeldingslocatie: http://ideaal.dyndns.org/arnowolsink/fotoboek/20100613-slagzon/DSC_7666.jpg

2. En de vinger op de kaart...
Afbeeldingslocatie: http://ideaal.dyndns.org/arnowolsink/fotoboek/20100613-slagzon/DSC_7645.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://ideaal.dyndns.org/arnowolsink/fotoboek/20100613-slagzon/DSC_7614.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://ideaal.dyndns.org/arnowolsink/fotoboek/20100613-slagzon/DSC_7593.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://ideaal.dyndns.org/arnowolsink/fotoboek/20100613-slagzon/DSC_7575.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://ideaal.dyndns.org/arnowolsink/fotoboek/20100613-slagzon/DSC_7573.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind ze echt super! Zeer mooie platen en er zit een mooie sfeer in!

Nummer 5 mag die rand er onder wel af, die stoort een beetje.

[ Voor 31% gewijzigd door Tsurany op 13-06-2010 23:10 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 19:16

Zuurstok

Passionately curious

Ik heb even snel een foto van je bewerkt, omdat ik vind dat je foto's véél beter worden van een groffe/donkere bewerking.
even het portret gepakt van je laatste 6, #3 dus.

als je dit om welke reden dan ook niet fijn vind, meld het dan even, dan verwijder ik hem direct :)

ter vergelijking dus;

jou bewerking

Afbeeldingslocatie: http://ideaal.dyndns.org/arnowolsink/fotoboek/20100613-slagzon/DSC_7614.jpg

mijn bewerking

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4026/4697049791_79694fe944.jpg

nogmaals; dit is even snel, want hij moet eigenlijk even gefinetuned worden, en er zijn nog wat kleine details die me storen..

[ Voor 9% gewijzigd door Zuurstok op 13-06-2010 23:22 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:08
Normaal ben ik niet iemand ie snel reageert. Maar wat een gruwelijk mooie foto's maak je. Kan hier als beginnende fotograaf echt van genieten. En die bewerking van Bobf geeft wel iets meer een oorlogs feeling, maar allebei de bewerkingen trek ik zeer goed. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat heeft iedereen toch altijd met het over the top bewerken? Het is niet alsof de wereld er vroeger zo uit zag. Je krijgt een onrealistische foto, een foto die je nooit zelf zal maken omdat je nooit ergens zulke lichtomstandigheden aantreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:51
BobF, ik vind dit iets té. Ik denk dat een gulden middenweg erg mooi is :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 19:16

Zuurstok

Passionately curious

ik zeg dan ook; dit is even snel, het moet eigenlijk even gefinetuned worden.
Ik heb het werkelijk binnen 1 min gedaan, terwijl ik normaal ongeveer 2 uur over een foto doe.

Het was dan ook maar als indicatie bedoelt ;) Niet als definitieve final oid, daar mag wolly zelf aan gaan werken.

Ik wou alleen laten zien, dat het voor mij voelt alsof je zo'n sfeer probeert neer te zetten met sommigen foto's, en dat ik zijn bewerking dus niet lekker vind werken bij de foto's :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik vind het een hele mooie serie, en ik stoor me absoluut niet aan de bewerking. enige wat enigszins opvalt zijn de halo's, maar verder heb ik er geen last van. vind het gewoon een mooie serie die lekker veel sfeer weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Wat heb je met de luchten gedaan? Die ND-grads of wat het dan ook is, het is serieus geen gezicht.

Ik krijg een wat gemengd gevoel bij deze serie foto's. Sommige platen stralen een goede sfeer uit waarmee ze best dicht bij een echte oorlogs-actiefoto komen. Bijvoorbeeld #1.1 uit je eerste post of #2.1 en #2.2 uit je tweede post. Maar met andere foto's sla je -naar mijn mening- de plank mis.

Op heel veel plekken vind ik storende elementen in de foto die de compositie enorm onrustig maken. Neem #1.2 of #2.5 en #2.6 waar onscherpe elementen veel te veel in het oog springen. Naast dat mis ik in veel foto's ook een goede compositie. Om te beginnen vind ik de verhouding van de foto's (voornamelijk 4:3) niet echt functioneel bij deze platen, maar op veel foto's staat het onderwerp ook nog eens strak in het midden. Het daagt mij niet uit om naar de foto te kijken. Probeer hier voor de gein nog eens mee te werken door je crops iets te veranderen of door een ander formaat uit te zoeken.

Commentaar geven zoals ik hier doe is natuurlijk altijd makkelijker dan het daadwerkelijk maken van foto's, dat besef ik me. Maar als je hier écht iets uit wilt halen, zou ik toch nog eens kijken of je een andere bewerkingsslag kan toepassen. Bij het zien van deze foto's moet ik -net zoals hierboven- enorm denken aan een iets grauwere bewerking. En in veel platen kan een afwijkend formaat misschien ook wel heel mooi zijn, al is dat wellicht lastig als je niet met dat doel op stap gaat. Maar een 1:1 of 5:4 verhouding in combinatie met grauwere bewerking zou ik wel zien zitten :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Over de luchten kun je twisten, das iets met smaak, verder ben ik het niet echt met je eens, Zoefff... Wat betreft de storende elementen... Het is helaas geen fotoshoot waar je uren aan het model van trekken. Als er toevallig iets achter het hoofdelement staat, tja... daar kan je niets aan doen. Als de persoon op de foto niet helemaal naar wens kijkt of staat, jammer, maar je kan hem niet sturen. Hier heb je geen mogelijkheid (lees: heel beperkt) de mogelijkheid om je compositie aan te passen. Je kan niet even heen en weer gaan rennen of even bovenop het onderwerp gaan zitten. Of het onderwerp is dan alweer weg of iets anders aan het doen, of je overtreedt alle regels van veiligheid of je krijgt slaande ruzie met het aanwezige publiek.

Verhoudingen verhaaltje is ook niet helemaal mijn ding. Ik zie het wel eens vaker. Een topic met allerlei vreselijke vormen. Ik zie het dan altijd meer als middel om een gelukt stukje uit een verder mislukte foto te halen.

Maar gelukkig, smaken verschillen! :) :) Nog een nadeel in mijn geval. Ik maak deze foto's niet alleen voor mijzelf, maar ook nog eens voor de plaatselijke lokale omroep, zoals gezegd. Vreemde verhoudingen zouden daar niet echt mooi staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Prachtige foto's Wolly. Kleuren zijn echt mijn ding.

Heb je nog lenzen gewisseld tussendoor of alles met dezelfde geschoten? :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Dankje virtualJac... Alles komt uit de 18-200 van Nikon, gezien de beperkte tijd voor fotograferen. Had graag nog mijn nieuwe 80-400 uit willen proberen, maar daar was helaas te weinig tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

jip_86 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 19:16:
[...]

Met 5 mei waren er in Katwijk wat re-enactment heren . Tijdje mee staan praten, één van hen had een olympus PEN in een lerenhoesje van een oude camera gedaan waardoor het bijna niet opviel. Hij moest erg lachen toen ik er over begon, ik was de eerste (en enige) die het opviel die dag iig ;)
Maar zeker slim bedacht van hem !

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:18
Lijkt me mooi om een keer te zien!

Vooral foto 7 van de eerste serie en foto 5 van de 2e serie spreken mij erg aan. Vind die echt de juiste sfeer uitstralen..! De onscherpte bij foto 5 geeft ook net wat extra's.

[ Voor 4% gewijzigd door gelukkie op 14-06-2010 18:45 ]

Pagina: 1