Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 12:13
Hallo Tweakers,

Ik heb een wat vreemd probleem.

Zo gauw ik µtorrent aanzet kan ik niet meer browsen. In Google Chrome krijg ik error 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED) en in andere browsers heb ik hetzelfde probleem.

De poort die µtorrent gebruikt staat gewoon open. Ook mijn download/upload instellingen staan goed. Zelfs wanneer ik op een laag pitje download/upload (een paar kB/s) blijf ik deze fout hebben. Het licht dus niet aan het feit dat er geen bandbreedte meer over is voor mijn browser.

Programma's als MSN en Skype (alle niet-browsers) werken nog wel gewoon goed.

Ik heb ontdekt dat deze fout alleen ontstaat in µtorrent versie's vanaf 2.0. Ik heb nu versie 1.7 geïnstalleerd en ik kan gewoon weer browsen! Ik heb het probleem nu ook met versie 1.7

Voorheen gebruikte ik µtorrent 2.0.1 op Windows XP (32 bit) en was er geen probleem. Pas toen ik Windows 7 (64 bit) ging gebruiken is dit probleem opgedoken.

Ik heb al heel wat af gegoogled, modem gerest, met de µtorrent instellingen gespeeld maar niks mocht baten. Ook de µtorrent site geeft me geen oplossingen.

Iemand enig idee?

Ik hoop dat het topic in het goeie forum staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:02
Heb je max allowed connections verlaagd? Standaard staat die op iets van 500 en daar gaan veel routers van over hun nek. Verlaag het eens naar 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel connecties gaat µtorrent aan? bij mij kapt de DNS van kpn er ook regelmatig mee als ik meer dan 100 connecties aan ga (ter indicatie, standaard gaat ie tot 250? connecties)

als je naar het ip-adres van tweakers gaat (213.239.154.35), werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 09:57
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:17:
hoeveel connecties gaat µtorrent aan? bij mij kapt de DNS van kpn er ook regelmatig mee als ik meer dan 100 connecties aan ga (ter indicatie, standaard gaat ie tot 250? connecties)

Het is niet de DNS van KPN die er dan mee kapt, het is je eigen router die over z'n nek gaat.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat bedoel ik dus :)

het gekke is dat al het andere (gamen, msn, irc..) het nog wel gewoon doet, precies zoals de TS beschrijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Polster schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:16:
Heb je max allowed connections verlaagd? Standaard staat die op iets van 500 en daar gaan veel routers van over hun nek. Verlaag het eens naar 50.
Verlaagd van 450 naar 50. Lost niks op.

Ik heb alles wat hier staat al gedaan: http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=15992
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:17:

Je bedoelt hetzelfde als wat Polster zegt?

Lijkt me sowieso niet logisch dat de DNS ermee kapt aangezien hij er ook niet mee kapte op Windows XP.

Afbeeldingslocatie: http://img813.imageshack.us/img813/8981/knipsel.th.png

Volgens mij hebben nog veel meer mensen hier last van als ik zo'n beetje rond google.

-----------------------------------------

Btw, µtorrent op mijn Mac Mini heeft niet dit probleem. Het lijkt dus echt een combinatie van Windows 7 (volgens mij gebeurt het ook op Vista) en µtorrent

[ Voor 20% gewijzigd door ThijsWTF op 12-06-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Heb hier op 2 Win7 64-bit computers uTorrent 2.0.2 draaien zonder problemen dus ik zou het niet per definitie op Win7 gooien. Misschien heb je teveel lopen pielen met de settings en kan een simpele reïnstall van uTorrent de problemen oplossen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 08:53
cap je upload snelheid eens van utorrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:05

BHQ

royjn schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 17:27:
cap je upload snelheid eens van utorrent.
ThijsWTF schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:15:
Zelfs wanneer ik op een laag pitje download/upload (een paar kB/s) blijf ik deze fout hebben. Het licht dus niet aan het feit dat er geen bandbreedte meer over is voor mijn browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Polster schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 17:20:
Heb hier op 2 Win7 64-bit computers uTorrent 2.0.2 draaien zonder problemen dus ik zou het niet per definitie op Win7 gooien. Misschien heb je teveel lopen pielen met de settings en kan een simpele reïnstall van uTorrent de problemen oplossen...?
Ik heb dit probleem al vanaf het eerste moment dat ik µtorrent installeerde (dus zonder te pielen aan de instellingen). Heb ookal meerdere keren µtorrent er opnieuw er over heen geïnstalleerd.

Ik zal toch nog even µtorrent deïnstalleren en op nieuw installeren maar denk niet dat het iets gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ThijsWTF schreef op zondag 13 juni 2010 @ 14:52:
[...]

Ik heb dit probleem al vanaf het eerste moment dat ik µtorrent installeerde (dus zonder te pielen aan de instellingen).
Met default settings? Je ziet hier dat mensen aangeven dat dat soms voor problemen kan zorgen.
(Ik zou het aanpassen van settings ook even doen met elevated rechten - rechtsklik en met administrative privileges uitvoeren - just to be safe).
Je kan ook met
netsh interface tcp show global
kijken wat je huidige TCP stack settings zijn - als je die kan posten, graag.
Wellicht dat we dan met wat settings wijzigen een ander resultaat kunnen bereiken.

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 13-06-2010 16:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
alt-92 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 16:25:
[...]

Met default settings? Je ziet hier dat mensen aangeven dat dat soms voor problemen kan zorgen.
Met default settings maar ook met aangepaste instellingen zoals die op µtorrent website worden geadviseerd wanneer er problemen optreden.
alt-92 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 16:25:
[...]

(Ik zou het aanpassen van settings ook even doen met elevated rechten - rechtsklik en met administrative privileges uitvoeren - just to be safe).
Je kan ook met
netsh interface tcp show global
kijken wat je huidige TCP stack settings zijn - als je die kan posten, graag.
Wellicht dat we dan met wat settings wijzigen een ander resultaat kunnen bereiken.
Heb nu weer de "Algemeen maximaal aantal verbinden" verlaagt van 450 naar 50 - met administratieve privileges. Het probleem lijkt nu minder frequent voor te komen maar is nog steeds aanwezig. Het lijkt alsof sommige websites er meer last van hebben dan andere. Als ik op een website kan geraken dan blijft die website het ook volledig doen (hoe vaak ik ook verder klik op de website) terwijl sommige website's direct een foutmelding geven.

netsh interface tcp show global geeft:
Afbeeldingslocatie: http://img812.imageshack.us/img812/8981/knipsel.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Google eens op TCP auto-tuning. Is een longshot maar wie weet. Zie bijv:
http://www.mydigitallife....-email-problems-in-vista/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Polster schreef op zondag 13 juni 2010 @ 18:30:
Google eens op TCP auto-tuning. Is een longshot maar wie weet. Zie bijv:
http://www.mydigitallife....-email-problems-in-vista/
Verhelpt helaas niet het probleem.

Ik begin er echt steeds minder van te snappen. :( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Hmmm begint wel lastig te worden nu. Driver update van de netwerkkaart al gedaan?

Als je het probleem hebt heb je dan ook een andere computer in je netwerk om te testen of die ook problemen ondervindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:41

Grvy

Bot

Dit probleem heb ik ook; als ik uTorrent aanheb met heel veel downloads. Ik heb ook internet verbinding van KPN dus als je het mij vraagt gaat er ergens bij hun iets fout.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook kpn hiero...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Polster schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:01:
Hmmm begint wel lastig te worden nu. Driver update van de netwerkkaart al gedaan?

Als je het probleem hebt heb je dan ook een andere computer in je netwerk om te testen of die ook problemen ondervindt?
Driver geüpdatet, heeft niks opgelost. Mijn Mac Mini krijgt er ook last van als ik µtorrent aanzet op mijn PC.
Pietjepot schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:03:
Dit probleem heb ik ook; als ik uTorrent aanheb met heel veel downloads. Ik heb ook internet verbinding van KPN dus als je het mij vraagt gaat er ergens bij hun iets fout.
Dit lijkt me eerder een probleem dat je teveel bandbreedte verstookt?

Lijkt me niet dat het aan KPN, of in mijn geval Ziggo, ligt. Ik had namelijk geen last van dit probleem toen ik nog op XP zat.

[ Voor 7% gewijzigd door ThijsWTF op 13-06-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
ThijsWTF schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:41:

Mijn Mac Mini krijgt er ook last van als ik µtorrent aanzet op mijn PC.
Ah kijk dus dan ligt het niet aan je Win7 installatie maar zit er ergens waarschijnlijk iets fout in je netwerk. Ik verdenk dan nog altijd je router. Maar hoe dat nog verder te troubleshooten is weet ik ook zo snel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

probeer eens een andere DNS server handmatig in te stellen, bijv 8.8.8.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

De DHT (veel UDP met veel hosts) triggert heeft een memory(handle?) leak onder windows 64 bit aks he 32 bits appilicaties draait. (vista weet ik zeker, windows 7 niet)

DHT uitzetten in uTorrent kan dan helpen.

native 64 bit applicatie draaien kan helpen...

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kun je eens een andere torrent-client proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
mace schreef op maandag 14 juni 2010 @ 00:02:
Toevallig doet met dat erg denken aan de 4.4.4.4 (in een reeks van 4.4.4.1 tot 8 ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Heb hier ook last van onder OSX 10.6, draai de nieuwste versie van uTorrent. Opmerkelijk is dat ik 'm vaak op 250 kbps max. zet, dus dan zou er zo'n 250 over moeten blijven voor browsen e.d.. Toch blijft 'ie pagina's niet laden, tot de browser om de zoveel seconden even voorrang krijgt (daar lijkt het op) om pagina's te laden, waarna uTorrent de bandbreedte in beslag neemt.

Het gekke is dat ik hier onder Windows juist geen last van had.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

ja die zijn van verizon ofzo, 8.8.8.8 is van google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10-2024
Begrijp ik het nu goed dat wanneer het probleem opdruikt enkel je dns stuk is? Of gaat er meer fout?
Kan je google nog pingen op dns naam bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:05

JJJ

Dit lijkt op een probleem wat ik eerder heb gehad. Als je in je Event Viewer kijkt, zie je dan ook dat NetBT geassocieerd is met de tijdstippen waarop je je verbinding verliest?

Indien ja, dan moet je even WINS resolving spul uitschakelen in je netwerkkaart opties (Disable NetBIOS over TCP/IP, enable LMHOSTS lookups uit). Dit heeft bij mij de problemen verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Het lukt me niet om deze instellingen te vinden in Windows 7. Kan je me vertellen waar ik deze instellingen kan wijzigen? (onder XP was het me wel gelukt :$ )
JJJ schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:41:
Dit lijkt op een probleem wat ik eerder heb gehad. Als je in je Event Viewer kijkt, zie je dan ook dat NetBT geassocieerd is met de tijdstippen waarop je je verbinding verliest?

Indien ja, dan moet je even WINS resolving spul uitschakelen in je netwerkkaart opties (Disable NetBIOS over TCP/IP, enable LMHOSTS lookups uit). Dit heeft bij mij de problemen verholpen.
Hier heb ik echt je hulp bij nodig. Wat is precies de Even Viewer? Ik heb bij taakbeheer gekeken en daar kon ik niks vinden. En in de logs van µtorrent zag ik ook niks.

Disable NetBios en LMHOSTST etc. kon ik niet vinden. Ik heb bij apparaatbeheer -> eigenschappen van netwerkkaart gekeken.

---

Ik dacht dat het probleem misschien bij IPv6 kan liggen? Ik las dat in de log van µtorrent en het staat ook aan bij mijn netwerkkaart. Ik weet niet wat IPv6 precies inhoud dus ik kan het ook totaal mis hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThijsWTF schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 19:26:
[...]

Het lukt me niet om deze instellingen te vinden in Windows 7. Kan je me vertellen waar ik deze instellingen kan wijzigen? (onder XP was het me wel gelukt :$ )
network and sharing center -> change adapter settings -> properties van de juiste adapter -> dubbelklik op ipv4

engels, maar je komt er wel uit ;)
Hier heb ik echt je hulp bij nodig. Wat is precies de Even Viewer? Ik heb bij taakbeheer gekeken en daar kon ik niks vinden. En in de logs van µtorrent zag ik ook niks.
windows toets -> intikken: event viewer, wederom engelse windows
Ik dacht dat het probleem misschien bij IPv6 kan liggen? Ik las dat in de log van µtorrent en het staat ook aan bij mijn netwerkkaart. Ik weet niet wat IPv6 precies inhoud dus ik kan het ook totaal mis hebben...
misschien kan je proberen ipv6 te disabelen? dat is namelijk een van de dingen die verschillen tussen XP en win7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Met DNS op 8.8.8.8. ingesteld kan ik iig wel browsen i.p.v. helemaal niet. Helaas is het nog wel heel traag en soms wilt hij site's niet laden maar het is zeker weten een vooruitgang.
JJJ schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:41:
Ik heb in de Event Viewer gekeken maar kwam nergens NetBT tegen. Ik zag wel DNS fouten op het moment dat ik die error krijg. Ik moet er wel bij zeggen dat ik helemaal geen ervaring heb met de Event Viewer dus het kan zijn dat ik op verkeerde plek heb gekeken.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 20:00:
misschien kan je proberen ipv6 te disabelen? dat is namelijk een van de dingen die verschillen tussen XP en win7
ipv6 disabalen heeft ook geen nu gehad.

@darkstone bedankt voor je uitleg ;)

---

Wat houd het precies in als de DNS op 8.8.8.8. staat ingesteld? En hoe komt het dat hij het dan wel (gedeeltelijk) doet :? 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door ThijsWTF op 19-06-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Als je de DNS server op 8.8.8.8 instelt gebruik je de DNS server van google in plaats van die van je eigen ISP.

Echter is het standaard zo dat je modem/router zichzelf als DNS aanbiedt aan je PC via DHCP. Het enige wat dat apparaat dan doet is de DNS requests doorsturen naar je provider.
Dat je modem er moeite mee heeft is wel duidelijk omdat je internet gewoon langzaam is, ook met een andere DNS server. Als je overbelaste modem/router dan ook nog DNS moet gaan doen krijg je wellicht geen antwoord op de DNS requests vanaf je compiuter en werkt je internet niet meer want je browser weet dan niet welk IP bij www.website.com hoort en kan er dus geen verbinding mee maken.

Als je het niet fijn vindt om de DNS van google te gebruiken moet je even in je modem kijken wat de DNS servers van je provider zijn, en die dan handmatig instellen i.p.v. het google-adres. Dat zou ook moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
DNS instellen als 8.8.8.8. heeft al behoorlijk wat geholpen. Maar dit is meer het bestrijden van symptomen dan het probleem oplossen. Maarja.

Als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag :)

Ook iedereen bedankt voor zijn bijdrage. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Uhh tja praktische oplossingen heb ik niet echt voor je, alleen is het nu wel evident dat je router er toch problemen mee heeft. Wel gek dat je het alleen op win 7 hebt en niet op XP.

Dit gaat misschien boven je pet maar ik zou zelf nu Wireshark erbij pakken en kijken wat voor verkeer er nou precies over de lijn gaat.

Wat je ook nog kan proberen is om even een ubuntu liveCD te pakken, transmission o.i.d. te installeren (sudo apt-get install transmission), die op dezelfde manier in te stellen en dan wat te downloaden.

Ook nog een goed iets om te proberen is om er even met een laptopje ofzo naast te gaan zitten en dan daarop te proberen te internetten. Als je PC helemaal dichtloopt en je kan niet meer internetten maar tegelijkertijd lukt het op de laptop prima is het niet de router maar toch wel de PC.
Pagina: 1