Toon posts:

Numlock blijft branden, Led op mobo ook.!

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit is niet voor mij zelf, maar voor iemand die dit erg vervelend vindt. :?

Het ledje van het numlock blijft branden, ook blijft er een ledje branden op het moederbord.

Dit zal waarschijnlijk een wake-up ofzo zijn. Maar in de bios kan ik helemaal niets vinden.

Wie weet hoe ik dit uitkrijg!!!!

Alsvast bedankt. :)

Verwijderd

Ik had dit ook op mijn "oude" CUSL2-C, enige manier om uit te krijgen was de schakelaar om te zetten op de stekkerdoos..

Verwijderd

De oplossing is: Een nieuwe bios installeren en het probleem is waarschijnlijk over. Dit had ik ook op mijn BE6, dit was een foutje van Abit en hier is een update voor verschenen.
Dus dat wordt flashen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 maart 2001 21:41 schreef freezy17 het volgende:
dit was een foutje van Abit
Het is een ECS mobo met een award bios. Kan ik het niet gewoon uitzetten ergens.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-08 09:31

E-Vix

Nu met sneeuw!

Is niet uit te zetten. Dit is namelijk een deel van het CE keurmerk (of van een ander keurmerk). Als een computer uit is, moet het op de een of andere manier duidelijk zijn dat er nog stroom op staat. Daar is het ledje op je moederbord dus voor. Je num-lock ledje heeft exact de zelfde functie.
De enige manier om het uit te zetten, is om voordat je je computer afsluit je num-lock uit te zetten.
Omdat ik zelf eigenlijk nooit mijn keypad gebruik, en als ik hem gebruik ik hem voor de pijltjestoetsen gebruik, heb ik in mijn bios gewoon "Boot up num-lock state" op off gezet.

edit:

typo's

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Dit klinkt wel aannemelijk, is er ook ergens een artikeltje over zodat ik die mensen kan overtuigen (tja) dat het zo is.

O ja, ik heb "Boot up num-lock state" al op off gezet.

Mijn ATX mobo'tje (zie onder) heeft dat niet :?

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 18:44

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

hmm had dat probleempje ook.
Enige oplossing was stekker uit PC trekken, en lichtje numlock ging uit.
Tegenwoordig gaat mijn pc niet meer uit :) maarja, dat is waarschijnlijk niet echt oplossing

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
heb een Cusl2-C en bij mij blijft Numlock ook altijd branden, de enige manier is op vlak voor het afsluiten effe op numlock te drukken.
Maar ik las hierboven wat over een nieuw bios?
Ik heb nu bios 1003 en 1006 is al uit, is het dan zinvol om een bios update te doen?

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
[b]O
Enige oplossing was stekker uit PC trekken.
Lekker probleemoplossend vermogen.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-08 09:31

E-Vix

Nu met sneeuw!

Op zondag 11 maart 2001 10:08 schreef MrK het volgende:
is er ook ergens een artikeltje over zodat ik die mensen kan overtuigen (tja) dat het zo is.
Niet dat ik weet. Je zou de FAQs op de websites van de fabrikanten van verschillende mobo's eens kunnen proberen. Misschien dat het daar in staat.

Heb zelf in een computerwinkel gewerkt, en toen we ATX systemen gingen krijgen bleven ook opeens al die num-lock ledjes branden. Ook klanten kwamen klagen "Mijn computer gaat niet uit. Er blijft altijd een lampje op mijn toetsenbord branden." Uiteraard zijn we toen ook gaan uitzoeken hoe en waarom.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:58
Schakel de functie keyboard power-on in de bios eens uit. Die functie heb ik op m'n Asus P2B ook. Kan ik de pc aanzetten door op de spatiebalk te rammen. Kan ook een jumpertje op je mobo zijn.

Verwijderd

ik heb het soms als ik de pc op me werk uitzet via de on/off knop als windows weer is is gecrashed. Dus 4 sec induwen.... als ie normaal uitgaat is het ledje ook altijd uit

Ik stoor me er niet aan

Verwijderd

Ik heb ook een cusl2-c of zo. Bij mij blijft hij ook branden, so wat. Zet je toch gewoon schakelaar achter op je pc ff om, dat heet ook wel ATX. Nou wat erg een lampje
Pagina: 1