• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07-2025
Beste Tweakers,

Ik heb op mijn redelijk oude laptop windows 7 draaiend gekregen, echter nu zag ik mijn chipset (intel) een paar driver versie achterloopt. ik zou deze alleen kunnen updaten met windows xp (comptabiliteits modus werkt niet). Nu is mijn vraag: als ik ff terug ga naar xp en die drivers installeer word dit dan weer ongedaan gemaakt als ik daarna weer naar w7 ga? (met een formatje ertussen).

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat doet een "formatje" volgens jou?

Verwijderd

Drivers zijn os gebonden dus het heeft geen zin.

• FloggingHank
ja daarom vraag ik het, want bijv een bios update blijft wel behouden (toch?)

Verwijderd

Bios update wel maar dat is ook geen driver.

Lees je anders even in over drivers en firmware's.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38
Om wat voor een hardware gaat het en wat wil je nu precies? Windows 7 heeft de meeste drivers al ingebouwd of beschikbaar via WU, dus zolang alles onder apparaatbeheer gewoon geinstalleerd is van je chipset hoef je niks up te daten.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bedoel je firmware of echt drivers? Indien het laatste, denk nog eens even goed na over hoe dat zou moeten gaan werken...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• FloggingHank
Nah het is een acer aspire 1690 en ik heb chipset versie 6.1 en 6.3 is ooit uitgebracht, dus ik dacht als het kan...

[ Voor 81% gewijzigd door FloggingHank op 12-06-2010 12:47 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38
Flogging Hank schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:46:
Nah het is een acer aspire 1690 en ik heb chipset versie 6.1 en 6.3 is ooit uitgebracht, dus ik dacht als het kan...
Dat zijn de drivers voor XP, je draaide Windows 7 toch? De gebruikte chipset is zo oud dat de drivers hiervoor gewoon al in Win 7 zitten.
Pagina: 1