Toon posts:

Coolermaster hyper 212 plus, koel pins raken de kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Coolermaster Hyper 212 plus in mijn PC gemonteerd. Helaas bij de montage van de zijplaat van de kast bleek deze koeler een ongeveer 3mm te groot te zijn. Omdat ik geen zin had om de koeler te demonteren en weer retour te brengen heb ik de zijplaat gedeukt op de plek waar de te hoge pins zitten.
Nu past de zijplaat weer en zit er geen of nauwelijks druk op de koeler. Maar ik loop wel het risico dat de pins de kast nog raken. Ik vraag mij af of dat problemen kan geven met bijvoorbeeld statische elektriciteit o.i.d.
De PC zit in een geaard stopcontact.

Bedankt voor jullie antwoorden.

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 17:37
volgens mij hoef je je daar geen zorgen om te maken want als het goed is staat je cpu cooler niet onder stroom B)

Mop mop, gas derop!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord, ik neem aan dat het ook geen kwaad kan. Maar de pins die de kast mogelijk raken zijn de koperen uiteinden die direct in verbinding staan met de processor, die dingen raken het oppervlak van de processor. Veder deuken kan ik nog wel proberen alhoewel ik het idee heb dat de rek er aardig uit is in het metaal van de zijplaat. Zo meteen sla ik er een gat in 8)7

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
je heb wel van die spacers onder je mobo tog he?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Kan geen kwaad, er loopt geen elektriciteit door je cpu koeler, enkel warmte, als je nu koelpasta op die koperen uiteinden smeert die in aanraking met de kast staan, heb je extra koeling :+

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:21

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Was het niet makkelijker om wat gaatjes in de zijplaat te boren, precies op de plek waar de heatpipes uitkomen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
warhamstr schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:18:
je heb wel van die spacers onder je mobo tog he?
Eerlijk gezegd weet ik niet wat je bedoeld, dat ga ik even nazoeken. De PC is ooit geassembleerd door Alternate, ik neem aan dat die weten hoe dat moet. Voor het vervangen van de koeler moest ik het moederbord demonteren en een backplate monteren. Deze backplate heeft wel een isolerende laag aan de kant van de kast en wat tegen het moederbord gemonteerd zit.
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:54:
Was het niet makkelijker om wat gaatjes in de zijplaat te boren, precies op de plek waar de heatpipes uitkomen?
Daar heb ik even over gedacht maar ik wil de kast gewoon afgesloten houden, een hamer en een mal voor het te deuken oppervlak was zo gemaakt. Cosmetisch is het niet zo fraai maar de kast staat onder mijn tafel en een mierenneuqer die het ziet en een kniesoor die er wat van zou zeggen. Mijn vrouw en een vriend moesten alleen behoorlijk lachen toen ze mij bezig zagen. Heb ik die in ieder geval ook een leuke middag bezorgd _O-

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:06:
[...]
Eerlijk gezegd weet ik niet wat je bedoeld, dat ga ik even nazoeken. De PC is ooit geassembleerd door Alternate, ik neem aan dat die weten hoe dat moet. Voor het vervangen van de koeler moest ik het moederbord demonteren en een backplate monteren. Deze backplate heeft wel een isolerende laag aan de kant van de kast en wat tegen het moederbord gemonteerd zit.
Dat zijn afstandsbusjes ie tussen je moederbord en je kast zitten. :)

Verwijderd

Topicstarter
kavish schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:08:
[...]

Dat zijn afstandsbusjes ie tussen je moederbord en je kast zitten. :)
Bedankt voor het scheppen van duidelijkheid.
Deze busjes zitten erop. Dat heb ik gisteren bij het demonteren gezien.

Verwijderd

Je zou nog wat plastic kunnen plakken daar waar de heatpipes de kast raken.
Of iets anders dat geen stroom geleidt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 20:32:
Slim bedacht, ik heb net even gezocht naar isolatietape maar dat heb ik niet meer in huis.
Maandag toch maar een rolletje halen, komt altijd van pas. :)

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 20:32:
als jou cpu koeler onder spanning staat dan is er toch echt iets fout..
gewoon geen zorgen maken enigste wat er kan gebeurden is dat het zijpaneel warm word

ja, daag.

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Vergeet niet dat de kast wél onder statische spanning kan staan. (Zou niet mogen gebeuren bij een geaarde aansluiting, maar dienen die niet zouden mogen gebeuren meestal juist wel). Ik verwacht geen problemen, maar een stukje tape op de plek waar de cooler de kast raakt kan geen kwaad, just to be sure zeg maar.

[img]error.jpg[/img]

Pagina: 1