Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[dos] batch bestand voor volume

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Kan ik door middel van een .bat bestand het volume van mijn laptop op een bepaalde hoogte zetten?

Dus de bedoeling is, als ik op een batch bestand klik, dat het volume automatisch op bijvoorbeeld 15% springt.

Mijn volumeregelaar werkt niet meer naar behoren, en de hele tijd naar systeemvak is irritant.

Ik heb al veel gegoogled maar kom telkens bij iets anders uit..

Kan iemand mij helpen?

Ik dank u!

ps: Windows 7 Ultimate 64-bit

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2010 11:41 ]

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-11 10:12
Wil je mij nu vertellen dat je DOS hebt draaien op je windows 7? Of bedoel je gewoon het commando venster (!= DOS)

Waar raak je niet uit met het volume te zetten in het batch bestand?
Toon eens wat je al hebt en wat er niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Hipska schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 11:56:
Wil je mij nu vertellen dat je DOS hebt draaien op je windows 7? Of bedoel je gewoon het commando venster (!= DOS)

Waar raak je niet uit met het volume te zetten in het batch bestand?
Toon eens wat je al hebt en wat er niet werkt.
Eigenlijk gewoon de bedoeling om in Kladblok een code te schrijven en op te slaan als .bat.

Ik heb nog niets van de code. Om er maar op te komen, daar ben ik niet voor te vinden.. Om het te begrijpen als ik de code zie, dat lukt nog wel. :P

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11 10:21
Je zou dit kunnen gebruiken. Wel via een extern programma, maar je kan het wel gebruiken met .bat ?:)

Verwijderd

Topicstarter
Xaero schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:05:
Je zou dit kunnen gebruiken. Wel via een extern programma, maar je kan het wel gebruiken met .bat ?:)
Dag Xaero, bedankt voor het linkje.

Maar ik zie daar alleen de mogelijkheid om het volume te verhogen/verlagen, en dus niet om direct op een bepaalde waarde te zetten....?

Bedankt

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11 10:21
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:10:
[...]

Dag Xaero, bedankt voor het linkje.

Maar ik zie daar alleen de mogelijkheid om het volume te verhogen/verlagen, en dus niet om direct op een bepaalde waarde te zetten....?

Bedankt
Met
nircmd.exe setsysvolume 65535
kan je het naar een bepaalde waarde zetten, gewoon de laatste 5 cijfers veranderen :)

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07 16:49
Wat je ook kunt proberen is het volgende programma:
Volume Lock http://www.actualsolution.com/volume_lock/
Dit programma houd de volume sliders op een gewenst niveu en ondersteund presets.

In Winxp veel gebruikt omdat alle programma's constant met de volume instellingen zaten te kloten.
Hetzelfde bedrijf heeft ook een powermixer applicatie die de complete mixer van windows vervangt met de voordelen van volume lock.

Niet zo simpel als een BATch bestand, maar wel zo handig!

Verwijderd

Topicstarter
@Xaero: die specifieke waarde is me gelukt (15% komt overeen met waarde 10000) :P
Ook heb ik via je linkje, op die site, het programmaatje Volumouse gevonden, werkt ook heel goed!
Je kan dan instellen zodat wanneer je muis bijvoorbeeld over de taakbalk zweeft, dat je dan kan scrollen om het geluid te verlagen/verhogen.. of als bijvoorbeeld media player gefocussed is.. of als de Alt toets ingedrukt is..
heel veel mogelijkheden!
Maar voor direct een specifieke waarde toe te kennen, moet het via de batch files.

@^Ripper: Leuk programmaatje, maar is een proefversie.. en het lijkt er ook op dat niet alles werkt in de proefversie :P

Toch bedankt!

Ik kan nu verder :)

De oplossing was eigenlijk het linkje van Xaero :*) bedankt!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wil je voor een volgende keer aub iets meer zelf proberen uit te zoeken om te kijken of je zelf een oplossing kan vinden? Nu komt je topic eigenlijk gewoon neer op "ik wil dit maar heb geen idee hoe het moet, wie help". Maar we verwachten hier van je dat eerst zelf op onderzoek uitgaat en dat je ook aangeeft wat dat dan is geweest. Het klinkt misschien heel flauw maar iedereen kan roepen dat ze hebben gegoogled. Het is hier op de eerste plaats een forum, en geen helpdesk.

Los daarvan open je je topic ook nog eens op de verkeerde plek, wat gewoon in Waar hoort mijn topic? staat uitgelegd. Dus lees het beleidstopic ook eens door voordat je een topic aanmaakt.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.