Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista/7] netwerk driver issue onder x64

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een jaartje of 3 een pc met een Asus P5B-E mobo, met een onboard Atheros Gigabit L1 netwerk kaart. Hij deed het altijd perfect onder windows x86, maar sinds ik ben geswitched naar x64 heeft de netwerk driver een probleem.

Het netwerk doet het voor browsen, ftp, etc prima, maar voor sommige speciale dingen gaat er steeds iets mis. Het probleem doet zich tot nu toe voor bij 3 programma's: utorrent, gmail-flash-file-upload, en git. Steeds als ik een grote file bij gmail will attachen, stopt halverwege het netwerk ermee. Als ik utorrent aan zet is hij eerst heel snel (heb 100mbit), maar na enkele minuten loopt de snelheid terug naar enkele kb/s, en daarna stopt hij er helemaal mee. Hetzelfde als ik een 'git push' doe.

Ik moet de netwerkadapter dan in windows resetten en dan werkt het weer, totdat ik weer zoiets probeer. Het lijkt een issue met windows x64; ik heb nog steeds een multiboot met winx86 en debian, en daar doet het probleem zich niet voor. Ik heb de laatste driver voor de netwerk kaart die er beschikbaar is, en het probleem doet zich zowel voor op Vista64 als win7x64

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ook dingen als http://social.answers.mic...a0-44d1-9918-b6bb7f52a147 geprobeerd?

TCP offload uit, dat soort zaken. Je kan dat ook met netsh beinvloeden.

[google=Atheros Gigabit L1 x64 problems] laat al meer van dergelijke problemen zien, dus je bent iig niet de enige.

Just out of curiosity, welke x86 Windows variant bedoel je? Dit omdat XP bijvoorbeeld al die tcp stack tuning opties niet heeft die sinds Vista zijn ingevoerd.

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 12-06-2010 11:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, dit is heel behulpzaam. Ik heb 'Flow Control' uitgezet bij de driver. Hij functioneert nog steeds niet optimaal, maar hij crasht in ieder geval niet zo vaak meer.

Ik heb nooit windows XP op deze machine gedraaid (wel via XP mode maar denk niet dat je dat bedoelt). Zowel Vista 86 als W7x86 doen het goed. Volgens mij is het gewoon een issue in de x64 driver.