Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Hallo

Ik moet volgend jaar voor informatica een externe hardeschijf kopen.
Nou zijn er een paar eisen aan
Usb powered en 2,5 inch en groter dan 160 gb

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan

Freecom ToughDrive Leather 640GB bij de ING rentepunten shop gezien voor 115 euro en zoveel duizend rentepunten.
Maar nou heb ik een beetje het gevoel dat ik bij deze genaaid word want de winkelwaarde is 229 euro
en als ik dan precies dezelfde in de pricewatch zie staan:
pricewatch: Freecom ToughDrive 640GB Zwart maar dan zonder leren hoesje voor 140 euro. heb ik het geveol dat je bijna 90 euro betaald voor het leren hoesje.

+ mooi hoesje van leer
+ shockproof
+ val bestendig
+ vele vormen van beveiliging

- 90 euro voor het leren hoesje

freecom toughdrive 640gb zwart pricewatch: Freecom ToughDrive 640GB Zwart

In principe hetzelfde als de vorige maar dan zonder het leren hoesje

+ shockproof
+ valbestendig
+ veel vormen van beveiligin

- nog steeds vrij duur
Nou is mijn vraag bij deze wel weer, hoeveel beveiliging zit erop. Want op school kan ik geen programma's openen dus eigenlijk moet het gewoon het idee zijn van aansluiten en kunnen berijken, zonder allerlei andere programma's te openen.

Western Digital Elements Portable WDBAAR6400ABK pricewatch: Western Digital Elements Portable WDBAAR6400ABK

Deze had een van de hoogste score's en is redelijk geprijst, 640 gb en usb powered

+ Goedkoop
+ Stond bovenaan de score

- don't know

Mijn budget is maximaal 130 euro.
Ik wil absoluut geen iomega omdat ik er hier eentje naast me heb liggen omdat die geweigerd word in alle pc's.
Voor de rest vroeg ik me af, is er een merk waar jullie echt tegen zeggen, Niet doen?
of hebben jullie nog een andere suggestie voor harde schijf

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft mijn voorkeur als bekend is welk type harde schijf er in zit.
Ook heeft het mijn voorkeur om een goed merk van harde schijven te nemen.
En het heeft mijn voorkeur om bij een betrouwbare winkel te kopen, in verband met garantie.
En 3 jaar garantie zou mijn voorkeur hebben, niet zomaar 1 jaartje.

Dus Western Digital is gewoon een goede, maar heeft maar 2 jaar garantie. Die freecom heeft ook 2 jaar garantie, maar is wel shockproof.
Kijk maar eens bij een internetwinkel, er zijn nog meer merken. Je zult zelf een keuze moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Van de Freecom heb ik net een paar dagen een review geplaatst; zo kwam ik ook op dit topic :p, lees hem eens zou ik zo zeggen. In de comments is een Tweaker vriendelijk genoeg geweest om uit te zoeken welke schijf wordt gebruikt, dus dan weet je dat ook. Over de beveiliging van de Freecom dit; alles werkt via de HDD zélf, dus je hoeft niets te installeren. Zo ben ik even terug bij een vriend met XP geweest, en ook daar werkte het uitstekend zonder dat installatie nodig was. Wat je zegt is dus wat je krijgt; inpluggen, wachtwoord invoeren, gebruikten. Geen installatie.
Ongetwijfeld zal het op de WD hetzelfde zijn (zou ook raar zijn als je iets moest installeren, want dat maakt je beveiliging makkelijker omzeilbaar), maar dat durf ik je niet te garanderen.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!