Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WD TV Live + Creative X-Fi Titanium + Optical Passthrough

Pagina: 1
Acties:

• Sundown
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-04-2022
Beste Tweakende mensen :)

Ik kon niet echt een plek vinden om deze post neer te zetten dus ik probeer het hier maar even.

Ik heb een WD TV Live welke tot op heden nog goed werkt. Ik heb in mijn computer een Creative X-fi Titanium zitten welke ik gebruik voor games, films en nog veel meer. Daar hangt een Logitech X-530 setje aan.

In de WD TV Live kan ik mijn audio op digital zetten, zodat ik via een optical kabel de audio door mijn X-fi kaart naar de 5.1 set kan passen. Nu ben ik al een aantal dagen aan het zoeken op Google, bij Creative zelf en ook de wat vreemdere fora op het net, maar ik kan nog niet vinden hoe ik die nu moet realiseren.

In Windows krijg ik bij mijn Creative control panel te zien dat mijn Digital I/O signaal onbekend of ongeldig is, en ik krijg er dan ook geen kik uit.
Nu moet ik ook zeggen dat de ICIDU optical TosLink) kabel die ik heb gekocht moeilijk vast komt te zitten in de kaart en in de WD TV. Ik weet niet of dit normaal is met optical kabels, of dat ze vast moeten klikken zoals een utp kabel o.i.d. doet.
In de WD TV blijft hij nu (redelijk) zitten en aan de andere kant van de kabel heb ik wel een optical (rood lichtje), maar in mijn geluidskaart krijg ik hem niet goed vast en zakt hij naar beneden, waardoor het signaal volgens mij sowieso niet door komt.
Ik heb geprobeerd hem vast te houden zodat hij er recht in zit, maar ook dan heb ik nog geen resultaat op mijn computer.

Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen, zodat ik mijn audio van de WD TV Live via mijn X-Fi kan laten lopen en over mijn speakerset kan horen?
Die persoon zou ik heel erg dankbaar zijn, omdat die een beste migraine weg zal nemen!

Alvast bedankt voor de tijd! 8)

Groeten,

Bjorn