[Linux]-[Wine Tricks] Windows componenten onder linux.......

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChevyVanDude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Topicstarter
Hallo beste mensen.......\\

Sinds kort heb ik weer een versie van Linux (Linux Mint 9 'Isadora') op mijn pc.
Daarop heb ik al reeds twee versies van WINE (in een notendop: het stelt je *enigszins* in staat om Windows programma's te draaien in Linux).
Te weten:
- WINE 1.1.42
en
- WINE Doors.

Dit werkt wel aardig, maar is verre van perfect.
Sinds vandaag heb ik ook een project gevonden wat op de site van WINE gehost wordt:
WINE TRICKS.
Het stelt je in staat om redistributables op een snelle manier te installeren.
http://wiki.winehq.org/winetricks

Iemand al ervaring met dit?

En kan ik ook echt daadwerkelijke DirectX10 games spelen?

Als het echt niet anders kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpc
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

xpc

Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar :). Om te beginnen bestaan er natuurlijk meer Wine versies maar er is maar één Wine (www.winehq.org).

En Wine is inderdaad niet perfect (wordt wel steeds beter) dus soms is het nodig om native dll´s te installeren om een programma werkende te krijgen. En hiervoor zijn weer handige hulpprogramma´s voor ontwikkeld zoals WineTricks, WineDoors, PlayOnLinux etc.

WineTricks installeert alleen zover ik weet alleen maar bepaalde dll´s en andere meuk en verder niks. WineDoors, PlayOnLinux etc. installeren elk programma in hun eigen map met elk hun eigen configuratie en ´work-arounds´ (Wine versie, dll´s etc.).

En DirectX 10 wordt niet ondersteund op dit moment, wordt wel aan gewerkt (zie ook de FAQ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChevyVanDude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Topicstarter
Ah, ok.
Ik heb idd net POL (Play on Linux) ontdekt.

Ik ga linux een betere kans geven om als mijn hoofdsysteem te gebruiken (hmmm wazig verwoord).

Als het echt niet anders kan.....