[Outlook 2007] Regelafstand Engelstalige e-mail uit China

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 08:54
Probleem

Ik heb een Engelstalige e-mail uit China ontvangen. Als ik deze e-mail beantwoord dan krijgt mijn tekst een grotere regelafstand dan 'normaal' wat ik niet wil.

Onderzoek

De regelafstand in de groep 'Alinea' is 1,0. De enige manier waarop ik de regelafstand weer normaal krijg is door in de groep 'Alinea' rechts van de checkboxen 'Voor'en 'Na' de regelafstand in te stellen op exact 12 punten.

Navigatie :
  • Tabblad 'Start' in het lint selecteren
  • In de groep 'Alinea' op de button met een pijltje omhoog en een pijltje omlaag op het kleine driehoekje klikken
  • 'Opties voor regelafstand' aanklikken
  • In de sectie 'Afstand' de regelafstand instellen op exact '12 pt'.
Indien Oost Aziatische talen zijn geïnstalleerd dan is er in het 'alinea-menu' een extra optie 'Typography' aanwezig in de vorm van een checkbox. Tevens is er dan een extra tabblad aanwezig waarin instellingen mogelijk zijn voor Oost Aziatische talen.

Ik heb een één-regelige macro voor Word gevonden die echter niet werkt in Outlook 2007 omdat Outlook 2007 een ander objectmodel gebruikt. Dit heeft te maken met de hoogte binnen een grid. Ik zal de exacte code nog opzoeken : http://lounge.windowssecrets.com/index.php?showtopic=775283&st=0
.
code:
1
Activedocument.Styles("Normal").ParagraphFormat.DisableLineHeightGrid = True

Gevonden oplossingen

1. De e-mail kopiëren naar Word 2007 en daarna terug naar Outlook 2007.

2. De regelafstand instellen op exact 12 punten.

Deze gevonden oplossingen zijn te omslachtig.

Vraag

Hoe kan ik binnen Outlook eenvoudig de regelafstand 'normaal' maken in mijn reply-mail. Ik zat zelf te denken aan een Visual Basic macro die via een knop in Outlook kan worden uitgevoerd. Het probleem is dan echter dat ik niet weet waar in het objectmodel ik wat moet aanpassen.

[ Voor 15% gewijzigd door One_Gandalf op 13-06-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Je drukt op ENTER om een nieuwe regel aan te maken of is deze regelafstand ook dubbel wanneer er automatisch een nieuwe regel aangemaakt wordt wanneer het venster niet groter is?

Eenvoudige oplossingen;
-Converteer het bericht naar Plain Text
-Gebruik SHIFT+ENTER om een nieuwe regel aan te maken ipv ENTER

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Gandalf
Roady81 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:08:
Je drukt op ENTER om een nieuwe regel aan te maken of is deze regelafstand ook dubbel wanneer er automatisch een nieuwe regel aangemaakt wordt wanneer het venster niet groter is?

Eenvoudige oplossingen;
-Converteer het bericht naar Plain Text
-Gebruik SHIFT+ENTER om een nieuwe regel aan te maken ipv ENTER
Als ik op Enter druk dan krijg ik ook de te grote regelafstand. Het is overigens geen dubbele regelafstand. De regelafstand geeft gewoon enkel aan in het blok alinea in het lint. Het probleem is dat de enkele regel uit teveel punten lijkt te bestaan.

Conversie naar Plain Text is geen optie omdat dan de opmaak verloren gaat en tevens alle afbeeldingen worden verwijderd.

Met Shift + Enter blijft de regelafstand te groot.

[ Voor 12% gewijzigd door One_Gandalf op 13-06-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Gandalf
Verder onderzoek :

http://www.wiredbox.net/f..._features_in_US_Word.aspx
.
code:
1
ActiveDocument.PageSetup.LayoutMode = wdLayoutModeDefault